2605
Sök

Upplopp i rosengård

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 december 2008
Men nu är det så att en privatperson inte vill ha en moske i sina lokaler längre, och då har han all rätt att säga upp kontraktet. Dom får ta och skaffa en annan lokal att ha sin kyrka i helt enkelt, svårare än så är det inte.

Och som skrivits innan, det är inte utlänningar som är problemet utan det är dom som står långt ner i samhället. Och visst finns där en del som hamnat där av orättvisor men där finns också en hel del lata jävlar (både svenskar och invadrare) som inte orkar jobba utan det är lättare att sälja knark och roligare med upplopp.

I Fallet Rosengård är det folk som saknar sysselsättning och som tar varenda chans att bråka, i det här fallet blev de av med sin moske och skriker för tillfället om denna orättvisa. Nästa gång byter de väl namn på en gata eller inför parkeringsförbud, de kommer bråka ändå svenskar som utlänningar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
20 december 2008
guwib skrev:
rasist javisst (litet rim på slutet inför julen)..men säg mig vem är inte rasist??

Du är okunskapen personifierad.
Gå om gymnasiet eller läs om ett par kurser på komvux, för banne mig att det behövs.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

624 Inlägg
20 december 2008
"invandrarna som begår alla brott osv eller är det de som står längst ner på samhällstrappan"

är inte ovanstående samma sak??

nr 2.

det finns inga svenskar i rosengård, inte en enda svensk!

tycker ni  skall ta era palestinasjalar/ konverse skor och che geuvara t-shirts och flytta till rosengård ni verkar ju tycka det är ett ganska så sjysst ställe...kanske ni får kasta sten inte bara på skyltfönster..

tråkig med sådana inskränkta människor..det förtär lite av julstämmningen=D

who´s the man?

624 Inlägg
20 december 2008
ja det vill säga vi som firar jul...

who´s the man?

615 Inlägg
20 december 2008
Crazygreek skrev:
du tog orden ur min mun !
NI som sitter o säjjer att ni ska skapa uppror o allt skit..GÖR de då..glöm alla jävla "namnlistor " ni håller på med hela tiden..tror ni seriöst sånt hjälper ??

o säjj nu ATT alla ni som sitter här hade gått  i kyrkan, VAD hade ni gjort om nån kom o stängde den för er ? hade ni stängt in er på toan o accepterat de hela o bitit i ett surt äpple ?? då e man riktigt jävla FEG om man inte vågar ta tag i saker o ting..

Hade jag vart kristen och bott i ett icke kristet land hade jag inte ens från början förväntat mig att dem skulle bygga en kyrka bara för min skull, det är befängt.

Let's stance!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
20 december 2008
Nehe skrev:
jonesono skrev:
Nehe skrev:
text

Bra resonemang!

Kan säga det samma om det du skriver, antar att du också har läst de några av de teorier som finns om kriminalitet och kan lägga dig på en högre nivå än "rastänk"

Jo, det stämmer. Jag sitter på en masters degree inom arbetsvetenskap (sociologisk riktning) och har passerat foucalt, becker, sarnecki, cooley + många fler.
Rastänk är väl stadiet efter fordonslinjen, eller hur var det nu?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

blacken
20 december 2008
Glader9991 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=XE-Z_HNmKLA

Bara för jag länkar filmen, betyder de inte jag tycker så eller har samma uppfattning. Så jag inte blir uthängd för det, men kan vara se värd fast den inte är särskilt trolig enligt mig.

lollol Viken orealistisk filmsnutt, visserligen så kan det bli  lite "uppblandat" med åren. Men att det scenariot ska hända lollollol.
Dom lever i det blå dom små "nassarna"..
Senast redigerat av blacken (20 december 2008)

956 Inlägg
20 december 2008
blacken skrev:
Glader9991 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=XE-Z_HNmKLA

Bara för jag länkar filmen, betyder de inte jag tycker så eller har samma uppfattning. Så jag inte blir uthängd för det, men kan vara se värd fast den inte är särskilt trolig enligt mig.

lollol Viken orealistisk filmsnutt, visserligen så kan det bli  lite "uppblandat" med åren. Men att det scenariot ska hända lollollol.
Dom lever i det blå dom små "nassarna"..

Hehe.

Men har också funderat på en sak, de kommer ju utlänningar hit och bråkar och grejar. Men de måste vara ganska bra ekonomiskt ställa i sitt hemland innan de kom hit? För de är inte direkt gratis kan jag tänka mig att färdas hit.

Här är lite intressanta filmer, vet dock inte om allt är sanning:

1. http://www.youtube.com/watch?v=WlQqRH82JxE

2. http://www.youtube.com/watch?v=g3ncHIDB … re=related

3. http://www.youtube.com/watch?v=X4GX_osv … re=related

4. http://www.youtube.com/watch?v=CWiHBquy … re=related

5. http://www.youtube.com/watch?v=YzUJgTwR … re=related

?
1 038 Inlägg
20 december 2008
guwib skrev:
har ni varit i rinkeby inne i husen?
det ser ut som du hamnat i belgrad under 90 talet..allt är förstört, nerklottrat/ sönder rivet/ sparkat..varför?av vilken anledning, vad skall det gå ut på?

Dom kanske vill känna sig som hemma roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

?
1 038 Inlägg
20 december 2008
Glader9991 skrev:
Men har också funderat på en sak, de kommer ju utlänningar hit och bråkar och grejar. Men de måste vara ganska bra ekonomiskt ställa i sitt hemland innan de kom hit? För de är inte direkt gratis kan jag tänka mig att färdas hit.

Nä det är ju inte dom mest behövande som kommer hit, dom har inte råd utan det är dom stackarna man ser på nyheterna...

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Muttley
20 december 2008
guwib skrev:

herregud, du är inte insatt nog i detta, du verkar vara en sådan som tror att rosengård alltid har varit så som de är idag.

JO de finns SVENSKAR i rosengård med, rosengård är uppdelat i 4 områden, de värsta området är herrgården. och de finns äldre svenskar där men när de försvinner av naturlig gång så lär de inte finnas svenska kvar.  de äldre svenskarna som bor där trivs faktiskt i sitt boende och vill inte flytta då de har bott där enormt länge.
synd att de ska behöva drabbas av det.

blacken
20 december 2008
jonesono skrev:
Ellertz skrev:
jonesono skrev:
Ellertz skrev:
Jaa så här blire när sossarna vill ha sitt mångkulturella samhälle. Det funkar inte.

Mångkultur funkar inte i kluster, det funkar när det är utspridet där alla får ta del av samhället och inte blir intränga/skapar sin egen subkultur.

Ellertz skrev:
Kommer man som ny till sverige så får man väl anpassa sig. Man kan inte leva fan varje gång man inte får som man vill. Jag vill ha en träningshall för innebandy, inte fan får jag det eller.. men inte börjar ja bomba poliser för det.

Det handlar om en moské i en lokal. Hade någon sagt upp ett kontrakt för kristna att verkar i en lokal kan jag lova dig att detta också hade uppmärksamats (förmodligen ej stenkastning). Men det verkar som att det är mycket våldsverkare som har kommit dit utifrån, från andra grupper, just för att kasta sten och härja.

Vi har svenskar (svenska motståndsrörelsen) som vill ta vid där Hitler slutade...
Härligt att argumenten alltid är lika slipade. "Vi är ju svennehoror för dom". Är "de flesta" invandrare synonymt med "det var ett par snorungar på stan som skrek efter mig"? Vet du att det just är så här eller handlar det om rena antaganden? Har du koll på att just de som har föraktet är därifrån osv?
Det är lätt att haspla ur sig saker av bara farten.

Att sverige var nazister under andra världkriget är väl knappast en nyhet. ja har bott i ett väldigt invandrartätt område tidigare så ja vet hur det är att leva som "minoritet" i vårat eget land.

Eh ok?
Hade inget med det jag skrev att göra... kolla upp vad "svenska motståndsrörelsen" är så kan man ju fråga sig vad man skall göra av dem som vill totalt omvända vårt samhälle åt "det andra hållet"... Vart skickar vi dem? Förstår du inte att resonemanget om att "skicka hit än dit" inte riktigt funkar?

Den Svenska "motståndsrörelsen" beror regel inte på invandrarna "i person" så att säga, utan det är dom "styrandes" fel i och med att dom hela tiden förnekar att vi har en etnicitet utan bara maler på om hur dåliga och värdelösa vi är som både nation och"ras". Jämt så får allmänheten nerkört i halsen att allt gott som vi har är ifrån invandrarna/invandringen och vi har ingenting gott eller bra att komma med.
Tacka fasen för att den enskilda individens frustration "kanaliseras" över och på den synliga person/individ som förkroppsligar begreppet invandring, när man vet att vi har mycket gott och fint som är inhemskt och som är att både betrakta och anse som Svenska/Skandinaviska traditioner,värderingar, begrepp, syn på saker och ting,mm,mm.
Och sedan så får man också inse att om man inte tar "skeden i vacker hand" eller "tar seden dit man kommer" så har man ingenting där att hämta.
Om någon oavsett kön, ras, religon eller färg kommer in i mitt hem och börjar att bänga sig gentemot mig i mitt hem, då åker vederbörande ut på skallen oavsett. Och det har jag all moralisk rätt att göra..

624 Inlägg
20 december 2008
tkd_rille skrev:
guwib skrev:

herregud, du är inte insatt nog i detta, du verkar vara en sådan som tror att rosengård alltid har varit så som de är idag.

