nej du får inte dit 4" i brädan untan en massa jobb.. å att endast byta de 3,5" som sitter där nu mot några andra är bortkastade pengar enligt mig.. den STORA skillanden gör 6,5" i dörrarna..
JBLs GTO 3,5" spelar väldigt skrikigt.
Då har du inte lyssnat på Amegas 3,5" middar. Visserligen lite högre prisklass på dom är JBLs men ändå. Kan lova att dom räcker långt tillsammans med en frontsub eller liknande.
å nu va de ju just JBL han hade kollat på..
kan säga att DLS 424 (dock 4") men dom e ju grymma..
kollade upp dessa nu lite snabbt och dom verkar ligga i samma prisklass som dem JBL-koaxialer jag kollat på. är DLS ett bättre val då kanske? vad skulle du rekommendera ifall det är 3.5" samt 4" jag är ute efter? MVH
ja skulle lagt ner jobbet på att byta till ett 6,5" kit fram.. tro mig de e värt var enda krona.
okej, väntade mig nästan det svaret....det får bli en funderare som sagt. men låt säga att ja lyder ditt råd. vilka 6.5" kan du rekommendera? kan ja komma undan att använda slutsteg till framsystemet så är jag bara glad. budgeten är lite begränsad
Jag tycker istället att du till en början byter högtalarna på brädan och stoppar i ett par sjysta 3,5"/4" där, senare kan du lägga ner jobbet att montera ett par middar i dörrarna alternativt en frontsub. Med ett 6,5" kit fram i en 9-5 kommer ljudbilden hamna långt ner och diskanten riskerar att bli väldigt skrikig & påträngande pga att midden sitter så långt ner.
Jag tycker istället att du till en början byter högtalarna på brädan och stoppar i ett par sjysta 3,5"/4" där, senare kan du lägga ner jobbet att montera ett par middar i dörrarna alternativt en frontsub. Med ett 6,5" kit fram i en 9-5 kommer ljudbilden hamna långt ner och diskanten riskerar att bli väldigt skrikig & påträngande pga att midden sitter så långt ner.
okejokej, då får det bli att byta befintliga högtalare samt stereo till en början sen kanske en bas med sen längre fram kanske något i framdörrarna ifall jag inte skulle vara nöjd
haft en fundering ganska länge, vet jätteväl att jag hittade rena 6*9or för ettag sen, alltså ingen kaoxial utan bara en ren kon, men hittar det verkligen inte nu. nån som vet vart man kan finna sånna?
"Basarna" i stora anläggningen i Saabs sedanmodeller är 6x9". Sen så finns det 6x9" basar från Kenwood. Annars så finns tex dubbelkon 6x9or eller 5x7" kit. Några exempel.
hur mycket ström går igenom en remotekabel? har ingen remote från min originalstereo så har just nu bryggat en kabel från + på steget till remoten och en strömbrytare på vägen. tänkte sätta den brytaren framme vid förarplatsen så man slipper gå bak i bagaget varje gång man ska starta basen. måste veta hur tunn kabel jag kan använda
hur mycket ström går igenom en remotekabel? har ingen remote från min originalstereo så har just nu bryggat en kabel från + på steget till remoten och en strömbrytare på vägen. tänkte sätta den brytaren framme vid förarplatsen så man slipper gå bak i bagaget varje gång man ska starta basen. måste veta hur tunn kabel jag kan använda
MVH Fredrik
typ 0,2 amp.. om ens de..
okej, vilket innebär att ja i princip kan ha vilken kabel som helst?
Jag undrar om det finns något "minne" i ett slutsteg som försvinner när man gör bilen strömlös? Allt man ställt in på själva enheten försvinner ju men det man ställt in på själva slutsteget hur är det med de? Det sparas så länge man inte pillar på inställningarna där eller?
Så länge som det är ett vanligt steg med manuella rattar/knappar för inställningarna så sparas det ja, dock så finns det mer avancerade steg (tex äldre Kicker) där man kan göra lite mer inställningar, är osäker på hur det blir med dom när dom blir strömlösa.
vi säger såhär, du får vad du betalar för. jag har personligen inte någon erfarenhet av hillman men dom har rätt dåligt rykte här på forumet, var också inne på att köpa en stereo av det märket men fick till svar att de inte var någon kvalitet
Har hållt på lite smått med bilstereo ett tag, men en sak har jag aldrig fått in i skallen riktigt..
Tar som exempel dom som har ungefär 5st 6,5" i varje dörr, hur kopplar man in alla dom? Flera steg? sånnafall hur kopplar man ihop stegen? Har testat och kopplat "output" till "input" med lågnivåerna mellan stegen, men vart bara kattbajs av allt
tjena testade att vrida upp gainen på steget till fram och bak system från ca 40% till 50-55% tyckte då att de lät illa som fan att de inte orka riktigt har ställt bas på stereon på -7 å treble +2 förövrigt är de ett spl dynamics s4005 steg å fram sitter de mutant xxx 5,25 bak nå gas alpha 6,5 ström kablarna är på 21mm2 och de är max 1meter långa båda båda är fästa i batteriet. och stereon är en alpine cde-113bt.. vill ju som kunna spela högre än nu.. nå tips förutom att köpa nytt steg