5125
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

17 Inlägg
23 januari 2010
Tänkte byta ut orginalstereon i en chrysler stratus -97 så jag inhandlade en pioneer 4100 sd. orginalstereon är större än 1 din så jag behöver en ram men jag har lite problem med att hitta en som passar. Brl.se har Radiomobile Stereoram FP-02-00, kan den passa trots att stratus inte står med på beskrivningen?

102 Inlägg
24 januari 2010
Skulle någon kunna förklara i vilken följd man kopplar in samt kopplar ur ett slutsteg?
(utan att någon del riskerar att ta skada)

Undrar även vad folk skulle rekommendera mellan:
DD's A1/510 DD10" paket bas + steg
eller
Hertz ES 250D.3 + Sinus Live SL-A500V2.
Senast redigerat av grakka (24 januari 2010)

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
24 januari 2010
Slayerkiller skrev:
Okej. Jag är inte så jättehaj på det där med frekvenser, men för höga bastoner vill jag inte den ska spela heller. Jag tycker bara att den är lite ojämn eller vad man ska säga. Den ger väldigt mkt bas på djupbasen då, och väldigt lite bas på högre toner. Det gör att den känns väldigt ojämn och ensidig bas. Det skiljer ju sig från låt till låt i vilken frekvens bastonerna i själva låten spelar i.

Så jag vill ha mer en "allroundbas". Lite svårt att förklara det där med bas och ljud, eftersom vi upplever ljud olika =/ tongue Skulle önskat att det gick att sätta in min 10" Logitech Z-5500 bas i bilen, det är den ultimata basen för mig roll

Vill bara flika in att det lätt går att sätta in en sån i bilen, bara till att dra nya högtalarsladdar från elementets terminal och koppla till ett slutsteg! Men tänk på att basen är på 8 ohm.

för att få ut sladdarna ur lådan så kan du göra

1. Borra/såga upp ett hål och sätt en terminal på utsidan
2. borra ett litet hål som du drar sladdarna igenom och sedan tätar med ngt passande material
3. latmans lösning: dra ut sladdarna genom basporten

Nackdelen är ju att du inte drar nytta av z-5500s egna slutsteg

Catch the moment, soon It'll be over

104 Inlägg
24 januari 2010
Har en pioneer cd deh-5900mp som jag misstänker har bränd signaljord efter en liten kortis. Har 2 lågnivå i den stereo en för front och en för sub.
Om signaljorden e trasig e den då trasig på båda utgångarna. För ingen av dom verkar funka som dom ska d bara smäller o knastrar i dom.

104 Inlägg
24 januari 2010
hmmm sitter o kollar på stereon just nu men fattar inte riktigt vad ja ska leta efter.

104 Inlägg
24 januari 2010
kan ja löda på en kabel på jordkanalen på vilken kanal som helst och vart ska ja jorda den i stereochassit bara eller

104 Inlägg
24 januari 2010
jo jo men ja gör det ju på insidan av enheten så d e ju inget som kommer att synas. Men jag tar alltså bara o löder på en kabel på jord på rca kontakten d e väl den uttre ringen som e jord och bara fäster i stereochassit nånstans. Men kommer alla utgångar att funka då eller blir d tex bara höger front. Ja behöver väl inte jorda 4 punkter liksom.

104 Inlägg
24 januari 2010
Har precis lödit på en kabel till en jordpunkt nu o ska montera ihop enheten nu o återkommer med resultat om ja nu får ihop grejjerna ha ha ha.

104 Inlägg
24 januari 2010
har nu dragit ihop stereon o den funkar. men ja jordade bara front utgången så d verkar som att front o sub utgången har separat jord för sub verkar fortfarande va cp men ja ska löda på en kabel fasst nu på utsidan för att snabb kolla om d funkar.

104 Inlägg
24 januari 2010
A ja får väl pilla lite mer med det där imorgon, ska ut med hundfan nu o sen i säng. Men tack för all hjälp.

445 Inlägg
25 januari 2010
Okej är sugen på ljud än en gång! är sugen på att köpa en Alpine Type-R, Men tror ni att det "duger" i en 945? jag vill att de ska spela så att de känns iaf.. annars är det ingen idé tongue
vad tror ni?

134 Inlägg
25 januari 2010
Hur hittar jag vart jag ska sätta remote-kabeln i stereon lättast?

104 Inlägg
25 januari 2010
Brukar väl va en blå/vit kabel kanske heter typ remote/antenn eller?
Eller va menade du.

134 Inlägg
25 januari 2010
Millen1981 skrev:
Brukar väl va en blå/vit kabel kanske heter typ remote/antenn eller?
Eller va menade du.

Man ska ju koppla ihop remoten med en kabel i stereon så slutsteget går igång när jag vrider om nyckeln. Ok blå-vit ska kolla lite imorn

445 Inlägg
26 januari 2010
whoiswho skrev:
Okej är sugen på ljud än en gång! är sugen på att köpa en Alpine Type-R, Men tror ni att det "duger" i en 945? jag vill att de ska spela så att de känns iaf.. annars är det ingen idé tongue
vad tror ni?

aa jag håller med om detta i eftertanke.. vilken jävla dålig fråga..  Om vi säger såhär, är Alpine Type-R 12" värd att köpa och behöver man något grymt steg för att driva den?

158 Inlägg
26 januari 2010
Påtal om remotekabel. var inte jag som monterade stereon som sitter i bilen min å har irriterat mig länge på att stereon inte slås av då jag slår av bilen yikes Skulle gärna vilja ha de smile Hur gör ja?

join the dark side! ... and get a free cookie.

158 Inlägg
26 januari 2010
Hur blir ljudet om man har basen I hatthyllan, vinklad neråt? går det o lyssna på? big_smile

Utan att det scorar o hoppar förmkt, menar vikten på basen borde hålla nere den

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

16 197 Inlägg
26 januari 2010
Puppee skrev:
Hur blir ljudet om man har basen I hatthyllan, vinklad neråt? går det o lyssna på? big_smile

Utan att det scorar o hoppar förmkt, menar vikten på basen borde hålla nere den

du menar open air montering elle?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

158 Inlägg
26 januari 2010
jo, det gör jag big_smile

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

43 Inlägg
26 januari 2010
Hej, är ett mds ac-2 slutsteg till salu som verkar intressant.
Vet att det är ett 2-kanaligt, bryggbart, ger 2x 150W eller 1x300W och stabilt i 2Ohm.
Men har den lågpassfilter och hur mycket ger den ut i rms(Antar att 2x150/1x300 står för max effekten)?
Har ni bilder på den så tar jag gärna emot allihop!
ägaren vet inte mer än vad det heter och jag hittar inge mer än ovanstående på internet.

Sök