Fylla ut märken innan pulverlackering

joker02
18 december 2008 · 106 Inlägg

Jag tänkte höra om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med vad jag ska använda för att fylla ut märken efter att fälgarna blev blästrade.
Fälgarna skall pulverlackas

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.
Saab 9-3 2.0T "Joker02" (2002)
@nDerS
18 december 2008 · 74 Inlägg

Kemisk metall, är nog det enda som jag vet som håller i värmen vid pulverlack

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
ToBe www.maniacracing.se
18 december 2008 · 494 Inlägg

oo det blir nog svårt. spakla dom är ju ingen ide för spaklet tål ju inte den värmen som blir
är det stora märken ?? kanske går att slipa dom !

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
joker02
18 december 2008 · 106 Inlägg

Dom som blästrade fälgarna körde lite för hårt så det ser alldeles knottrigt ut.

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.
Saab 9-3 2.0T "Joker02" (2002)
@nDerS
18 december 2008 · 74 Inlägg

okej, beror på hur djupt det är? för pulvret bygger rätt så mycket, brukar bli slätt iaf. Jobbade på Monark där vi lackade cyklar med pulver, och dom var blästrade i skåp med metallkulor och det blev rätt knottrigt, men blev jämt iaf efter pulvret kom på

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
@nDerS
18 december 2008 · 74 Inlägg

annars slipa det jämt?

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
joker02
18 december 2008 · 106 Inlägg

Ok jag fattade på han som ska lacka dom att pulvret inte fyllde igen så bra...

Livet är en dans på rosor, Taggigt och jävligt.
Saab 9-3 2.0T "Joker02" (2002)
@nDerS
18 december 2008 · 74 Inlägg

okej, ja finns ju som med vanlig billack olika kvaliteter osv. men om du slipar dom med typ 600 papper, det borde räcka. Antar att det är alufälgar, då behöver du inte slipa ihjäl dig iaf tongue

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang