Hej!
Jag är trött på att bilhandlare lurar en vid köp av begagnade bilar och har därför heller inte vågat köpa en splitter ny bil.
Sitter i en tvist just nu då bilen inte går att köra. Jag behöver en bil ganska så omgående och jag vet inte vad jag ska göra!
Har kollat runt på blocket efter bilar men hittar ingen häromkring som passar.
Vill ha en bil som fungerar som den ska, AC och allt utan några problem som alla önskar med sina bilar.
Helst vill jag ha en bil som har billig års skatt och billig i drift. (Som min nuvarande bil som ej går att köra: 360:-/år i skatt och drar ca 4.7 liter blandad körning.
Behöver en motor som klarar av både långa och korta sträckor, då jag mestadels kör ett par mil fram och tillbaka varje dag. (1-3 mil)
Men även betydligt längre sträckor.
Vilken bil modell rekommenderar ni? Vad ska jag tänka på vid köp av ny eller begagnad bil? Privat eller bilhandlare?
Det är ju så mycket att tänka på vid bil köp och beroende på vad det är för modell på bilen, om det är kamkedja eller kamrem.
Jag vill helst ha kamkedja.
Om jag köper ny bil, hur många mil kan jag köra innan det behöver göras stora åtgärder där kostnaderna stiger iväg allt för mycket?
För jag antar att det är sånt som blir köpt av bilhandlare när det gäller begagnade bilar?
Känns som att man kommer att förlora lika mycket pengar oavsett om det är ny eller begagnad bil.
Vad kan ni rekommendera till mig? Behöver verkligen goda råd av kunniga människor.