6798
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

1 534 Inlägg
7 april 2009
Robban_GolfIII skrev:
ChriZtoffer skrev:
Är slutsteget 4-kanaligt? Isåfall, har du lågnivåkablar till alla ingångar? Kan annars vara att en utgång är trasig helt enkelt.

Ja jag har ett 4-kanaligt slutsteg.. jag har lågnivåkablar till alla ingångar, jag har satt Basen på kanal 1 och 6x9 (nr1) till kanal 2 och sen 6x9 (nr2) till kanal 3

Testa och kör basen brygg kopplad på Kanal 1 och 2
dvs basens plus på kanals 1 plus och basens minus på kanal 2 minus

Sedan 6x9" Nr1 på kanal 3 och 6x9" Nr2 på kanal 4

135 Inlägg
7 april 2009
Rickard-v skrev:
Ja många personer är så till läggningen. Det vågar aldrig fråga eller säga att de inte vet.
De svara alltid "ja vet" på allt man pratar om. Fast de inte har en susning. Tråkigt.

Det är en styrka att erkänna sina egna brister, först då kan du utvecklas som människa.

Kunde inte sakt det bättre själv:rolleyes: helt rätt resonemang wink

135 Inlägg
7 april 2009
OpelBertone skrev:
bosabengt skrev:
ville bara ha tips på nån frekvens eller låt på en skiva t ex bass race som spelar högt.

om man bara vill tävla i db drag.

Ska du börja tävla så måste du beställa skivan från Emma, annars får du inte tävla överhuvudtaget..
Du måste köpa nya skivan, för det är ny skiva varje år :]

Föredrar Bensin  :P

135 Inlägg
7 april 2009
Snart dags Girls" har ni trimmat & polerat kvasten......tongue

13 Inlägg
7 april 2009
Iam2fast4U skrev:
Robban_GolfIII skrev:
ChriZtoffer skrev:
Är slutsteget 4-kanaligt? Isåfall, har du lågnivåkablar till alla ingångar? Kan annars vara att en utgång är trasig helt enkelt.

Ja jag har ett 4-kanaligt slutsteg.. jag har lågnivåkablar till alla ingångar, jag har satt Basen på kanal 1 och 6x9 (nr1) till kanal 2 och sen 6x9 (nr2) till kanal 3

Testa och kör basen brygg kopplad på Kanal 1 och 2
dvs basens plus på kanals 1 plus och basens minus på kanal 2 minus

Sedan 6x9" Nr1 på kanal 3 och 6x9" Nr2 på kanal 4

ja tack för tipset jag ska pröva imorn.. en sak.. jag har bara två lågnivåkablar, en röd och en blå som jag har kopplat från stereons två uttag som jag sen satte på två på kanal 1 och kanal 2 sen finns där på andra sidan om slutsteget två uttag till för två andra lågnivå kablar så jag undrar om jag behöver två till men jag har inga fler uttag i stereon:/, tacksam för svar

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 april 2009
Nu blev det väldigt rörigt här. Men du har alltså använt dom lågnivåkablar som du har till ett steg men behöver fler? Om det inte finns någon utgång på det steget så får du köra med Y-splits.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

13 Inlägg
8 april 2009
De e de jag försöker lista ut .. där e ju uttag för fler men för att få kanal 3-4 att funka kanske jag behöver två lågnivåkablar till? detta e svårt att förklara men jag ska prova med att ta en bild imorn

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 april 2009
Aha jaja du menar så, jo det stämmer nog att du måste ha kablar till dom ingångarna också för att få någon utsignal, om steget inte har en omkopplare så du kan köra med endast två kablar inkopplade men ändå få utsignal på alla utgångar. Enklast är ju att testa med dom kablar du har. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 april 2009
Robban_GolfIII > Vad heter steget?

Man kan ju konsultera manualen med wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 281 Inlägg
8 april 2009
Lonefox skrev:

Nej det går inte om man är en man! lol
Då provar man och om man misslyckas är den trasig!

7 241 Inlägg
8 april 2009
Brains skrev:
Lonefox skrev:

Nej det går inte om man är en man! lol
Då provar man och om man misslyckas är den trasig!

Jo dessvärre verkar världen fungera alltmer på det viset roll

18 Inlägg
8 april 2009
Undrar hur man koppla in en bas tub då den bara har lågnivåanslutningar (RCA) en röd en vit, räcker det med att man dra RCA kablar från stereon till bastuben så funkar den, måste man inte ha någon strömkälla till den? Men det finns inga anslutnigar för remote eller + och -, hjälp tack!

Mvh Berne (Opel_mannen)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 april 2009
Har du något namn eller bild på bastuben? Lite lättare att hjälpa då. För ström måste den då ha på något vis, om den nu inte är passiv och nån har satt RCA kontakter för anslutning av högtalarkablar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

7 241 Inlägg
8 april 2009
Opel_mannen skrev:
Undrar hur man koppla in en bas tub då den bara har lågnivåanslutningar (RCA) en röd en vit, räcker det med att man dra RCA kablar från stereon till bastuben så funkar den, måste man inte ha någon strömkälla till den? Men det finns inga anslutnigar för remote eller + och -, hjälp tack!

Mvh Berne (Opel_mannen)

Strömanslutningar skall finnas om den är aktiv....är dne passiv är det högtalarterminaler.
Jag skulle tro att du saknr en kontakt.

Vad är det för basrör och kan du lägga upp en bild?

13 Inlägg
8 april 2009
Jag har bilder på hur det ser ut idag och hur jag har kopplat det ..ser ni de minsta felet, säg till ..som sagt det e en av mina 6x9or som inte funkar och vill ha hjälp angående kopplingen så att dom båda funkar , tacksam för alla svar !

OBS! Basen e på kanal 1, 6x9orna 2,3, den som inte funkar sitter i kanal 3

http://img16.imageshack.us/gal.php?g=dsc00961d.jpg
Senast redigerat av Robban_GolfIII (8 april 2009)

7 281 Inlägg
8 april 2009
Nu har du verkligen kopplat fel!
Om basen ligger på 4ohm och steget är bryggbart så kan du brygga den över kanal 1 och 2.
6x9 sätter du i vilket fall som helst på 3 och 4.

Kanal 1 och 2 är höger och vänster.
Samma sak gäller kanal 3 och 4, höger och vänster.

Då gäller det att du sätter samma högtalare på samma kanalpar, annars blir det galet wink

OM basen ligger på 4 ohm så sätt då plus på basen till plus på kanal 1 och minus på basen till minus på kanal 2.
Senast redigerat av Brains (8 april 2009)

13 Inlägg
8 april 2009
tror du DÅ att min ena 6x9 funkar? måste jag inte flytta den ena lågnivåkabeln till andra sidan på slutseget?

1 534 Inlägg
8 april 2009
Robban_GolfIII skrev:
tror du DÅ att min ena 6x9 funkar? måste jag inte flytta den ena lågnivåkabeln till andra sidan på slutseget?

koppla som han säger så blir det rätt...

13 Inlägg
8 april 2009
ja jag ska prova nu.. jag bugar och bockar för alla svar! tacksam

7 241 Inlägg
8 april 2009
Beroende på vad det är för steg kan du behöva koppla in lågnivå på ingångarna för 3-4 med....
Beror på hur steget fungerar.

Sök