Väldigt irriterande ljud i baslådan! Snälla! behöver hjälp.

SwIng
9 mars 2006 · 100 Inlägg

jag har ett väldigt irriterande problem som börja gå mig på nerverna! min baslåda låter rent ut sagt förjävligt! det är absolut inget fel på "dunket" men den sprakar oavbrutet! speciellt när jag byter låt. det låter som att baslådan ger ut ljudet som cd-spelaren gör ifrån sig när den laddar och byter låt.
jag har kollat jorden och den är det absolut inget fel på! jag tänkte på om det kan vara lågnivåkabeln som är felet? i övrigt är högtalarkablar och strömkablar dragna på var sida om bilen för att undvika störningar.

OBS! det är en aktiv rörbaslåda från BRL av märket GAS.     

SNÄLLA behöver hjälp! står inte ut med det ljudet hmm Tack!

Senast redigerat av SwIng (9 mars 2006)

Static
9 mars 2006 · 208 Inlägg

Felet kan ligga i din huvudenhet me.. är det en billighetsmodell så är de mkt möjligt!

SwIng skrev:
jag har ett väldigt irriterande problem som börja gå mig på nerverna! min baslåda låter rent ut sagt förjävligt! det är absolut inget fel på "dunket" men den sprakar oavbrutet! speciellt när jag byter låt. det låter som att baslådan ger ut ljudet som cd-spelaren gör ifrån sig när den laddar och byter låt.
jag har kollat jorden och den är det absolut inget fel på! jag tänkte på om det kan vara lågnivåkabeln som är felet? i övrigt är högtalarkablar och strömkablar dragna på var sida om bilen för att undvika störningar.

OBS! det är en aktiv rörbaslåda från BRL av märket GAS.     

SNÄLLA behöver hjälp! står inte ut med det ljudet hmm Tack!

Sharky
9 mars 2006 · 10 287 Inlägg

Kan vara standardproblemet. Bränd signaljord i din HU.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
SwIng
9 mars 2006 · 100 Inlägg

Static skrev:
Felet kan ligga i din huvudenhet me.. är det en billighetsmodell så är de mkt möjligt!

SwIng skrev:
jag har ett väldigt irriterande problem som börja gå mig på nerverna! min baslåda låter rent ut sagt förjävligt! det är absolut inget fel på "dunket" men den sprakar oavbrutet! speciellt när jag byter låt. det låter som att baslådan ger ut ljudet som cd-spelaren gör ifrån sig när den laddar och byter låt.
jag har kollat jorden och den är det absolut inget fel på! jag tänkte på om det kan vara lågnivåkabeln som är felet? i övrigt är högtalarkablar och strömkablar dragna på var sida om bilen för att undvika störningar.

OBS! det är en aktiv rörbaslåda från BRL av märket GAS.     

SNÄLLA behöver hjälp! står inte ut med det ljudet hmm Tack!

jo huvudenheten är ju från siba, kostade en tusenlapp. den är inte så gammal och det finns två lågnivåutgångar i den, jag har provat båda men det blir ingen skillnad! kan det verkligen vara cd:n det är fel på då?

Inte för att ifrågasätta men själv tycker jag att det låter konstigt när jag provat båda utgångarna och dessutom på en ganska ny stereo. men jag vet inte, kanske ska prova med en annan stereo för att kolla om det blir skillnad! men om inte, vad kan det då vara för fel??

Sharky
9 mars 2006 · 10 287 Inlägg

Bränd signaljord i din HU.

Finns många trådar om detta.

/Göran

SwIng skrev:
vad kan det då vara för fel??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Kaizoon
9 mars 2006 · 191 Inlägg

Har du inte möjlighet att låna en huvudenhet/koppla in någon som du har ligger och skräpar så du kan utesluta huvudenheten ?

_jussi_ Jussi
9 mars 2006 · 71 Inlägg

Hej SwIng...

Jag hade samma fel som du verkar ha... min lät också förjävlingt... Jag lämnade in min på servic å dom sa att jag hade bränt jorden i stereon... Dom fixade det åså vara det bara att köra på!
Du kan ju testa en annan spelere om du kan få tag på å låna så ser du ju om det är stereon som du kanske måste byta eller fixa...

MVH Jussi

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Sharky
9 mars 2006 · 10 287 Inlägg

TESTA INTE NÅNON ANNANS STEREO......förrän du har kollat jordkabeln - inklusive anslutningarna - till din aktiva bas.
Annars kan det sluta med att första bästa jord-glapp bränner även din kompis stereo.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
SwIng
9 mars 2006 · 100 Inlägg

ok! tack för alla svar och tips jag fått! det har hjälpt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang