Angående: Lagliga streetrace i Jönköping

M-Wetter
24 oktober 2010 · 212 Inlägg

Jag tycker att JoZe86 verkar ha vettiga argument som kommer att fungera för båda parterna i frågan.

Robbs_
2 november 2010 · 158 Inlägg

Nu måhända att jag låter känslorna svalla över något extremt, men

HÄSTMÄNNISKOR, FAR OCH FLY...


Jag raderade en jävla bok här som jag hävde ur mig i ren frustration..neutral

Uppväxt på hästgård, Hittils, så verkar det som dessa hästmänniskor i fråga, Inte borde få vara hästmänniskor om hästjävlarna är så rädda för bilar yikes

Jag blir rädd av att höra att man tydligen isåfall använder "instabila hästar" för en rid verksamhet..
For helfede rent ut sagt. neutral

Våra hästar, klarar det mesta, så varför skulle inte djur av samma sort göra det uppe i jönköping? roll

( 2 takts motocross är en ruggig maskin vad det gäller oväsen, då har jag kört förbi max 100 meter ifrån.. Japp de har lyft på huvuden och vänt sig om för att det var lite jobbigt, men de skenade då fan inte. )

tongue

Edit:  Dagens ros till den vettiga damen i slutet på videon från svtplay smile

Senast redigerat av Robbs_ (2 november 2010)

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Dellamorte
2 november 2010 · 11 Inlägg

nån som har hört något nytt om hur läget ser ut om de är något bestämt eller inte?

Ford Focus ST 2,5T "R.ST" (2008)
M-Wetter
5 november 2010 · 212 Inlägg

nej inget nytt. verkar ju som det avstannat lite grann.

M-Wetter
7 november 2010 · 212 Inlägg

themusclecarfreak skrev:
har dom inget gammalt flygfält eller bana dom kunde avvara en gång i veckan?

Man kan ju tycka det. Har alltid drömt om att maxa bilen på axamo flygfält.

DalleRacing
7 november 2010 · 1 738 Inlägg

Ja det är lustigt som sagt att folk är så jävla trångsynta för andras intressen!! Men era jävla hästskitar ska man stå ut med som ni lägger överallt utan att plocka upp efter er! Och hästar kan vänja sig vid ljud så det är bara skitsnack! Bor brevid en granne som håller på med motorsporten folkrace där det gasas, varvas o provkörs utan desslike ibland, och brevid går det ett flertal hästar i en hage som inte bryr sig ett skit om dessa ljud!

Streetrace kommer köras utan tvekan Med eller Utan bana, det blir bara dyrare för allmänheten om det inte blir någon bana, eftersom polis måste tillkallas o kolla till oss!!

Jag röstar för en bana!!!!

Senast redigerat av 940RDALLE (7 november 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
mbfidde
7 november 2010 · 225 Inlägg

f-saaben skrev:

Razorback skrev:
Men den stora missuppfattngen är att dom kringboende, Hästfolket mm tror att det handlar om Dragracingbilar på flera tusen utan ljuddämpning mm som ska köras på banan. Detta är fel då kravet från kommunen för att banan ska bli verklighet är att bilarna måste vara besiktigade av svensk bilprovning. Det är alltså samma bilar som körs på både 195an, RV40 och på hedenstorp nu  mm så detta borde alltså betyda att ni inte kan rida inom en radie av ca 300m från dessa vägar för då skenar hästarna? Jag tror att ni har fått helt fel uppfattning om vad det är för verksamhet som ska bedrivas.

Vägar har ett jämnt ljudflöde vilket är lättare för hästar att vänja sig vid. Det är plötsliga ljud/ändringar som är det som skrämmer mest. Då behöver det inte vara jättehöga volymer för att skapa oro.

Men efter 15min körning så är de ju inte längre några plötsliga ljudförändringar för då är de ju ett jämnt ljudflöde å då borde dom ju bli vana? Är dom sen så "smarta" som hästägare kan tycka så lär dom väl sig att detta "oljud" uppkommer 2ggr/vecka.

Jag röstar för en bana!

Mvh

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
kf944
8 november 2010 · 13 Inlägg

Tycker att det alltid motarbetas från olika håll så fort det gäller motorsport,kan inte fatta varför det är så.Hoppas verkligen att det löser sig med banan för er o med lite tu kanske fler komuner hänger på för problemet med illegala race o buskörning finns ju överallt!

mbfidde
10 november 2010 · 225 Inlägg

themusclecarfreak skrev:
VAFAN!!! dom är ju för helvete ute på vägarna och rider med hästar då ska dom ju inte komma och säga att hästar är rädda. håll er i skogen era förbannade ponnyryttare.

vilket djur har rövhålet på ryggen? jo hästen!!!

+1

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
Borst
1 december 2010 · 12 Inlägg

themusclecarfreak skrev:
VAFAN!!! dom är ju för helvete ute på vägarna och rider med hästar då ska dom ju inte komma och säga att hästar är rädda. håll er i skogen era förbannade ponnyryttare.

vilket djur har rövhålet på ryggen? jo hästen!!!

Helt jäkla sant wink

wejan
1 december 2010 · 101 Inlägg

Får man ju hoppas att det inte "missköts" så att skiten stänger..Blir ju cash för företag o kommun, så varför inte, finns ju bara fördelar med en "bana".. =]


Va hände me Torsvik...eller störs alla ljudlösa lastbilar av alla jetmotorer som skulle köras eller?

Halva Sverige vet ju redan vart Torsvik ligger..ahaha smile

Senast redigerat av wejan (2 december 2010)

850teefem
1 december 2010 ·

jävligt sant:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang