2195
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

6 851 Inlägg
3 januari 2012
Pexi92 skrev:
Tillbaka till sockerbitarna så finns det sockerbitar (eller kronkopplingar som de egentligen heter) som har "tungor" och är gjorda för kablar med flera kardeler. Då skruvar man på en skruv som trycker ner en tunga som klämmer åt ledaren.

Vi har redan tagit upp detta och nej, de är heller inte bra. du har fortfarande vibrationer i bilen som dem befinner sig i och dem är inte gjorde för detta, vilket KAN leda till att de vibrerar upp sig och slutligen glider kabeln loss. Så nej, INGA sockerbitar är BRA vid bilstereoinstallationer..så det så wink kan vi släppa sockerbitarna nu då? bättre att ha det i kaffet, om man nu gillar det. wink

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
3 januari 2012
Nu vet vi att vi ska undvika sockerbitar, Nå mer bra såna här tips när vi ändå är igång? big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

596 Inlägg
3 januari 2012
Tja har ett par gammla pioneer högtalare och undrar om den stora kabel skon är + eller -??

16 197 Inlägg
3 januari 2012
sellstedt1 skrev:
Tja har ett par gammla pioneer högtalare och undrar om den stora kabel skon är + eller -??

den stora är plus.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

596 Inlägg
3 januari 2012
evilaudio skrev:
sellstedt1 skrev:

den stora är plus.

Ok tackar:D

596 Inlägg
3 januari 2012
Är en aktiv bas en baslåda med inbyggt steg?

6 851 Inlägg
3 januari 2012
sellstedt1 skrev:
Är en aktiv bas en baslåda med inbyggt steg?

ja

Voodoo
1 444 Inlägg
3 januari 2012
_Performance_ skrev:
Nu vet vi att vi ska undvika sockerbitar, Nå mer bra såna här tips när vi ändå är igång? big_smile

använd inte heller dom dära röda man skruvar på lr tvinar på  xD

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

174 Inlägg
4 januari 2012
Kör nu mutant förstärkaren på vinterbilen, samt mutant basen som jag hade innan big_smile och på den nya SPL 150.2 med DLS Preformance OA8 på nya big_smile så gött å så enkelt allt e å koppla in tongue

dock har det uppstått ett litet problem.. i vinterbilen så bytte jag framhögtalarna som är coaxial, det konstiga är att jag får knappt ut något ljud från dem.. det hörs nästan inget varför det?

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 januari 2012
TT-Avant skrev:
_Performance_ skrev:
evilaudio skrev:

de finns ju folk som åker med dubbade vinterdäck på sommaren oxå å de "funkar fint"...   men de e LÅNGT ifrån rätt.

trodde du skulle skriva det är många som kör Volvo, men de e långt ifrån rätt. Eller MDS hade ju oxå gått hahahaha tongue

sånna fula ord använder varken jag eller evil wink hahaha

Sälj Aset Annars Byt är ju SÅ mkt bättre än Jag rullar då?

Iofs är jag lite partisk då jag får min lön rullandes big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 januari 2012
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
_Performance_ skrev:

trodde du skulle skriva det är många som kör Volvo, men de e långt ifrån rätt. Eller MDS hade ju oxå gått hahahaha tongue

Beror dock på hur man ser till vad en "volvo" är... enligt vissa slutades de tillverkas 98 tongue

174 Inlägg
4 januari 2012
någon som kan hjälpa mig med ett svar?
i vinterbilen så bytte jag framhögtalarna som är coaxial, det konstiga är att jag får knappt ut något ljud från dem.. det hörs nästan inget varför det?

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 januari 2012
lenti skrev:
i vinterbilen så bytte jag framhögtalarna som är coaxial, det konstiga är att jag får knappt ut något ljud från dem.. det hörs nästan inget varför det?

Vad är det för koaxialer och vad driver du dem med

6 851 Inlägg
4 januari 2012
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
_Performance_ skrev:

Ska han som jobbar på Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor säga..tongue

174 Inlägg
4 januari 2012
Nitromast skrev:
lenti skrev:

Köpte dem från DNbilradio här nere i Blekinge dem kräver bara stereons förstärkare för att drivas..
de va ett par billiga varianter som jag bara skulle ha för att få bort skrammel från dem sprängda original högtalare som satt i bilen, men dessa låter knappt något..

har ej kopplat bort å testat byta plats på kablarna, de va någon som sa om man kopplar fel minus å plus så får den inte mycket ström så att de blir lite ljud.
skall testa senare ikv om det är så.
Senast redigerat av lenti (4 januari 2012)

Audi A5 3.0TDI Steg 2

3 187 Inlägg
4 januari 2012
lenti skrev:
Nitromast skrev:
lenti skrev:

Köpte dem från DNbilradio här nere i Blekinge dem kräver bara stereons förstärkare för att drivas..
de va ett par billiga varianter som jag bara skulle ha för att få bort skrammel från dem sprängda original högtalare som satt i bilen, men dessa låter knappt något..

märke och modell?

174 Inlägg
4 januari 2012
big-jepp skrev:
lenti skrev:
Nitromast skrev:

märke och modell?

Det står ultra Drive på dem, lådan ha jag ej här glömde den hos kusinens garage

Audi A5 3.0TDI Steg 2

695 Inlägg
4 januari 2012
lenti skrev:
Nitromast skrev:
lenti skrev:

har ej kopplat bort å testat byta plats på kablarna, de va någon som sa om man kopplar fel minus å plus så får den inte mycket ström så att de blir lite ljud.
skall testa senare ikv om det är så.

Dom får precis lika mycket ström om man kopplar minus på plus och plus på minus, men då blir den "fasvänd".

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

174 Inlägg
4 januari 2012
mhh vad konstigt då.. vf dem ska ge ut å lite ljud.. äsch får ta å byta ut dem då.. originala ger mycket mer ljud ba att dem skramlar

Audi A5 3.0TDI Steg 2

174 Inlägg
4 januari 2012
Jag fixade det nu, skiftade bara på kablarna å de blir bättre ljud konstigt nog..

En annan sak, har en kabel på min Pioneer DEH1300MP Spelare som heter System Remote Control, i boken står det att den skall kopplas med förstärkaren, men jag har ingen aning om vad det är för något.. eftersom min förstärkare funkar bra samt basen också så som jag har kopplat nu.

Samt att varje gång jag startar bilen så verkar det som att vissa inställningar återställs..??
Senast redigerat av lenti (4 januari 2012)

Audi A5 3.0TDI Steg 2

Sök