4975
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

409 Inlägg
9 januari 2010
hej ere nån som vet var man kan få tag på högtalare me måtten 25*10cm??

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

16 197 Inlägg
9 januari 2010
svempus skrev:
hej ere nån som vet var man kan få tag på högtalare me måtten 25*10cm??

har för mig att kicker har haft 4*10"...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 693 Inlägg
9 januari 2010
Jaha, han tänkte så roll

Booyakasha!

445 Inlägg
9 januari 2010
nucleardonkey skrev:
whoiswho skrev:
nucleardonkey skrev:

Inte en aning hur din säkringsbox ser ut, så de kan ja inte svara på. Ser den ut som min så hade ja bara tatt en lite skruv mejsel o bockat till ytorna försiktigt.

Jag prövade att bocka till anläggningsytorna men det vill sig fortfarande inte, Risken känns ju ganska stor att ja har lyckats bränna pluskabeln till cd:n, har inte mätt på det än så det kanske inte är så farligt..
Har en annan fråga som kanske inte alls hör hit, men jag tycker att detta är nog den mest intressanta och bästa tråden i garaget som man får bäst svar, så nu undrar jag om 240 vattenpump passar på 940? min 940 är en 91- och vattenpumpen kommer från en 240 -87.

//Rasmus

Men har du lyckats bränna den kommer det ingen ström fram alls. Låter skumt, glappar de fortfarande i säkringen. Funkar de som du sa innan när du lirkar med säkringen? Kollat jordkabeln från stereon?
De med vattenpumpen har ja ingen aning om.

aah asså nu glappar ju bara cd:n och man lirkar med säkringen, aah asså man ska kanske kika över jorden. Det är ju en sak som jag inte har tänkt på faktist. men hur ska ja göra föratt dra en ström då? har inte lust och klippa sönder en adapter i kanske onödan, om du förstår...

251 Inlägg
9 januari 2010
whoiswho skrev:
nucleardonkey skrev:
whoiswho skrev:

Jag prövade att bocka till anläggningsytorna men det vill sig fortfarande inte, Risken känns ju ganska stor att ja har lyckats bränna pluskabeln till cd:n, har inte mätt på det än så det kanske inte är så farligt..
Har en annan fråga som kanske inte alls hör hit, men jag tycker att detta är nog den mest intressanta och bästa tråden i garaget som man får bäst svar, så nu undrar jag om 240 vattenpump passar på 940? min 940 är en 91- och vattenpumpen kommer från en 240 -87.

//Rasmus

Men har du lyckats bränna den kommer det ingen ström fram alls. Låter skumt, glappar de fortfarande i säkringen. Funkar de som du sa innan när du lirkar med säkringen? Kollat jordkabeln från stereon?

aah asså nu glappar ju bara cd:n och man lirkar med säkringen, aah asså man ska kanske kika över jorden. Det är ju en sak som jag inte har tänkt på faktist. men hur ska ja göra föratt dra en ström då? har inte lust och klippa sönder en adapter i kanske onödan, om du förstår...

Men jävligt lustigt att bara cdn klappar när säkringen går till annat med :S förstår ja inte. Dra bara en separat kabel direkt från batteriet in till stereon, men glöm inte o sätta säkring på sladden.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 januari 2010
Engkan skrev:
Köp ett eller flera steg som stämmer överens med den högtalar set-upen som du har.

Som stämmer överens? Man kan med andra ord inte ha vilket slutsteg som helst? Syftar du på att man ska ha ett steg som har passande förmåga(effekt mm) i förhållande till högtalarna? Det förstår jag, men menar du något särskilt?

Ja alltså att antalet kanaler på steg/stegen stämmer överens med det antal högtalare som du vill koppla in. Du kan ju såklart köra flera högtalare på samma slutstegskanal men då måste du se till så att du inte överbelastar steget med för låg impedans.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

445 Inlägg
9 januari 2010
nucleardonkey skrev:
whoiswho skrev:
nucleardonkey skrev:

Men jävligt lustigt att bara cdn klappar när säkringen går till annat med :S förstår ja inte. Dra bara en separat kabel direkt från batteriet in till stereon, men glöm inte o sätta säkring på sladden.

aah jag tycker att de är riktigt knepigt, men cigarett uttaget är ju strömlöst just nu med så och de gick ju på samma.. fast Cd:n är ju helt klart viktigare:) Hur sätter man dit en mindre säkring på en sån kabel. Jag har ju dragit ljud i bilen förut och sånt. vet bara inte vart man köper säkringshållare och säkringar till mindre kablar. om du förstår, Jag har aldrig behövt dra ny ström till Cdspelare förut så detta är något helt nytt för mig:)

