1645
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 januari 2012
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
sånna fula ord använder varken jag eller evil wink hahaha

Sälj Aset Annars Byt är ju SÅ mkt bättre än Jag rullar då?

Iofs är jag lite partisk då jag får min lön rullandes big_smile

Ska han som jobbar på Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor säga..tongue

Well.....jag jobbar för en av de sektioner som fortfarande ÄR Volvo och inte ngr kineser iaf.
Möjligtvis indirekt, men ännu så länge är det fransmän då Renault fortfarande har aktiemajoritet i Volvo AB tongue

Men du fick till det.....det skall du ha cred för wink

Psst.....kollar man olycksstatistiken där lastbilar varit inblandade så spelar det mindre roll vilket märke man har, för det är väldigt jämt fördelat tongue
Fast det är fler Scanias (som ägs av Volkswagen) än Volvos......betyder det att VW är dåliga? wink
Senast redigerat av Lonefox (4 januari 2012)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team dBakuten
3 453 Inlägg
4 januari 2012
lenti skrev:
Samt att varje gång jag startar bilen så verkar det som att vissa inställningar återställs..??

Gul kabel på stereon är konstantström och röd skall kopplas till tändningen.

Nu har du troligtvis tändningsström på gul kabel som ser till att stereon behåller minnet.

Tag en multimeter och mät upp vart du har konstantström och tändningsström.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

695 Inlägg
4 januari 2012
lenti skrev:
Jag fixade det nu, skiftade bara på kablarna å de blir bättre ljud konstigt nog..

En annan sak, har en kabel på min Pioneer DEH1300MP Spelare som heter System Remote Control, i boken står det att den skall kopplas med förstärkaren, men jag har ingen aning om vad det är för något.. eftersom min förstärkare funkar bra samt basen också så som jag har kopplat nu.

Samt att varje gång jag startar bilen så verkar det som att vissa inställningar återställs..??

Kan juh vara så att dom va fasvända så övriga anläggningen "släckte" dom...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

6 851 Inlägg
4 januari 2012
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:

Sälj Aset Annars Byt är ju SÅ mkt bättre än Jag rullar då?

Iofs är jag lite partisk då jag får min lön rullandes big_smile

Well.....jag jobbar för en av de sektioner som fortfarande ÄR Volvo och inte ngr kineser iaf.
Möjligtvis indirekt, men ännu så länge är det fransmän då Renault fortfarande har aktiemajoritet i Volvo AB tongue

Psst.....kollar man olycksstatistiken där lastbilar varit inblandade så spelar det mindre roll vilket märke man har, för det är väldigt jämt fördelat tongue
Fast det är fler Scanias (som ägs av Volkswagen) än Volvos......betyder det att VW är dåliga? wink

Som att Fransmän skulle vara bättre då? Det kanske därför som de blir olyckor, Vinflaskan i ena handen och mejsel i andra. Bilarna är väl alkoholberusade när de är klara wink

6 851 Inlägg
4 januari 2012
Tokken skrev:
lenti skrev:

Gul kabel på stereon är konstantström och röd skall kopplas till tändningen.

Nu har du troligtvis tändningsström på gul kabel som ser till att stereon behåller minnet.

Tag en multimeter och mät upp vart du har konstantström och tändningsström.

Audi har väl 99% vänt på detta (eller VAG över lag). Det är mer ett under om det finns tändspänning alls. Många Audi som inte har detta orginal, särskilt nya.

596 Inlägg
4 januari 2012
Tja undrar vilket slutsteg som är best ett GAS Alpha X4 eller ett http://www.blocket.se/vi/37966064.htm??
De ska driva 2 pioneer 3-vägs 200w
Senast redigerat av sellstedt1 (4 januari 2012)

3 187 Inlägg
4 januari 2012
sellstedt1 skrev:
Tja undrar vilket slutsteg som är best ett GAS Alpha X4 eller ett http://www.blocket.se/vi/37966064.htm??

fixa länken wink

596 Inlägg
4 januari 2012
ja ta bara bort ??

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 januari 2012
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:

Som att Fransmän skulle vara bättre då? Det kanske därför som de blir olyckor, Vinflaskan i ena handen och mejsel i andra. Bilarna är väl alkoholberusade när de är klara wink

Du skall veta hur många med alkolås det är som inet startar wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Zentix
32 Inlägg
4 januari 2012
Skaffat mig en s70 98 idag och vill slänga in min normal stora sony cd-reciver. Men orginal stereon är ju dubbelt så stor, så jag vill ju skaffa mig en sådan plastfack att ha under stereon som fyller ut,vart kan man hitta en sådan som matchar. Sen undrar jag om jag behöver någon adapter också för att få ihop sakerna.

MVH
Markus

695 Inlägg
4 januari 2012
Zentix skrev:
Skaffat mig en s70 98 idag och vill slänga in min normal stora sony cd-reciver. Men orginal stereon är ju dubbelt så stor, så jag vill ju skaffa mig en sådan plastfack att ha under stereon som fyller ut,vart kan man hitta en sådan som matchar. Sen undrar jag om jag behöver någon adapter också för att få ihop sakerna.

MVH
Markus

Isokablage får du ha, och är kablarna från den stereon du ska koppla in oklippta så är de bara att plugga in. Sen ett sådant fack tror jag att jag handlade på mekonomen. Kan hända biltema har också...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

6 851 Inlägg
4 januari 2012
lenti skrev:
big-jepp skrev:
lenti skrev:

Köpte dem från DNbilradio här nere i Blekinge dem kräver bara stereons förstärkare för att drivas..
de va ett par billiga varianter som jag bara skulle ha för att få bort skrammel från dem sprängda original högtalare som satt i bilen, men dessa låter knappt något..

märke och modell?

Det står ultra Drive på dem, lådan ha jag ej här glömde den hos kusinens garage

Är det Ultra Drive så är det  AR-audio(Kenwood Sverige) deras "egna" märke.
*onödigt vetande* men kanske kul för dej som har dem wink

130 Inlägg
4 januari 2012
big-jepp skrev:
sellstedt1 skrev:

fixa länken wink

Har fått uppfattningen både med tanke på pris, och diskussioner på detta forum, att både GAS och MDS är ganska dåliga båda två tongue

Kolla dB-akuten.se där finns ett Mutant-steg i samma prisklass, vet dock inte om Mutant är så mycket bättre än de andra två tongue Kör just nu en Mutantbas i min bil, och den spelar väl okej, men ska snart bytas mot DLS eller Focal wink

Exterm was here m^_^m

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 januari 2012
Exterm skrev:
big-jepp skrev:
sellstedt1 skrev:

fixa länken wink

Har fått uppfattningen både med tanke på pris, och diskussioner på detta forum, att både GAS och MDS är ganska dåliga båda två tongue

Kolla dB-akuten.se där finns ett Mutant-steg i samma prisklass, vet dock inte om Mutant är så mycket bättre än de andra två tongue Kör just nu en Mutantbas i min bil, och den spelar väl okej, men ska snart bytas mot DLS eller Focal wink

Allt handlar om vem som hanterar sakerna, Både MDS och GAS är ganska så bra grejor i rätt händer om man jämför med mycket annat.

Fotograf
228 Inlägg
4 januari 2012
hur stor basport!!?? smile

93 liters låda med dubbla mutant MT1210 12" basar

ritning : https://www.blekingebilradio.se/dokumen … portad.pdf

Snälla hjälp!!

21 761 Inlägg
4 januari 2012
Det står att portdiametern ska vara 16 cm, det är ytterdiametern på en 6" port. smile

1 808 Inlägg
4 januari 2012
Är det likadana högtalare i dörrarna som på hatthyllan i en Volvo S70 ??

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

16 197 Inlägg
4 januari 2012
Agg1 skrev:

Snälla hjälp!!

1st 6" port på 30 cm... de står ju i ritningen om man läser.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
4 januari 2012
evilaudio skrev:
Agg1 skrev:

Snälla hjälp!!

1st 6" port på 30 cm... de står ju i ritningen om man läser.

Måste man läsa nu oxå?

Sök