4472
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

12 Inlägg
2 november 2014
MIKK0 skrev:
E-Klass skrev:
Streethawk skrev:

Ah, har kört en 190e med 4st 8" i hatthyllan och vet att det kan bli rätt så bra tryck i dom bilarna. Men vad jag minns så är bakluckan helt avskild ifrån kupe'n, kan vara att du hör mindre dist än vad du gör i kombin?

de kan jag aldrig tänka mej, bagagen är ju avskild, men basen hörs jävligt bra i 190in också, hmm

Lådans avstämning stämmer "bättre" överens med den bilen än kombin skulle jag gissa på.

okej, tack, men min fundering va ju varför jag inte kan spela lika högt i w124 kombin? stereon är ju maxad men de låter inte så mycket som de borde göra med varken skiva, aux eller usb :o

367 Inlägg
3 november 2014
Tjena!

Har ett par MDS FD-8 på G och har tänkt använda iaf en av dem i bilen i vinter.
Dock så hittar jag inte alls mycket nyttig information om dessa basar, och har lite svårt att veta hur många L jag har att jobba med, både med enkel eller dubbel sub.

Någon här inne som kommer ihåg lite info?

Det ska spela mycket Dubstep, hiphop, elektroniskt osv, Har tillgång till 2st 4" Aeroportar på ca 20cm (utan trattarna monterade) vardera om dem kan användas, annars funkar slotport med.

Sjukt tacksam för hjälp! Snickeriet görs utomhus så vore skönt om man kan knåpa ut nått innan minusgraderna kommer hit!

Mvh

More Bass To The People!

21 761 Inlägg
3 november 2014
35 liter netto med 90 cm2 slotport (25x3,6 cm i uträkningen) som är totalt 53 cm lång, beräknad avstämning är omkring 35 Hz. Till två basar alltså, jag tycker nog att du borde använda båda två för att få hyfsat tryck iaf.

Förslaget är teoretiskt. smile
Senast redigerat av Drönirettab (3 november 2014)

367 Inlägg
3 november 2014
Drönirettab skrev:
35 liter netto med 90 cm2 slotport (25x3,6 cm i uträkningen) som är totalt 53 cm lång, beräknad avstämning är omkring 35 Hz. Till två basar alltså, jag tycker nog att du borde använda båda två för att få hyfsat tryck iaf.

Förslaget är teoretiskt. smile

Tackar! Ska se hur det blir när man klottrat lite på det big_smile
Hur hade man kunnat överföra de portmåttet till 1 eller 2 av mina 4"portar?

More Bass To The People!

21 761 Inlägg
3 november 2014
Det skulle i så fall vara 1 st 4" port som har 46 cm långt rör, sedan sätts trattar i båda ändar. smile

367 Inlägg
3 november 2014
Drönirettab skrev:
Det skulle i så fall vara 1 st 4" port som har 46 cm långt rör, sedan sätts trattar i båda ändar. smile

Eller 2 potar med 23cm och på med trattar. Låter bra!

Tack för hjälp smile

More Bass To The People!

21 761 Inlägg
3 november 2014
Nej, så blir det inte. Med två portar blir de lite drygt dubbelt så långa. smile

367 Inlägg
3 november 2014
Drönirettab skrev:
Nej, så blir det inte. Med två portar blir de lite drygt dubbelt så långa. smile

Aj då, då går det inte. Får klura vidare på det tongue

More Bass To The People!

27 Inlägg
5 november 2014
Tjena gänget! Går i tankarna på ett nytt batteri till min ljudanläggning.

Tittar atm på ett banner uni bull batteri med dubbla poler, undrar dock ifall man kan använda båda?
det hade varit himla smidigt att koppla strömmen till ljudet på en uppsättning av polerna, och generator och ordinarie strömkabel på de andra två!

Polerna på batteriet ser ut enligt nedan bild: http://www.autobaterielevne.cz/Fotograf … 0-%20z.JPG

Har en standard bil med standardanslutningar till batteriet.

Länk till batteriet: http://www.bannerbatterien.com/banner/p … tterminal3

Mvh!
Senast redigerat av Canom (5 november 2014)

1 426 Inlägg
5 november 2014
Canom skrev:

Tittar atm på ett banner uni bull batteri med dubbla poler, undrar dock ifall man kan använda båda?
det hade varit himla smidigt att koppla strömmen till ljudet på en uppsättning av polerna, och generator och ordinarie strömkabel på de andra två!

Polerna på batteriet ser ut enligt nedan bild: http://www.autobaterielevne.cz/Fotograf … 0-%20z.JPG

Mvh!

kör på wink

27 Inlägg
5 november 2014
Jockk3 skrev:
Canom skrev:

Mvh!

kör på wink

Det funkar alltså? Tackar! big_smile

367 Inlägg
6 november 2014
Drönirettab skrev:

Jobbade fram en sluten låda på 40L brutto ist. Tror det kommer passa basarna bättre smile

More Bass To The People!

1 Inlägg
9 november 2014
Eftersom den här tråden handlar om att fråga så tänker jag göra just det.
Jag har köpt en Audi A4 b8 och vill koppla in en baslåda till den. Har tänkt ta samma som jag hade i min gamla bil, en mutant,  köpt på NetOnNet.
Och nu till min fråga... på min gamla bil gick det att ta loss stereon och koppla in kablarna bak på den men på den nya så går inte stereon att få ut. Hur kopplar man in dom kablarna som ska sitta i stereon då? Går det ens att använda samma bas?

1 426 Inlägg
9 november 2014
marsva skrev:
Jag har köpt en Audi A4 b8 och vill koppla in en baslåda till den. Har tänkt ta samma som jag hade i min gamla bil, en mutant,  köpt på NetOnNet.
Och nu till min fråga... på min gamla bil gick det att ta loss stereon och koppla in kablarna bak på den men på den nya så går inte stereon att få ut. Hur kopplar man in dom kablarna som ska sitta i stereon då? Går det ens att använda samma bas?

högnivå till lågnivå adapter?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
10 november 2014
Jockk3 skrev:
marsva skrev:

högnivå till lågnivå adapter?

Som Jockk3 skrev redan så får du köpa en hög till lågnivå omvandlare som sedan kopplas in på bak högtalare.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

32 Inlägg
11 november 2014
Någon som vet om och i så fall vart man kan köpa dessa stift som sitter i ISO kontakten som kommer från bilen? Jag ska koppla in två extra hägtalare och tycker då att det hade varit smidigt att bara koppla de sladdarna rakt in i kontaken istället för att skarva direkt på stereons kablage. Det sitter alltså endast två högtalare i just nu, men finns pkats för 4. smile

1 426 Inlägg
11 november 2014
Pluppen11 skrev:
Någon som vet om och i så fall vart man kan köpa dessa stift som sitter i ISO kontakten som kommer från bilen? Jag ska koppla in två extra hägtalare och tycker då att det hade varit smidigt att bara koppla de sladdarna rakt in i kontaken istället för att skarva direkt på stereons kablage. Det sitter alltså endast två högtalare i just nu, men finns pkats för 4. smile

vad för bil smile ?

32 Inlägg
11 november 2014
Jockk3 skrev:
Pluppen11 skrev:

vad för bil smile ?

Är en Golf 4! Men jag märkte att det går och lossa stiften från "kontakthuset" med hjälp av två gem, så blir att sticka o köpa ett sådant nån dag och bara slakta. smile

32 Inlägg
12 november 2014
nån som kan rekomendera en 8" bas som trivs i sluten låda, tillsammans med ett spl ice 1500? helst liten sluten.

1 426 Inlägg
12 november 2014
Anders555 skrev:
nån som kan rekomendera en 8" bas som trivs i sluten låda, tillsammans med ett spl ice 1500? helst liten sluten.

kanske lite väl kraftigt steg för 1 8" ^^
men gladen sqx 08 vill ha ca 10liter slutet

Sök