4562
Sök

Plastringar på GAS 12"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, undrar om man kan ta bort de plastringarna som sitter runt om elementet? Dvs. den svart där skruvhålen är.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#3
Måste man ta sönder dem eller hur gör man?

//Carfreak

Hobby sabotör
178 Inlägg
19 december 2008
#4
Om det är alpha 1225 (de orange) så tror jag de är gummi, så bara att kränga av...

"Påbörja inget du kan avsluta"

16 197 Inlägg
19 december 2008
#5
Fatstuff skrev:
Om det är alpha 1225 (de orange) så tror jag de är gummi, så bara att kränga av...

alpha basarna som sitter i dom färdiga lådorna har en gjuten hårdplastring dock.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#6
Har de silvriga gas elementen.. Men men, får la bända sönder plastringen.. Den är inte gjuten ihopp med gummiupphängningen va?

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
#7
MrCarfreak skrev:
Har de silvriga gas elementen.. Men men, får la bända sönder plastringen.. Den är inte gjuten ihopp med gummiupphängningen va?

saken e den att den e limmad så har du otur så pajjar du upphängningen.. får man fråga varför du ska ta bort den??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Garaget Video Crew
842 Inlägg
19 december 2008
#8
Jag hade GAS 12" dom gråa med svarta element, det var bara att skruva av dom och ta bort dom...Inga konstigheter alls smile

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#9
Aha okej, känns inge vidare. Jag ska nämligen använda mina 12" med magneten utåt, känns inte som jag kommer få det tätt när jag har den plastringen på. Kanske kan slipa ned den eller något liknande.
Senast redigerat av MrCarfreak (19 december 2008)

//Carfreak

Garaget Video Crew
842 Inlägg
19 december 2008
#10
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#11
Kajlie skrev:
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Du ändra elementens polaritet också? Dvs. konen spelar innåt. Annars kommer ju ljudet blir mindre bra!

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
#12
MrCarfreak skrev:
Aha okej, känns inge vidare. Jag ska nämligen använda mina 12" med magneten utåt, känns inte som jag kommer få det tätt när jag har den plastringen på. Kanske kan slipa ned den eller något liknande.

är de dom me kromad korg??

man behöver inte ta bort plastringen på dom om du ska ha dom "ut å in".. du lär väl ändå klå lådan så så tätar ju tygen mellan lådan å basen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
19 december 2008
#13
MrCarfreak skrev:
Kajlie skrev:
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Du ändra elementens polaritet också? Dvs. konen spelar innåt. Annars kommer ju ljudet blir mindre bra!

är dock inget MÅSTE...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#14
Ajjemen, det är de med kromad ja..
Okej, men vill får det riktigt tätt, kan man använda silikon som tätning emellan eller någon sorts gummiring emellan?

Kan man köra dessa ut & in? Vill ju inte förlora basljudet..
Senast redigerat av MrCarfreak (19 december 2008)

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
#15
MrCarfreak skrev:
Ajjemen, det är de med kromad ja..
Okej, men vill får det riktigt tätt, kan man använda silikon som tätning emellan eller någon sorts gummiring emellan?

Kan man köra dessa ut & in? Vill ju inte förlora basljudet..

jo dom går att köra "ut å in"..   silicon ska man INTE ha... isf vanlig självhäftande tätlist.. finns bla på biltema..

men ska du klä lådan s¨behövs de inte nån list.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#16
evilaudio skrev:
MrCarfreak skrev:
Ajjemen, det är de med kromad ja..
Okej, men vill får det riktigt tätt, kan man använda silikon som tätning emellan eller någon sorts gummiring emellan?

Kan man köra dessa ut & in? Vill ju inte förlora basljudet..

jo dom går att köra "ut å in"..   silicon ska man INTE ha... isf vanlig självhäftande tätlist.. finns bla på biltema..

men ska du klä lådan s¨behövs de inte nån list.

Okej okej.. aha, får bli sån tätlist då. Aa lådan kommer även kläs. När man har elementen ut & in, ska man skruva fast basarna från insidan eller lägga den plastringen emot lådan på utsidan?

//Carfreak

16 197 Inlägg
19 december 2008
#17
MrCarfreak skrev:
evilaudio skrev:
MrCarfreak skrev:
Ajjemen, det är de med kromad ja..
Okej, men vill får det riktigt tätt, kan man använda silikon som tätning emellan eller någon sorts gummiring emellan?

Kan man köra dessa ut & in? Vill ju inte förlora basljudet..

jo dom går att köra "ut å in"..   silicon ska man INTE ha... isf vanlig självhäftande tätlist.. finns bla på biltema..

men ska du klä lådan s¨behövs de inte nån list.

Okej okej.. aha, får bli sån tätlist då. Aa lådan kommer även kläs. När man har elementen ut & in, ska man skruva fast basarna från insidan eller lägga den plastringen emot lådan på utsidan?

man skruvar ju basen från utsidan.. å då behöver du ingen list om du ska klä... sätter du list å klär så blir de bara mer risk för att de blit otät.. så antingen list elle tyg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Garaget Video Crew
842 Inlägg
19 december 2008
#18
MrCarfreak skrev:
Kajlie skrev:
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Du ändra elementens polaritet också? Dvs. konen spelar innåt. Annars kommer ju ljudet blir mindre bra!

Jepp det gjorde jag, klädde lådan och tätade så den inte skulle släppa utt nått men det lät rent ut sagt skit, vände basarna igen och då lät det som vanligt.

16 197 Inlägg
19 december 2008
#19
Kajlie skrev:
MrCarfreak skrev:
Kajlie skrev:
Att använda dom basarna med magneten utåt är inget att rekkomendera. Har provat.

Du ändra elementens polaritet också? Dvs. konen spelar innåt. Annars kommer ju ljudet blir mindre bra!

Jepp det gjorde jag, klädde lådan och tätade så den inte skulle släppa utt nått men det lät rent ut sagt skit, vände basarna igen och då lät det som vanligt.

har 4st av mina alpha basar "ut å in" i min svarta jetta å de funkar hur bra som helst..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gasglad
3 244 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#20
Okej okej, så då klär jag så lite av tyget ligger över hålen då och sedan skruvar fast elementen igenom tyget så att själva plastringen ligger emot tyget så att säga..

Man får ju även räkna med att volymen på lådan inte blir densamma då volymen ökar när man vänder på basarna.. Kanske det lät dåligt för dig Kajlie ?

Sen ang. dämpull eller vad det heter som man har innuti lådan, är det bättre med för mycket än för lite?
Senast redigerat av MrCarfreak (19 december 2008)

//Carfreak


Sök