2818
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

536 Inlägg
17 december 2011
big-jepp skrev:
Kalle_Finnen skrev:
big-jepp skrev:

hur har du kopplat spolarna på basarna?

Ooouu >< Hur ska jag försöka förklara detta... Har haft problem med uppladningar av bilder idag med... Men jag har iaf kopplat plus till plus minus till minus ifrån lådans innersida till basens ena sida, sen dragit över ett par kablar från ena sidans pluspoler till andra sidans pluspoler, och samma sak med minus då

http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=4

antar att du vill driva steget i 1 ohm, koppla då som bild 1.

har du redan gjort så, då är det rätt! smile

De jag vill är juh självklart att kunna spela högt iaf! big_smile

3 187 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
racer-putte skrev:
Kalle_Finnen skrev:

Ooouu >< Hur ska jag försöka förklara detta... Har haft problem med uppladningar av bilder idag med... Men jag har iaf kopplat plus till plus minus till minus ifrån lådans innersida till basens ena sida, sen dragit över ett par kablar från ena sidans pluspoler till andra sidans pluspoler, och samma sak med minus då

då kör du steget i 1 ohm smile

bra/dåligt? xD

bra om du har ström till det!

6 558 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
racer-putte skrev:
Kalle_Finnen skrev:

bra/dåligt? xD

ska du lira högt så äre bra tongue  ska du spela snyggt så äre sämre...1 ohm  mera ström behövs å mindre  i 4ohm  pest lr kolera tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

536 Inlägg
17 december 2011
big-jepp skrev:
Kalle_Finnen skrev:
racer-putte skrev:

bra/dåligt? xD

Just nu har jag inte ens ett batteri så tongue hur mycket ström snackar vi om isf? Och jo jag hade kopplat som i bild 1 tongue

536 Inlägg
17 december 2011
racer-putte skrev:
Kalle_Finnen skrev:
racer-putte skrev:

bra/dåligt? xD

ska du lira högt så äre bra tongue  ska du spela snyggt så äre sämre...1 ohm  mera ström behövs å mindre  i 4ohm  pest lr kolera tongue

Aaah då är jag på rätt spår iaf! big_smile om man skulle vilja ha både och då? wink Vill juh inte direkt att det ska låta skit heller när man drar på! big_smile

6 558 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
big-jepp skrev:
Kalle_Finnen skrev:

bra/dåligt? xD

Just nu har jag inte ens ett batteri så tongue hur mycket ström snackar vi om isf? Och jo jag hade kopplat som i bild 1 tongue

t5orna  drar rätt bra med ström .. så 2 st batterier så e du hemma lätt

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

3 187 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
big-jepp skrev:
Kalle_Finnen skrev:

bra/dåligt? xD

finns dom som klarar sig med ett batteri, men jag skulle rekomendera 2 (alltså 1 extra batteri) så spänningen inte sjunker för lågt!

536 Inlägg
17 december 2011
racer-putte skrev:
Kalle_Finnen skrev:
big-jepp skrev:

t5orna  drar rätt bra med ström .. så 2 st batterier så e du hemma lätt

shit! jag märkte precis att jag kopplat två kablar fel iaf oO Tur att jag kollade det en extra gång! tongue Har ljudet just nu inne på mitt rum så lätt o kolla igenom allting! big_smile
men måste nog skaffa mig ngt tjockare kablar med, eller räcker det med 35mm^2 kablar? Ska även skaffa 50mm^2 kablar som jag sedan kopplar in till detta steget smile Räcker det med 1 batteri ifall man spelar in basarna på lagom låg volym?

