4528
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
13 juni 2010
Lonefox skrev:
Kanal B får egen signal. LP 60-80Hz

Ska det stå så eller ska det stå "Kanal C får egen signal. LP 60-80Hz"

Annars fattar jag inte riktigt..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 juni 2010
Tribbe skrev:
Lonefox skrev:
Kanal B får egen signal. LP 60-80Hz

Ska det stå så eller ska det stå "Kanal C får egen signal. LP 60-80Hz"

Annars fattar jag inte riktigt..

Tjyckfelsnisse.

120Hz via att ha enhetens bakre utgångar på SUB......

A+C delar således signal och du sköter delningarna i steget.
B får egen signal med egen delning på runt 60Hz HP i steget och 120Hz LP i enheten. Då får du ett bandpassfilter vilket du behöver och som ditt steg saknar.

Förstår inte att Elettromedia inte lade in det i Hertz-steget medans kusinen Audison SRx 5 har det.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
13 juni 2010
Tror jag är med på vad du menar nu. Jag provade iaf att dra igång mitt ljud nu och det spelade på bra tyckte jag. Dock bara i 3 minuter. Jag stallde inställningarna som du skrev innan jag drog igång en låt och provade. Trodde först inte att middarna fungerade men sen när jag höjde level så började dom spela(så jag märkte det) aja nu står jag med soppa och batteritorsk! Härligt... Fick iaf lyssna i ca 3 minuter.

7 241 Inlägg
13 juni 2010
Tribbe skrev:
Tror jag är med på vad du menar nu. Jag provade iaf att dra igång mitt ljud nu och det spelade på bra tyckte jag. Dock bara i 3 minuter. Jag stallde inställningarna som du skrev innan jag drog igång en låt och provade. Trodde först inte att middarna fungerade men sen när jag höjde level så började dom spela(så jag märkte det) aja nu står jag med soppa och batteritorsk! Härligt... Fick iaf lyssna i ca 3 minuter.

Men ladda batteriet o tanka bilen då wink

2 035 Inlägg
13 juni 2010
Lonefox skrev:
bosabengt skrev:
Lonefox skrev:

Enda sättet för dig att veta hur mkt dämpull du skall ha eller ej är helt enkelt att prova dig fram till vad DU anser låter bäst.

Men jag vill spela HÖGT!  Plus att kunna lyssna till vardags lite svårt jag vet.

Men RYCK dämpningen då.........
PROVA dig fram....
Var inte så rädd wink

Än så länge tycker jag att jag spelar grymt högt. Basarna är ju helt nya så jag vill inte maxa dem ännu. Kanske på lördag då det är db tävling.  När jag byggde lådan glömde jag även att staga upp lådan. Ett måste???

Biljudsveteran sen 1984!

7 241 Inlägg
13 juni 2010
bosabengt skrev:
Lonefox skrev:
bosabengt skrev:

Men jag vill spela HÖGT!  Plus att kunna lyssna till vardags lite svårt jag vet.

Men RYCK dämpningen då.........
PROVA dig fram....
Var inte så rädd wink

Än så länge tycker jag att jag spelar grymt högt. Basarna är ju helt nya så jag vill inte maxa dem ännu. Kanske på lördag då det är db tävling.  När jag byggde lådan glömde jag även att staga upp lådan. Ett måste???

Beror på hur mkt lådan vibrerar/flexar.....
Du KAN ju vinna db på det..lika väl som du kan förlora på det (pga ökat luftmotstånd).

Återigen.......... TESTA.....

2 035 Inlägg
13 juni 2010
Ja jag ska ta på mig hörselskydden och spela på som fan sen känna på lådan om det är stum eller inte.

Hade det varit mdf hade det nog inte vart så farligt men spån, ja det får vi se om det funkar utan stag.

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
13 juni 2010
bosabengt skrev:
Ja jag ska ta på mig hörselskydden och spela på som fan sen känna på lådan om det är stum eller inte.

