Hej!
Om ca 2 månader så tar jag över morsans gamla bil, en Skoda Felicia från -98. Ljudet som sitter i nu är nog det sämsta jag någonsin har hört i en bil och vill därför byta ut det. Dock så vet jag inte hur länge jag kommer att behålla bilen så jag tänkte inte alls ligga på någon högre budget.
I dörrarna så sitter det enligt diverse sidor platser för 5"-högtalare, dock är jag lite osäker där då det står att det är för en Felicia -94, men borde väll kanske vara desamma på en -98. Ni får jättegärna hjälpa mig att leta upp det. tongue.gif
Som sagt, nya högtalare var det. Nu kan jag inte sådär jättemycket om billjud, men budgeten är på runt 1500kr och jag vet då inte direkt hur bra saker man får för det. Jag söker inte något värstingljud och inte heller någon baslåda. Huvudenheten är ganska ny, det är en Sony, kommer dock inte ihåg modellbeteckningen på den men kollar nog upp det sen. Men om den nu skulle vara för dålig så får ni räkna in den i budgeten.
Vad jag då behöver:
Huvudenhet (såvida den jag har inte funkar)
Dörrhögtalare - passar det med 5,25"? eller måste jag köra på 4"?
Hatthyllahögtalare - Ska man köra 6x9 3-vägs där?
Diskanter - Gör det stor skillnad? Är det värt lägga pengar på dessa i min tighta budget?
Såg även att BRL.se har en massa högtalarpaket för runt 1500kr, är dessa köpvärda? något för mig?
t.ex.
http://www.brl.se/main.aspx?mc=9&c=9&p=6599MVH
//Daniel Assor
OBS! Värt att nämna är att jag knappast är så kräsen av mig, vill bara ha lite mer tryck i kärran så det inte låter som ljud som kommer utifrån en mobilhögtalare.