Det var ett GAS 4*100watt. Det verkar hålla än så länge iaf.
Alpha antar jag.
Japp, ett lite äldre alpha tror jag. Framsidan är kromad med GAS märket i mitten.
Hur kommer basljudet att påverkas av att lådan är för liten? Jag har en reflexlåda på 80 liter, men basarna ska ha 93. Går det att kompensera genom att ändra portens längd eller något?
Alpha antar jag.
Japp, ett lite äldre alpha tror jag. Framsidan är kromad med GAS märket i mitten.
Hur kommer basljudet att påverkas av att lådan är för liten? Jag har en reflexlåda på 80 liter, men basarna ska ha 93. Går det att kompensera genom att ändra portens längd eller något?
Det där var LÄNGESEDAN jag kunde. Var många år sedan jag gick över till slutna lådor och har stannat kvar där
tjenare ska köpa ljud till bilen imorrn (bmw e34) och hade tänkt att köpa huvudenhet + http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx … oduct=1479 . Blir det bättre ljud om man köper ett lite dyrare framsystem än att dela ut pengarna på framsystem + bak ?
tjenare ska köpa ljud till bilen imorrn (bmw e34) och hade tänkt att köpa huvudenhet + http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx … oduct=1479 . Blir det bättre ljud om man köper ett lite dyrare framsystem än att dela ut pengarna på framsystem + bak ?
Ljudbilden blir bättre ja och du får bättre ljud där framme dock så får du inge ljud där bak.
Alpha antar jag.
Ja, det kan du. Men fråga Dröni, han kan räkna sånt.
Hej! Jag ska inte vara sen på att erkänna att jag inte är en höjdare på det här med stereo inkoppling... Jag har precis köpt ny bil en peugeot 206 så sitter det i en Alpine framenhet och när jag plockade ut den idag så såg jag att det sitter 3 röd och 3 vita ingångar så min fråga är ska man använda alla eller räcker det med en röd och en vit? tacksam för svar=) // Robin
Hej! Jag ska inte vara sen på att erkänna att jag inte är en höjdare på det här med stereo inkoppling... Jag har precis köpt ny bil en peugeot 206 så sitter det i en Alpine framenhet och när jag plockade ut den idag så såg jag att det sitter 3 röd och 3 vita ingångar så min fråga är ska man använda alla eller räcker det med en röd och en vit? tacksam för svar=) // Robin
det hela beror på vad för slutsteg du har.
du har antagligen Front, Rear och Subwoofer lågnivåutgångar isåfall.
har du 1 slutsteg till front högtalarna och 1 till subwoofer så använder du såklart front och subwoofer utgångarna och har du kanske ett 4 kanals steg där du tänkt brygga basarna på 2 kanaler och front högtalare på 2 så är det bara att dra Front utgångarna till kanalerna där du kopplar in högtalarna och subwoofer utgångarna till den du kopplar in basen i
Om man ska löda en egen stereo lågnivåkabel som är trippelskärmad, vilka kablar ska på vilket stift i kontakten och var ska man ansluta skärmen (om den ska anslutas nånstans?).
Vänd på frågan, borde vara "hur många remoter kan man driva med reläet?" För remoten har inga problem att skicka puls till ett eller flera relän, och ett relä kan mata remotesignal till mååååånga steg.
Vänd på frågan, borde vara "hur många remoter kan man driva med reläet?"
Ja du tänker så! Tänkte på remoten från sterion jag. Kollade runt lite på relän, och styrströmmen på ett av dom var 150mA. Har för mej att remoten på sterion pallar 0.5A. räcker till 3 relän då. Funderar på att använda 2 relän, ett bak till slutsteget och ett fram för något annat kul.
Varför köra på flera relän för? Om det nu inte är något jätteklent så kan du ju garanterat driva flera saker på samma, inte bara mata remotesignal till stegen.
Ja du har rätt. Tänkte bara ha ett relä bak, för steg, och ett fram för något annat skoj (kanske en tuta från hornblaster?). Men det fram kan jag ju driva styrströmmen med från någon lampa eller något föresten.. Jaja, det går iaf att driva 3 relän på sterioremoten, onödigt vetande.