6195
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

21 761 Inlägg
25 juni 2009
zedthepunk skrev:
det är precis så jag menar har kopplat 9x6 till samma kanal så båda spelar men vill gärna använda båda kanalerna

Om du byter plats på lågnivåkablarna som sitter i det steget, låter det fortfarande från 6x9" då?

Om jag nu inte missförstår dig så har du alltså kopplat båda 6x9" på stegets ena kanal eftersom den andra kanalen inte fungerar, är det rätt tänkt av mig?

Rocknroller
296 Inlägg
25 juni 2009
jag har testat med lågnivå kablarna de funka inte.. a du har tänkt rätt där ja smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Rocknroller
296 Inlägg
25 juni 2009
zedthepunk skrev:
jag har testat med lågnivå kablarna men det blev ingen skillnad.. a du har tänkt rätt där ja smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

21 761 Inlägg
25 juni 2009
Du bytte väl bara plats på kablarna vid ena steget, inte på båda?

Om det inte fungerar med den åtgärden så är det alltså inget fel på kablarna eller utgångarna på monosteget där signalerna kommer ifrån, i så fall ska felet flyttas till den kanalen som 6x9" sitter på just nu. Då är det kanske fel på tvåkanalssteget, glapp eller så.

Rocknroller
296 Inlägg
25 juni 2009
a jag bytte på bara på ena steget

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
25 juni 2009
Hej.
Jag har en liten fråga om miytt ljud i 142an. jag har ju bygt en ny hatthylla där jag har 2st Avant CS-320 6*9. Sen har jag även ett par Avant CS-220 6,5'' liggandes i kartong fortfarande. Hade tänkt sätta dom i dörrsidorna men då dom är så höga så kommer dom att ta i ytter plåten på dörrarna. Jag skulle kunna bygga ut de med en didtans i trä men fick en liten tanke, om jag skulle monera även dom i hatthyllan och köpa ett par högtalare som inte är så höga å sätta dom i dörrarna ist.

Då till mina frågor.
Avant CS-220 6,5'' vad är de för sorts högtalare egentligen? Är de nått som kallas mid-bas å vad är de för något?
Ska jag sätta dom i dörrarna längst ner lr ska jag köpa ett par hägtalare som som inte är så höga å sätta i dörrarna och sen sätta 6,5''arna i hatthyllan dom oxå?

Tacksam om någon kan ta sig tid och svara på mina frågor. Jag har bilder på högtalarna om ni går in å kollar bilderna på 142an om de hjälper.

Mvh Mikael

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Avstängd
85 Inlägg
26 juni 2009
Funderar lite på nytt ljud till golfen.Hade tänkt mig en orion hcca bas (12") och ett kicker 2500.1 steg.
Räcker effekten på steget elr ska man ha ett starkare steg?

Designer.
1 260 Inlägg
26 juni 2009
MR_Bass skrev:
Funderar lite på nytt ljud till golfen.Hade tänkt mig en orion hcca bas (12") och ett kicker 2500.1 steg.

Finns ju dom som kör på Orion hcca 5000D steg till dom basarna och det ska ju lämna 2500wrms vilket kicker steget också gör. Så det bör funka.

http://www.multimedia-import.se/product … HCCA-D5000
http://dbakuten.se/detail-item_id-10171
Senast redigerat av MIKK0 (26 juni 2009)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Avstängd
85 Inlägg
26 juni 2009
MIKK0 skrev:
MR_Bass skrev:

Finns ju dom som kör på Orion hcca 5000D steg till dom basarna och det ska ju lämna 2500wrms vilket kicker steget också gör. Så det bör funka.

http://www.multimedia-import.se/product … HCCA-D5000
http://dbakuten.se/detail-item_id-10171

okej:)
Senast redigerat av MR_Bass (26 juni 2009)

429 Inlägg
27 juni 2009
Kort fråga, sedan jag kopplade in nya ljudet så har jag märkt att basen är lite "efter" i dunket, har det med att göra att jag har dom bakåt riktade eller behöver jag en kondensator?

MVH

// Pontus

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 juni 2009
biber skrev:
Kort fråga, sedan jag kopplade in nya ljudet så har jag märkt att basen är lite "efter" i dunket, har det med att göra att jag har dom bakåt riktade eller behöver jag en kondensator?

MVH

Testa att fasvända basen.
Byt helt enkelt plats på plus och munis på utgången på steget, såvida du inte har en fasknapp. Har du det sätter du den på 180....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

130 Inlägg
27 juni 2009
Tjena ja har en kanske dum fråga? Men om man har ex 6,5" i hatthyllan och en baslåda under 6,5"erna i bagaget, spelar det någon roll hur stort avståndet är mellan baslådan och 6,5erna?

