16 december 2008
Trådstartare
Hejsan! jag har ett litet bekymmer som jag hoppas få hjälp med:)
Min setup är
HU: Alpine CDE-9871R
Steg:Kicker ZX200.4
Högtalare: 2 x µ-Dimension 5,25" kitsystem
Så till problemet.
Vissa låtar distar rejält när jag spelar högt medans andra låtar kan låta hur klockrent som helst! T.ex Lady Gaga - Pokerface(haha) distar rejält när jag spelar högt medans Rihanna - Disturbia inte distar något alls!
Musiken kör jag via en ipod och alla filer är konverterade från MP3 format till ipoden genom itunes. En tanke jag hade var att det var helt enkelt dålig kvalité på vissa låtar när man tankat dem, men i datorn låter de hur bra som helst! Kan det vara någon viss baston som får högtalarna att låta mos?
Upplever också att vissa låtar låter lite renare både i diskanten och i bastoner! Vissa låtar kan det vara riktigt bra bas i medans andra är riktigt tama, fast jag vet att det är bra dunk i vissa låtar så känns de tama.
På stereon har jag slagit av det inbyggda steget och LOUD är påslaget.
Finns det någon annan inställning på stereon som kan ligga bakom detta lr vad kan det vara?
Vad ska man ha för inställningar på stereon när man driver med steg för att det ska fungera på bästa sätt?
Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! och det är bara att fråga på om du behöver någon mer info!
MVH Rickard
Senast redigerat av Rille_Pille (16 december 2008)