4562
Sök

Plastringar på GAS 12"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Hejsan, undrar om man kan ta bort de plastringarna som sitter runt om elementet? Dvs. den svart där skruvhålen är.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Måste man ta sönder dem eller hur gör man?

//Carfreak

Hobby sabotör
178 Inlägg
19 december 2008
Om det är alpha 1225 (de orange) så tror jag de är gummi, så bara att kränga av...

"Påbörja inget du kan avsluta"

16 197 Inlägg
19 december 2008
Fatstuff skrev:
Om det är alpha 1225 (de orange) så tror jag de är gummi, så bara att kränga av...

alpha basarna som sitter i dom färdiga lådorna har en gjuten hårdplastring dock.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Har de silvriga gas elementen.. Men men, får la bända sönder plastringen.. Den är inte gjuten ihopp med gummiupphängningen va?

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
MrCarfreak skrev:
Har de silvriga gas elementen.. Men men, får la bända sönder plastringen.. Den är inte gjuten ihopp med gummiupphängningen va?

saken e den att den e limmad så har du otur så pajjar du upphängningen.. får man fråga varför du ska ta bort den??

Garaget Video Crew
842 Inlägg
19 december 2008
Jag hade GAS 12" dom gråa med svarta element, det var bara att skruva av dom och ta bort dom...Inga konstigheter alls smile

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Aha okej, känns inge vidare. Jag ska nämligen använda mina 12" med magneten utåt, känns inte som jag kommer få det tätt när jag har den plastringen på. Kanske kan slipa ned den eller något liknande.
Senast redigerat av MrCarfreak (19 december 2008)

//Carfreak

Garaget Video Crew
842 Inlägg
19 december 2008
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Kajlie skrev:
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Du ändra elementens polaritet också? Dvs. konen spelar innåt. Annars kommer ju ljudet blir mindre bra!

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
MrCarfreak skrev:
Aha okej, känns inge vidare. Jag ska nämligen använda mina 12" med magneten utåt, känns inte som jag kommer få det tätt när jag har den plastringen på. Kanske kan slipa ned den eller något liknande.

är de dom me kromad korg??

man behöver inte ta bort plastringen på dom om du ska ha dom "ut å in".. du lär väl ändå klå lådan så så tätar ju tygen mellan lådan å basen.

16 197 Inlägg
19 december 2008
MrCarfreak skrev:
Kajlie skrev:

Du ändra elementens polaritet också? Dvs. konen spelar innåt. Annars kommer ju ljudet blir mindre bra!

är dock inget MÅSTE...

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Ajjemen, det är de med kromad ja..
Okej, men vill får det riktigt tätt, kan man använda silikon som tätning emellan eller någon sorts gummiring emellan?

Kan man köra dessa ut & in? Vill ju inte förlora basljudet..

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
MrCarfreak skrev:
Okej, men vill får det riktigt tätt, kan man använda silikon som tätning emellan eller någon sorts gummiring emellan?

jo dom går att köra "ut å in"..   silicon ska man INTE ha... isf vanlig självhäftande tätlist.. finns bla på biltema..

men ska du klä lådan s¨behövs de inte nån list.

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
MrCarfreak skrev:

jo dom går att köra "ut å in"..   silicon ska man INTE ha... isf vanlig självhäftande tätlist.. finns bla på biltema..

Okej okej.. aha, får bli sån tätlist då. Aa lådan kommer även kläs. När man har elementen ut & in, ska man skruva fast basarna från insidan eller lägga den plastringen emot lådan på utsidan?

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
MrCarfreak skrev:
evilaudio skrev:
MrCarfreak skrev:

Okej okej.. aha, får bli sån tätlist då. Aa lådan kommer även kläs. När man har elementen ut & in, ska man skruva fast basarna från insidan eller lägga den plastringen emot lådan på utsidan?

man skruvar ju basen från utsidan.. å då behöver du ingen list om du ska klä... sätter du list å klär så blir de bara mer risk för att de blit otät.. så antingen list elle tyg.

Garaget Video Crew
842 Inlägg
19 december 2008
MrCarfreak skrev:
Kajlie skrev:

Jepp det gjorde jag, klädde lådan och tätade så den inte skulle släppa utt nått men det lät rent ut sagt skit, vände basarna igen och då lät det som vanligt.

16 197 Inlägg
19 december 2008
Kajlie skrev:
MrCarfreak skrev:
Kajlie skrev:

Jepp det gjorde jag, klädde lådan och tätade så den inte skulle släppa utt nått men det lät rent ut sagt skit, vände basarna igen och då lät det som vanligt.

har 4st av mina alpha basar "ut å in" i min svarta jetta å de funkar hur bra som helst..

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Okej okej, så då klär jag så lite av tyget ligger över hålen då och sedan skruvar fast elementen igenom tyget så att själva plastringen ligger emot tyget så att säga..

Man får ju även räkna med att volymen på lådan inte blir densamma då volymen ökar när man vänder på basarna.. Kanske det lät dåligt för dig Kajlie ?

Sen ang. dämpull eller vad det heter som man har innuti lådan, är det bättre med för mycket än för lite?

//Carfreak

Sök