Helt rätt som evil säger. 4Volt är bättre än 2. Processorn kan inte trolla! Men nästan Den förstärker signalen till 4V på varje utgång. Och jag tror nog att det kommet bli ganska bra..
Jävlar vad lyckat. installerar allt o det går skitbra basen spelar som den ska men lådan blev lite otätt men iaf. sitter på motorvägen på väg till jobbet imorse spelar inte alls högt. helt plötsligt försvinner basen. tror att det är nån kabel som åkte ut bara så stänger av stereon ifall att. men när jag kommer fram så kollar jag på basen då är det stel som fan och går inte att röra. trycker lite så låter det som jag krossar 10 ägg. sen rycker det där det inte var tätt i lådan.. hela elementet är trasigt.. förmodligen matat med för mycket watt men jag spelade ju inte ens högt!? spelade 10ggr högre innan för att kolla hur högt man kunde gå för att kolla efter missljud.. då hände ingenting sen när jag ligger på motorvägen så hade jag inte alls högt.. :*( kul att man lägger 2k på ett element som sitt första element sen går skiten sönder efter att ha vart installerat i mindre en 3 dar... suck.. tjänar jävligt dåligt också.. buhu fml
Okej hur stor var lådan och hur hade du jordat och hur grov är strömkabeln?
Vet inte riktigt litermåtten på lådan men inte alltför stor, stod på kartongen till elementet att man kunde ha oportat upp till 120l. lådan kanske låg på 60-70l. jordat gjorde jag i hathyllan.. slipade ner ordentligt så det var kontakt mot metall och strömmen hade en kabel på 21mm2 precis som jorden.
Vet inte riktigt litermåtten på lådan men inte alltför stor, stod på kartongen till elementet att man kunde ha oportat upp till 120l. lådan kanske låg på 60-70l. jordat gjorde jag i hathyllan.. slipade ner ordentligt så det var kontakt mot metall och strömmen hade en kabel på 21mm2 precis som jorden.
Hatthyllan är en dålig jordningspunkt vad jag vet. Men finns ju en möjlighet att du spelat för djupt
Hatthyllan är en dålig jordningspunkt vad jag vet. Men finns ju en möjlighet att du spelat för djupt
aha åhfan... grejen är ju att jag spelade inte högt alls och spelat mycket högre innan med andra låtar.. aja skitsamma finns väl inte så mycket. 2k åt helvete.. frågan är om man ska köpa ett par sånna http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … -pack.html vill fan inte lägga mycket pengar på't om skiten ska pajja igen... kommer jag kunna spela dom 2 med mitt slutsteg? eller blir det för mycket watt?
att saker går sönder beror till 90% på handhavandefel.. så INNAN du köper nya basar bör du nog ser över strömförsörjningen samt att du bygger en låda som e anpassad efter den musiken du lyssnar på.
att saker går sönder beror till 90% på handhavandefel.. så INNAN du köper nya basar bör du nog ser över strömförsörjningen samt att du bygger en låda som e anpassad efter den musiken du lyssnar på.
jag har inte påstått nått annat är bara arg vad är det jag ska kolla på strömmen? den fick ju ström det som var problemet. att den fick för mycket..
jag har inte påstått nått annat är bara arg vad är det jag ska kolla på strömmen? den fick ju ström det som var problemet. att den fick för mycket..
kolla va du har för spänning vid steget när du spelar..
samt va har du för stereo?
att saker går sönder beror SÄLLAN på för mycke effekt.. snarare tvärtom, för lite effekt å dålig signal in i steget.