Huvudsaken är att dem inte ligger emot varandra?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
27 juni 2009
_night_stalker_ skrev:
Hej.
Jag har en liten fråga om miytt ljud i 142an. jag har ju bygt en ny hatthylla där jag har 2st Avant CS-320 6*9. Sen har jag även ett par Avant CS-220 6,5'' liggandes i kartong fortfarande. Hade tänkt sätta dom i dörrsidorna men då dom är så höga så kommer dom att ta i ytter plåten på dörrarna. Jag skulle kunna bygga ut de med en didtans i trä men fick en liten tanke, om jag skulle monera även dom i hatthyllan och köpa ett par högtalare som inte är så höga å sätta dom i dörrarna ist.

Då till mina frågor.
Avant CS-220 6,5'' vad är de för sorts högtalare egentligen? Är de nått som kallas mid-bas å vad är de för något?
Ska jag sätta dom i dörrarna längst ner lr ska jag köpa ett par hägtalare som som inte är så höga å sätta i dörrarna och sen sätta 6,5''arna i hatthyllan dom oxå?

Tacksam om någon kan ta sig tid och svara på mina frågor. Jag har bilder på högtalarna om ni går in å kollar bilderna på 142an om de hjälper.

Mvh Mikael

Verkar som det inte är nån som kan/vill svara på mina frågor sad

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Designer.
1 260 Inlägg
27 juni 2009
_night_stalker_ skrev:
_night_stalker_ skrev:
Hej.

Då till mina frågor.

Mvh Mikael

Det ser ut att vara koaxial högtalare. Alltså att diskanten sitter på högtalaren istället för löst.

Jag skulle satt dom i dörrarna.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

1 808 Inlägg
27 juni 2009
Hej hopp.

Jag har en JBL GT5240BR baslåda, de är 2 st 12: or. sen till dom kör ja ett GAS Silver fyrkanalssteg. de låter bra tycker ja. men skulle de låta bättre om jag bytta steg till ett Monoblock ??

FAKTA OM SLUTSTEGET:
Uteffekt: 4x80W RMS 4ohm, 4x140W RMS 2ohm, 2x275W RMS 4ohm bryggkopplatt. 2ohm stabil. 0,02% THD. RCA-in/out. Subsonic filter 20Hz/18dB. HP-filter 25-5000Hz (12dB/okt). LP-filter 40-4000Hz (12dB/okt). Bandpassfilter 50-5000Hz/12dB. Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 100dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 75A. Mått: 492x52x230mm.

FAKTA OM BASLÅDA MED BASARNA:
Dubbla 12-tumsbasar. portad låda. Polypropylene membran. Känslighet 95dB. Effekttålighet 550W RMS, 1600W max. Total impedans 2ohm. Frekvensomfång 40-200Hz. Kraftig terminal. Material: MDF-board. Mått: B 889mm x H 393mm x D 318mm nedre, 240mm övre

Ge mig en lite lektion nu smile

Mvh Gronwalls
Senast redigerat av Gronwalls (27 juni 2009)

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
27 juni 2009
MIKK0 skrev:
_night_stalker_ skrev:
_night_stalker_ skrev:
Hej.

Då till mina frågor.

Mvh Mikael

Det ser ut att vara koaxial högtalare. Alltså att diskanten sitter på högtalaren istället för löst.

Jag skulle satt dom i dörrarna.

okej. Tack för svaret smile

Chevrolet Racing

64 Inlägg
28 juni 2009
tjena gott folk..
är rätt ny inom billjud m.m. bara undrar om det är lönt att ställa upp i en ljudtävling?
har 2stmds teamr12 och ett 5000w slutsteg sen 6"9 o 5"25 av okänt märke. hur högt borde det kunna bli?
vad tror ni som vet ngt om billjud..

Livsnjutare

~ Team Ljudstudion ~
109 Inlägg
28 juni 2009
vr6_corrado skrev:
tjena gott folk..
är rätt ny inom billjud m.m. bara undrar om det är lönt att ställa upp i en ljudtävling?
har 2stmds teamr12 och ett 5000w slutsteg sen 6"9 o 5"25 av okänt märke. hur högt borde det kunna bli?
vad tror ni som vet ngt om billjud..

Hur mycket DB du kan pressa fram ur ljudet du har kan inte någon av oss här säga
utan det får du mäta helt enkellt! Och ska du tävla så läs på vad som gäller här:
www.emmanet.se du måste beställa skiva i den klass du ska tävla i..
Senast redigerat av OpelBertone (28 juni 2009)

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!

434 Inlägg
28 juni 2009
hejsan. Hur bra funkar detta slutsteg?

http://www.tuningshop.se/index.do;jsess … 8385BF58E1

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

141 Inlägg
28 juni 2009
halloj har nu kopplat in min bas det är en Rockford Fosgate
10 tum Punch 3 som jag driver med ett rockford R500-1 låter mycket bra men när jag drar upp volymen och krämar på med basen så sviktar det i all belysning i bilen och även strålkastarna, är det en kondensator jag behöver? eller vad tror ni?

Sök