251 Inlägg
10 januari 2010
whoiswho skrev:
nucleardonkey skrev:
whoiswho skrev:

aah jag tycker att de är riktigt knepigt, men cigarett uttaget är ju strömlöst just nu med så och de gick ju på samma.. fast Cd:n är ju helt klart viktigare:) Hur sätter man dit en mindre säkring på en sån kabel. Jag har ju dragit ljud i bilen förut och sånt. vet bara inte vart man köper säkringshållare och säkringar till mindre kablar. om du förstår, Jag har aldrig behövt dra ny ström till Cdspelare förut så detta är något helt nytt för mig:)

Ja lyckas du inte lösa de el problemet du har nu så dra en kabel rakt igenom torpedväggen, du kan ju bara grena den till cigarettuttaget med. Säkringshållare har dom på biltema i ett antal modeller.

158 Inlägg
10 januari 2010
Går det att använda vilken kabel som helst till remotekabel? strömkabel? spelar grovleken någon roll? smile Lär inte bli för smal iaf å vad jag förstår så kan väll inte en kabel va för grov? Så länge den går in tongue

join the dark side! ... and get a free cookie.

251 Inlägg
10 januari 2010
pippin skrev:
Går det att använda vilken kabel som helst till remotekabel? strömkabel? spelar grovleken någon roll? smile Lär inte bli för smal iaf å vad jag förstår så kan väll inte en kabel va för grov? Så länge den går in tongue

Nä spelar ingen roll hur grov den e

297 Inlägg
10 januari 2010
Evo-Offer skrev:
någon som akn rekomendera 2 st bra 8" 6,5" koaxialer och 1 st 6,5" ktisystem fram sam 1 eller 2 steg som ska driva eller.helst av samma märke om de går:)

ja .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

287 Inlägg
10 januari 2010
har problem med mitt DLS A6 slutsteg, Lågnivå kablarnas "pinnar" har gått av i slutstegets honor, vad ska jag göra ?! finns det något sätt att lösa det på ?

4 693 Inlägg
10 januari 2010
volvocrille skrev:
har problem med mitt DLS A6 slutsteg, Lågnivå kablarnas "pinnar" har gått av i slutstegets honor, vad ska jag göra ?! finns det något sätt att lösa det på ?

Har faktiskt råkat ut för samma sak, tur att det finns 2 st uttag wink

Booyakasha!

1 581 Inlägg
10 januari 2010
Softis skrev:
volvocrille skrev:

Haha, jag har samma problem! Mina pinnar är av i lågnivåingången på steget så jag kör på link-in kontakten istället! Men vore ju skönt att få ut kontakten, några tips? testat med magnet men funkade inte.

287 Inlägg
11 januari 2010
Softis skrev:
volvocrille skrev:

om det inte är så att dom gått av i BÅDA yikes

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 januari 2010
volvocrille skrev:

Öppna steget och om du har tur så kommer du åt kontakterna från baksidan och kan peta ut stiften med en skruvmejsel eller liknande. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

287 Inlägg
11 januari 2010
ChriZtoffer skrev:
volvocrille skrev:

Öppna steget och om du har tur så kommer du åt kontakterna från baksidan och kan peta ut stiften med en skruvmejsel eller liknande. smile

tack, skulle vara toppen om det gick big_smile

158 Inlägg
11 januari 2010
Går det att använda sig av startkablar ist för en svinit dyr strömkabel? haha ;D kvaliteten på kopparn lär ju inte vara bra men är det nån som testat? ;D haha
Senast redigerat av pippin (11 januari 2010)

join the dark side! ... and get a free cookie.

251 Inlägg
11 januari 2010
pippin skrev:
Går det att använda sig av startkablar ist för en svinit dyr strömkabel? haha ;D kvaliteten på kopparn lär ju inte vara bra men är det nån som testat? ;D haha

Det funkar, men finns säkert några "bieffekter av det".

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 januari 2010
pippin skrev:

Med rätt kabelarea så är det klart det funkar, men är det verkligen billigare med startkablar då? Enda nackdelen jag kan se är väl att isoleringen på en startkabel är tunnare så den blir lättare söndernött, sen så är ju startkablar sällan särskilt långa.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök