5351
Sök

Klickande elstart+ påfylld ac= bränd kopplingsvajer

139 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#1
Fyllde på ac:n idag geno matt köra bonnmetoden med att trycka i biltemas kylspray. Men när jag skulle starta bilen så började elstarten helt plötsligt klicka och oljelampan och batterilampan började lysa svagt och efter att ha försökt med att få igång bilen ett antal gånger så började det lukta bränd kopplingslamell i kupén och det började ryka från instrumentbrädan och att kopplingen började kännas trög. Tog en titt på kopplingsvajern och det visade sig att plasthöljet osm skyddar kopplingsvajjern hade smält.

Vad ka ndetta bero på i samband med påfyllningen av ac:n?

glömde säga att det gäller en opel calibra 16v
Senast redigerat av Elitemaster (19 december 2008)



Sök