du har lådan i rätt storlek,dvs HxBxL kanske 55literslåda som exmp..sen bestämer du med hjälp av porten avstämningen säg att du avstämmer lådan till 30hz spelar du djupbas så är de perfekt för just det,annars stämmer du av så basen blir mer lätt spelad tex 55hz..
ett plus är ju och stämma av rätt lågt så man kan pressa ur basen ordentligt:D
Senast redigerat av pattilatti2 (17 december 2008)