Hade det varit mdf hade det nog inte vart så farligt men spån, ja det får vi se om det funkar utan stag.

spån flexar inte mer än mdf.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

230 Inlägg
13 juni 2010
Min faster bad mig byta hennes bilstereo i hennes Seat Ibiza årsmodell 1999. Nån som vet hur det är i dom?
Har inte varit inne i bilen och kollat och hittar ingen information om den,
nån som vet om det är iso-kontakt i dom? och är det lätt att byta stereo i den?

Har för mig att det bara är kassetspelare i den

2 035 Inlägg
13 juni 2010
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

Men tror du jag måste staga lådan? 2x12"

Biljudsveteran sen 1984!

2 035 Inlägg
13 juni 2010
jockmokk skrev:
Min faster bad mig byta hennes bilstereo i hennes Seat Ibiza årsmodell 1999. Nån som vet hur det är i dom?

Är det 1xDIN? Då tar du ju bara bort stereon och sätter dit en ny.

Biljudsveteran sen 1984!

230 Inlägg
13 juni 2010
bosabengt skrev:
jockmokk skrev:

Är det 1xDIN? Då tar du ju bara bort stereon och sätter dit en ny.

Det vet jag inte, har inte nån information om bilen det va därför jag fråga här. Och min faster vet inte.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
13 juni 2010
Lonefox skrev:
Tribbe skrev:

Tar jag ur batteriet och laddar det så kan jag inte låsa bilen... och bilen är fulltankad men soppapumpen gick sönder igår...

230 Inlägg
13 juni 2010
Swedenrockers skrev:
Vanlig ISO-kontakt med skiftad tändningslogik och aktiv takantenn som strömmatas via stereons remote.
Skifta gul och röd kabel på stereon såvida det inte redan sitter monterat en logikvändare, och använd en PC590 om det inte redan är monterat.
jockmokk skrev:

Fan va bra, då är det samma som på min golf då, där va man också tvungen att byta tändningsgrejen.
Hur ser en logikvändare ut?

Brukar inte en sån där PC590 sitta på stereon?
Senast redigerat av jockmokk (13 juni 2010)

4 693 Inlägg
14 juni 2010
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

Jag tycker det, iaf en på mitten mellan baffeln och väggen mitt emot

Booyakasha!

7 241 Inlägg
14 juni 2010
Tribbe skrev:
Lonefox skrev:
Tribbe skrev:

Tar jag ur batteriet och laddar det så kan jag inte låsa bilen... och bilen är fulltankad men soppapumpen gick sönder igår...

Är batteriet tomt funkar inte larmet ändå :-P

Designer.
1 260 Inlägg
14 juni 2010
Lonefox skrev:
Tribbe skrev:
Lonefox skrev:

Är batteriet tomt funkar inte larmet ändå :-P

Vet man att man har lite batteri ska man inte låsa bilen. I alla fall inte om man som jag inte har nyckelhål i dörren, är inte allt för roligt med batteritorsk då smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
14 juni 2010
Om jag byter min jordkabel (nu 1m) till en 2 meters kommer det dra mycket mer ström då??

Sen undrar jag om ifall det blir störningar om man skarvar lågnivåkabeln? Kan man ens göra det?  Anledningen till att jag vill förlänga mina kablar är att med den längden dom har nu så kommer jag inte på något vis att få till det någorlunda fint.....
Hade tänkt mig glasskiva osv... men med de kablarna jag har nu så blir det inte alls bra...

2 035 Inlägg
14 juni 2010
Softis skrev:
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:

Jag tycker det, iaf en på mitten mellan baffeln och väggen mitt emot

Men porten är ju i mitten.  Får inte plats med nån rundstav.

Biljudsveteran sen 1984!

76 Inlägg
14 juni 2010
Passar dessa med varann?
http://dbakuten.se/detail-item_id-16475
http://dbakuten.se/detail-item_id-16252

Eller är det bättre att använda denna till de två basarna?
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16306

Sök