Lonefox skrev:
Kalle_Finnen skrev:
Tar en stund att lära sig, men det är det värt iaf!

bt med mera finns juh till 117an med, finns usb port som man kan koppla in en iphone i, tele, ipod, va man vill, kanske till och med datorn? inte testat alla dock... Vad är det som gör keenwoods filter så mycket bättre?
Blåtand är TILLBEHÖR till 117an...
Kenwooden har dessutom en bra fungerande BT-handfree inbyggd.....
Lonefox, jag vet att bt är ett tbh, men hur ofta använder man det igentligen? Hmmm... Enda gångerna jag använder det är när jag ska lägga upp bilder hit på garaget eller nån annan sida.
bosabengt skrev:
Lonefox skrev:
Eh.......nej det har den inte.
http://kenwood.eu/products/car/receiver … KDC-BT61U/Längst ner finns manualen att ladda hem.
Kolla på sida 42 så ser du hur hårt den slår Alpine 117i vad gäller filtren.
Men klarar man sig med enbart högpassfilter så är 117ans EQ bättre då den är parametrisk....dock är den ngt svårare att hantera i början.
Ja precis den manualen kollade jag i häromdagen och tycker filtren på kenwooden suger rejält. Om sagt så går inte filtren högre än 250hz. Men jag har väl missat nåt
Så enbart HP är ett bättre alternativ?
Själv tycker jag att spannet 30-250Hz täcker de allra flesta behov.....dessutom med valbar branthet mellan 6-24db/okt. Inser du nu hur begränsad 117ans filter är?
Varför skulle man vilja ha mera?
Mellanreg och diskant kan man enkelt köra via passiva filter...
Och på tal om filter så är med andra ord Eclipse 8445 värdelös då den bara går ner till 200Hz i HP för toppregistret då man har den i trevägs?
Snälla....dra INTE in P88orna i detta då DE suger getpung då lägtsa HP på toppregistret är 1.25kHz såvida man inte kör full pass och använder filter i stegen....
Vill man ha mer än vad dessa enheter ger så får man vackert punga ut pengarna för det.
Låter som att du EGENTLIGEN vill ha egenskaperna av en DEX-99a.... 8 kanaler ut med TOTAL frihet över filtren....