3984
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:
Antingen ingen som ville svara på frågan eller så förstod ingen... Så jag använde mina paintskills (eller?)
http://www1.garaget.org/gallery/images/143/142331/142331-7ee86563bd2c6968cf40c4320d236a5d.jpg
1 eller 2 ?

en fråga varför har du inte porten på samma sida som basen ?

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:
Mohawwk skrev:
Antingen ingen som ville svara på frågan eller så förstod ingen... Så jag använde mina paintskills (eller?)
http://www1.garaget.org/gallery/images/143/142331/142331-7ee86563bd2c6968cf40c4320d236a5d.jpg
1 eller 2 ?

För att den skulle inte vara så på den här lådan

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:
christofer_k skrev:
Mohawwk skrev:
1 eller 2 ?

okej  en låda till dd bas lr?  om jag kollar på dd´s fabriks låda så  sitter basen där du skrivit 2 på  så montera där då
Senast redigerat av christofer_k (11 december 2011)

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:
Mohawwk skrev:
christofer_k skrev:

okej  en låda till dd bas lr?  om jag kollar på dd´s fabriks låda så  sitter basen där du skrivit 2 på  så montera där då

aah, gör den? Har inte kollat tongue

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:
christofer_k skrev:
Mohawwk skrev:

jooda de gör den smile har en dd1508D4 som jag böt till av polarn å han hade då köpt fabriks lådan till 300 serien
just nu sitter den i  en  trans missionline låda å de spelar då grymmt bra för bara en 8" smile

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:
Mohawwk skrev:
christofer_k skrev:

jooda de gör den smile har en dd1508D4 som jag böt till av polarn å han hade då köpt fabriks lådan till 300 serien
just nu sitter den i  en  trans missionline låda å de spelar då grymmt bra för bara en 8" smile

Okej, då är det bara ut, rita o fräsa smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:
christofer_k skrev:
Mohawwk skrev:

Okej, då är det bara ut, rita o fräsa smile

kör du på de:)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Tänkte kolla här vad ni tror på

tänkte om de är bättre att bygga en portad låda till min dd1508 lr  köra på transmissonline "rör" 
för tänkte bygga om  lite där bak i bilen  lite kompaktare  och sen  vilken  frekvens ?
enligt parametrarna så ska den trivas bäst i slutet men  de e ju  förjävligt att bygga slutet till en dd:)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:

tänkte om de är bättre att bygga en portad låda till min dd1508 lr  köra på transmissonline "rör" 
för tänkte bygga om  lite där bak i bilen  lite kompaktare  och sen  vilken  frekvens ?
enligt parametrarna så ska den trivas bäst i slutet men  de e ju  förjävligt att bygga slutet till en dd:)

Jag ser inte din poäng här. Du skriver att den passar bäst i slutet men att de är förjävligt att bygga slutet till den? tongue Bara prova att bygga en portad då? smile

BagarN
1 179 Inlägg
11 december 2011
Nitromast skrev:
christofer_k skrev:

Jag ser inte din poäng här. Du skriver att den passar bäst i slutet men att de är förjävligt att bygga slutet till den? tongue Bara prova att bygga en portad då? smile

DD vill väll endast ha portat?

1 727 Inlägg
11 december 2011
Mohawwk skrev:

På en fabrikslåda sitter basen på sidan(fronten)där 2-an är ritad.
Stående port enligt bild, svart tyg (riktigt snygg)broderad DD-logga på toppen.
Har en sån låda(8") kvar, den sista DD-produkten på Seastreams Garage, 200:- Hämtas!

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (11 december 2011)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

6 558 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:

bygg lika  låda som mohawk   kommer bli kanon det smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
kolla parametrarna så ser ni .. men kmr jag gå ner  från kvalite och ljud tryck om jag  bygger portat emot de jag har transmissonline ? ? ? ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56078/56078-07ec7751e61547918ab5fd776f7b5d66.jpg

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Horsyhorse skrev:
Mohawwk skrev:
christofer_k skrev:

På en fabrikslåda sitter basen på sidan(fronten)där 1-an är ritad.
Stående port enligt bild, svart tyg (riktigt snygg)broderad DD-logga på toppen.
Har en sån låda(8") kvar, den sista DD-produkten på Seastreams Garage, 200:- Hämtas!
PM, billjud@seastreamsgarage.se eller 070 152 82 44 (ring inte senare än 22.00!!!)

Pierre

iaf fabriiks låda till 8" såsitter  sen vid 2an

http://www.car-hifi-radio-adapter.eu/en/media/images/ddle308side.png

har en sådan låda liggandes hemma och de vart  en jävla skillnad från den till de jag har nu

16 197 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:
kolla parametrarna så ser ni .. men kmr jag gå ner  från kvalite och ljud tryck om jag  bygger portat emot de jag har transmissonline ? ? ? ?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7b5d66.jpg

farför inte skaffa en större bas om du ändå bygger en låda som tar upp hela skuffen?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
evilaudio skrev:
christofer_k skrev:

farför inte skaffa en större bas om du ändå bygger en låda som tar upp hela skuffen?

varför gnälla?  har haft olika basar  och nu vill jag testa 8"  kul när denna presterar som andra större basar !

1 727 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:
fabriiks låda till 8" såsitter  sen vid 2an

Tyckte hans 2a mellan strecken var på ovansidan av lådan.
Men just en sån där är det(hann/behövde inte fixa länk.) smile

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (11 december 2011)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

16 197 Inlägg
11 december 2011
christofer_k skrev:
evilaudio skrev:
christofer_k skrev:

varför gnälla?  har haft olika basar  och nu vill jag testa 8"  kul när denna presterar som andra större basar !

gnäll? 

undrar mest varför man köper en såååå liten bas när man ändå måste bygga såå STOR låda för att får de å spela?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
Horsyhorse skrev:
christofer_k skrev:
fabriiks låda till 8" såsitter  sen vid 2an

Tyckte hans 2a mellan strecken var på ovansidan av lådan.
Men just en sån där är det(hann/behövde inte fixa länk.) smile

Pierre

hehe okejs:)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 december 2011
evilaudio skrev:
christofer_k skrev:
evilaudio skrev:

gnäll? 

undrar mest varför man köper en såååå liten bas när man ändå måste bygga såå STOR låda för att får de å spela?

för de första så böt jag mina zachary bx12r 2 st mot denna  då jag inte tyckte de spela som jag ville  och då ville polaren byta bas /basar och han hade denna  så varför inte kul att prova en 8" och har alltid viljat bygga en  transmissionline "låda" och då var ju perfekt att göra  de med en 8" !!

desutom så presterar denna  bas i denna låd typ som mina 2x mtx roadthunder  12"

fock får väll bygga med vad de vill och hur dom vill? ?? ?  varför bygger du med så stora basar som tar upp så  stor plats???
  just nu  är de ett test bygge! 

men kmr byggas såhära för att spara plats

https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56078/56078-afcbd4c5afb7946f9d3d5f7e31f55484.jpg

jag undrade om jag skulle bygga portat lr köra på transmissonline 
lr kmr jag tappa kvalite  och tryck  om jag  bygger portat mot  transmissonline

Sök