21 761 Inlägg
17 december 2011
Det räcker med ett batteri om du spelar på vettig nivå. 35 mm2 kabelarea med 150 A säkring ska fungera, fast har du 50 mm2 med 150-200 A säkring så är det förstås ingen nackdel.smile
Senast redigerat av Drönirettab (17 december 2011)

536 Inlägg
17 december 2011
Drönirettab skrev:
Det räcker med ett batteri om du spelar på vettig nivå. 35 mm2 kabelarea med 150 A säkring ska fungera, fast har du 50 mm2 med 150-200 A säkring så är det förstås ingen nackdel.smile

köpte ett kit med kablar och fick med en liten liten säkring på bara 60 A :/men detta kitet kanske jag kan använda till mitt T2 steg istället, och sen skaffa rediga saker till T5 steget istället smile

536 Inlägg
17 december 2011
big-jepp skrev:
Kalle_Finnen skrev:
big-jepp skrev:

finns dom som klarar sig med ett batteri, men jag skulle rekomendera 2 (alltså 1 extra batteri) så spänningen inte sjunker för lågt!

Beror juh på batteri till batteri och deras kondition med smile ett gammalt batteri kan juh fara åt helvete!! Ska va nytt o fresht! :)Visst de finns gamla batterier som är skit bra med, men dom har kostat en hel del säkert smile

21 761 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
köpte ett kit med kablar och fick med en liten liten säkring på bara 60 A :/men detta kitet kanske jag kan använda till mitt T2 steg istället, och sen skaffa rediga saker till T5 steget istället smile

Ja, det verkar vettigare. T2 bör inte dra mer än kanske 35 A om man utgår ifrån bänktesterna i 2 Ohm med 1% distorsion, men det är avsäkrat till 50 A totalt (2x25 A). Då ska 60 A säkring duga med råge. smile

536 Inlägg
17 december 2011
Drönirettab skrev:
Kalle_Finnen skrev:

Ja, det verkar vettigare. T2 bör inte dra mer än kanske 35 A om man utgår ifrån bänktesterna i 2 Ohm med 1% distorsion, men det är avsäkrat till 50 A totalt (2x25 A). Då ska 60 A säkring duga med råge. smile

Dock fick jag ett problem redan här, mina kablar som är för små till T5 steget är för stora till T2 xD fy fan va fail! ><

BagarN
1 179 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
Drönirettab skrev:
Kalle_Finnen skrev:

Dock fick jag ett problem redan här, mina kablar som är för små till T5 steget är för stora till T2 xD fy fan va fail! ><

Ja T2 vill väll ha typ 8mm2? tongue och T5 vill ju ha 50mm2 tongue

536 Inlägg
17 december 2011
Mohawwk skrev:
Kalle_Finnen skrev:
Drönirettab skrev:

T2 10mm2 ^^ T5 50mm2 tongue va fan ska man skaffa för ljud nurrå för o få användning till denna kabeln då xD haha! Får kanske skaffa ett T4 med! men den har strömingång för 21mm2 xD helvete funkar inte35mm2 nånstans? tongue

BagarN
1 179 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
Mohawwk skrev:
Kalle_Finnen skrev:

T2 10mm2 ^^ T5 50mm2 tongue va fan ska man skaffa för ljud nurrå för o få användning till denna kabeln då xD haha! Får kanske skaffa ett T4 med! men den har strömingång för 21mm2 xD helvete funkar inte35mm2 nånstans? tongue

Därför man alltid köper "förstora" kablar wink

536 Inlägg
17 december 2011
Mohawwk skrev:
Kalle_Finnen skrev:
Mohawwk skrev:

Jag har juh tydligen köpt förstora kablar till T2 steget! ;O hahaha passar inte för 5 öre xD

BagarN
1 179 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
Mohawwk skrev:
Kalle_Finnen skrev:

Jag har juh tydligen köpt förstora kablar till T2 steget! ;O hahaha passar inte för 5 öre xD

Det finns inte förstora kablar, bara försmå steg wink

536 Inlägg
17 december 2011
Mohawwk skrev:
Kalle_Finnen skrev:
Mohawwk skrev:

True true! wink men palla ha t ex ett T5 steg till en diskant t ex! ;D

BagarN
1 179 Inlägg
17 december 2011
Kalle_Finnen skrev:
Mohawwk skrev:
Kalle_Finnen skrev:

True true! wink men palla ha t ex ett T5 steg till en diskant t ex! ;D

Varför inte? haha nej men you got the point? wink

Sök