JO de finns SVENSKAR i rosengård med, rosengård är uppdelat i 4 områden, de värsta området är herrgården. och de finns äldre svenskar där men när de försvinner av naturlig gång så lär de inte finnas svenska kvar.  de äldre svenskarna som bor där trivs faktiskt i sitt boende och vill inte flytta då de har bott där enormt länge.
synd att de ska behöva drabbas av det.

tror du inte jag fattar det, då är du ju dum.. lol

inlägget var mest i syfta att sticka i ögonen på ohly anhängaren som utalade sig.tongue

who´s the man?

KHRacing
20 december 2008
KHRacing skrev:
..*text*....

SÅ ärligt talat, så skall vi vara stolta över att få ta emot/ge plats till folk som blivit tvungna
att fly itt hemland för sina åsikters skull.

Men väl i ett nytt land så skall man ge heder till det landets seder & regler.

...*text*...

Quotar mig själv & hoppas att ni alla fattar vad jag menar.hmm

Mästare
2 947 Inlägg
20 december 2008
Vi är inte muslimer i detta land så ifall dem vill be 1500 ggr per dag liggandes på någon matta i ett svettigt kloster får dem väl åka hem igen!

Och dem kan väl visa lite respekt för Sverige när vi har tagit emot flyktingar med öppna armar istället för att slå oss i magen.

Håller helt med dig KHRacing.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

9 108 Inlägg
20 december 2008
Nehe skrev:
Jaha gott folk. Vad ska ni göra sen när ni har kastat ut varenda invandrare som finns i Sverige?

** maaaaaassa irrelevant text **

Skriver inget mer då jag har bråttom, men dina "argument" föll redan här för det finns nog inte en enda vettig människa (och framförallt ingen som skrivit det i denna tråden) som vill "kasta ut varenda invandrare". Det som diskuteras i tråden är att det finns ett problem och problemet enligt mig är integrationspolitik och uppfostran. Case closed.

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 december 2008
jonesono skrev:
Nehe skrev:
jonesono skrev:

Bra resonemang!

Kan säga det samma om det du skriver, antar att du också har läst de några av de teorier som finns om kriminalitet och kan lägga dig på en högre nivå än "rastänk"

Jo, det stämmer. Jag sitter på en masters degree inom arbetsvetenskap (sociologisk riktning) och har passerat foucalt, becker, sarnecki, cooley + många fler.
Rastänk är väl stadiet efter fordonslinjen, eller hur var det nu?

Masters degree ? Låter mer som att du tror att du är gud fader själv. Jag förstår inte riktigt hur du kan försvara dom i rosengård? Vi har tagit emot dem med öppna armar, och som tack så får vi ett helvete.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

687 Inlägg
20 december 2008
MilleN skrev:
Nehe skrev:
Jaha gott folk. Vad ska ni göra sen när ni har kastat ut varenda invandrare som finns i Sverige?

** maaaaaassa irrelevant text **

Skriver inget mer då jag har bråttom, men dina "argument" föll redan här för det finns nog inte en enda vettig människa (och framförallt ingen som skrivit det i denna tråden) som vill "kasta ut varenda invandrare". Det som diskuteras i tråden är att det finns ett problem och problemet enligt mig är integrationspolitik och uppfostran. Case closed.

Och du föll som moderator i mina ögon. Finns mer än 10inlägg här som enligt mig faller under kategorin hets mot folkgrupp. Tex han som anser att den vita mannen är överlägsen med mera.

Kanske skulle öppna en tråd där det står att 50% av alla bilintresserade i Sverige har blöjrasitiska tankar. Och se hur länge den är öppen. Då tror jag att ni skulle stänga den direkt men när man klankar ner på några som inte är från samma land som oss så är det fritt fram. Denna tråd skulle låsts för länge sen.

Ni pratar inte om rosengård som problem område och att det ska fixas. NI PRATAR OM MÄNNISKORNA SOM BOR DÄR OCH ATT DE SKA SKICKAS HEM. Många (inte alla) här inne anser att muslimer ska skickas hem, irakier i princip alla invandrare. Istället för att skriva de som verkligen är de som gör upproren (svenskar likväl som invandrare).

Rasist eller ej har man en sådan människosyn så tycker iaf jag synd om er/dig.
Senast redigerat av Nehe (20 december 2008)

123 Inlägg
20 december 2008
Det är redan ett välkänt faktum att rasism existerar bland lågutbildade och personer med ingen vidare hög levnadsstandard. Att sedan många här inne faller in under båda dessa ramar ter sig ganska givet att de skall ha rasistiska tankar.

Det är vääääldigt lätt att ha rasistiska tankar och ogilla allt som är olikt en själv, men det tar ett stort sinne och en stor människa att kunna skilja agnarna från vetet.

672 Inlägg
20 december 2008
Roengård är ju är ju ett dåligt område pga dom el vissa som bor där... dom som inte kan bete sej ska bort.
Och ja invandrare borde generellt bete sej bättre än "svenskar" då dom har fått sin livs chans att bo här.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Sök