Hej, det är ju så att jag ska stoppa i nytt ljudsystem i golfen, just nu sitter de något gammalt slutsteg med en "kassettradio" och ett par trasiga blaupunkt 10or...
Det jag har köpt är detta:
Baselement:
GAS WC1220.2 (OBS! Ett set med två stycken 12"are)
Info från brl`s hemsida
Bas: 12-tums bashögtalare med cellulosamembran och foamupphängning. Svartlackerad plåtkorg. Aluminium talspole 1,5". Impedans 4ohm. Känslighet 89dB. Magnet 20oz. Frekvensomfång 35Hz-4kHz. Effekttålighet 250W max 125W RMS. Monteringshål 281mm. Monteringsdjup 112mm. Vas 116liter. Fs 36Hz. Qts 0,94. Lådförslag: Bil slutenlåda på 50 liter. Hemhifi sluten låda på 74 liter.
Ska bygga en låda till dessa!
Stereon:
JVC KD-R201
Info från brl`s hemsida
Bilstereo med ingång för en digital audiospelare eller annan extern musikspelare (AUX-ingång på framsidan) för att kunna spela dina favoritlåtar. 4x50 W MOS-FET-effektförstärkare och 24-bitars D/A-omvandlare ger intensivare musikupplevelse. Du kan även justera inställningarna med förinställda cEQ.
Radio: HS-IVi FM RDS-tuner. SSM. Förstärkare: Uteffekt 4x50W MOSFET. 2-kanals lågnivåutgång på 2,5V. AUX-ingång (minitele). cEQ. Loudness. CD-R, CD-RW, 24-bits D/A-omvandlare. Tel mute. CD-text. ISO-anslutning. Compu play. Övrigt: LCD-display. Löstagbar front. Dimmer.
Högtalarna:
Info från biltemas hemsida
Bilhögtalare 5" PRO
2-vägshögtalare för infälld montering. Max. effekt: 150 W. Baselement med 5,4 oz magnet. Frekvensomfång: 80 Hz-20 kHz. Ljudtryck: 86 dB. Inbyggnadsdjup: 51 mm. Frontgallrets Ø: 157 mm. Levereras i par med 2 filter, 2 diskanter och monteringsdetaljer.
Jag vet att det inte är nå saker att hurra för, men jag vill nu bara ha något som går att lyssna på och dunkar lite.
Menmen, mina frågor är då nu!
1. Vad ska jag köpa för slutsteg? Jag har en budget på 2.000kr
2. Ska jag byta ut min stereo jag har nu, mot den keenwood som jag hittade på brl för samma pris?
3. Biltema högtalarna som jag köpt, ska jag byta ut dem mot GAS högtalarna från brl i stället?
4. Låda kommer och kablar har jag, är det något som fattas?
Keenwood stereon:
Kenwood KDCW241AY
CD-receiver med AUX-ingång på framsidan. Anslut en MP3-spalre till AUX-anslutningen (3,5mm) på framsidan för att kunna spela upp din favoritlåt. Stereon är kompatibel med MP3- och WMA-filer med ID3 Tag för låttitlar och artistnamn. Njut av klart, rent ljud med kraftfull 50Wx4 MOS-FET effektförstärkare.
Radio: FM/AM. AF/TP/TA. Förstärkare: Uteffekt på 4x50W. AUX-ingång front (3,5mm minitele). CD: CD-text. MP3, WMA-kompatibel. ID-3 tag. Bas/midd/diskant. Fader/balans loudness kontroll. Bass Boost kontroll. System Q. CD-R/RW-kompatibel. 1 bit D/A. Övrigt: LCD-display. Röd knapp belysning. Löstagbar frontpanel.
Gas högtalarna:
GAS ALPHA525X
Tvåvägs 5,25-tummare. GAS ALPHA525X har uppdaterats rejält inför 2007. Ny färg och design är det som syns men förbättringar har även gjorts på insidan för att höja ljudkvalitén ytterligare. Nytt förstärkt membran som är tillverkat av polypropylen, ger bra prestada. Ny diskant med spridningslins ger en mer detaljerad återgivning i de övre frekvensregistren. Levereras komplett med galler
Koaxialhögtalare: Tvåvägs 5,25 tum. Förstärkt polypropylenmembran. Butylgummiupphängning. 25mm talspole i aluminium. 25mm polymer diskant. Känslighet 91dB. Frekvensomfång 60-23000Hz. Effekttålighet 100W max, 50W RMS. 8oz-magnet. Monteringsdjup 45mm. Monteringshål 120mm. Levereras komplett med galler.
Tacksam för svar!
Senast redigerat av Holma_ (10 maj 2009)