lenti skrev:
så om jag ligger på 21mm kabel kan jag ligga runt 40-60A?
Har en fråga ang förstärkare..
Köpte en billig mutant förstärkare till min vinterbil Nissan Almera och kopplade den med smalare sladdar än på Audin
kör mutant basen som jag körde på audin först, det jag undrar är..
Dem "större" dyrare stegen blir dem varmare än dem billiga?
för att jag va ute en runda med bilen ca 10min spelade mellanhögt musik säg 60% när jag körde in till garaget å kände på slutsteget så va det varmt men inte så man bränner sig såklart..
Med mutant förstärkaren till samma bas på andra bilen så blir förstärkaren bara ljummet efter 25 30min, altså en hel del mindre värme än SPL 150.2 som jag har på Audin..
En sak till, när jag startar bilen och stereon startas samt slutsteget så startas en blå lampa men också en röd lampa i ca 2-3 sekunder sen släcks den röda
vad kan felet vara?
EDIT:
Kollad på denna PDF fil om hur kopplingarna skall vara.
http://www.dls.se/files/136/1/Subwooferinkoppling.pdfPå Almeran, så är basen 1x4Ohm spole och den är kopplad som bild nr 3
jag hade samma koppling på Audin, men kan det vara så att på audin behöver jag koppla som bild nr 1?
SPL Dynamics ICE 150.2
2x140Wrms i 4ohm 14,4V
2x190Wrms i 2ohm 14,4V
1x360Wrms i 4ohm 14,4V
Mutant NW280SP
2x80W rms 4ohm
2x120W rms 2ohm
2x160W rms 1ohm