2832
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 januari 2012
Tjur skrev:
Funderar på att köpa den här http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318918 är det någon som vet om den är bra? eller kan rekomendera någon annan dubbel din. krav är 7 tum och att den ska ha bluetooth pris klass mellan 0-10000

Alpine gör VÄLDIGT trevliga huvudenheter.. dock har jag inte testat denna själv så jag överlåter det till någon annan.
MEN med det sagt så brukar man inte misslyckas med en alpine så bara där känns det ok.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

74 Inlägg
13 januari 2012
Tokken skrev:
Tjur skrev:
Funderar på att köpa den här http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318918 är det någon som vet om den är bra? eller kan rekomendera någon annan dubbel din. krav är 7 tum och att den ska ha bluetooth pris klass mellan 0-10000

Alpine gör VÄLDIGT trevliga huvudenheter.. dock har jag inte testat denna själv så jag överlåter det till någon annan.
MEN med det sagt så brukar man inte misslyckas med en alpine så bara där känns det ok.

Okej tack så mycke smile Men vet du om jag behöver nån iso kabel eller vad det heter? har en 850-94 med stora ljudpaketet smile

1 727 Inlägg
13 januari 2012
Tjur skrev:

Den funkar klockrent!

Köp till en box för BT bara.

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (13 januari 2012)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

74 Inlägg
13 januari 2012
Horsyhorse skrev:
Tjur skrev:

Den funkar klockrent!

Köp till en box för BT bara.

Pierre

När jag frågade dom på brl om den så sa dom att det ingick den där bluetooth saken, men nåste jag ha en http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 37-4.html? tack för hjälpen!

1 727 Inlägg
13 januari 2012
Du länkade till dB-Akuten, och sedan nämner du BRL...
ISO-kabeln behöver du, 520 har INGEN BT inbyggd, du behöver en KCE-250/400BT.

Järfälla? Support your local dealer! wink

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (13 januari 2012)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

74 Inlägg
13 januari 2012
Horsyhorse skrev:

Pierre

a jag vet men sen så såg jag att den va billigare på brl så därför lankade jag där tongue Tack så mycke för snabb respons!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 januari 2012
Tjur skrev:
Horsyhorse skrev:

Pierre

a jag vet men sen så såg jag att den va billigare på brl så därför lankade jag där tongue Tack så mycke för snabb respons!

Ibland kan man LÄTT motivera ett högre pris med en bättre support....
Nu har jag dock ingen dålig support från BRL, men det är nog iofs inte så konstigt med tanke på vilken BRL-butik jag handlar av....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Voodoo
1 444 Inlägg
14 januari 2012
evilaudio skrev:
Stripz skrev:
evilaudio skrev:

när man använder dämpull så blir basen "fylligare/dovare"..

kanske ska  testa dämpull i min låda  då jag tycker den har rätt så hårt ljud men kan ju vara att den inte är inspelad?

testa så får du se..

jag kommer köra MED dämpull i seaten.

vad för sorts dämill ska du köra med ?  finns ju olika sorters  iaf 2 på biltema  ena är väll inte ull mer skum gummi  typ äggpapps format och sen nå "vanlig ull" lr de kanske är nå mer plast än ull

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

16 197 Inlägg
14 januari 2012
Stripz skrev:
evilaudio skrev:
Stripz skrev:

kanske ska  testa dämpull i min låda  då jag tycker den har rätt så hårt ljud men kan ju vara att den inte är inspelad?

testa så får du se..

vad för sorts dämill ska du köra med ?  finns ju olika sorters  iaf 2 på biltema  ena är väll inte ull mer skum gummi  typ äggpapps format och sen nå "vanlig ull" lr de kanske är nå mer plast än ull

jag kommer köra med typ son som biltema har..  "skumgummi" . (köper dock min på annat håll.

man får testa sig fram smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Voodoo
1 444 Inlägg
14 januari 2012
evilaudio skrev:
Stripz skrev:
evilaudio skrev:

testa så får du se..

jag kommer köra med typ son som biltema har..  "skumgummi" . (köper dock min på annat håll.

aha okej  så denna  tror du är bättre än "ullet"   skummgunnit är ju lätt att spraylimma fast  lr stifta smile

16 197 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
evilaudio skrev:
Stripz skrev:

aha okej  så denna  tror du är bättre än "ullet"   skummgunnit är ju lätt att spraylimma fast  lr stifta smile

biltemas vita "ull" använde ja senast för bara ett par veckor sen i en "kundbil".  å den funkar att häfta fast utan problem.

149 Inlägg
15 januari 2012
Kannågon förklara hur högt 140db är?
Skulle vara intressant att veta, kan man lyssna på 140db?

Skulle vilja veta hur högt ja spelar på ett ungefär men har inget att jämföra med..

16 197 Inlägg
15 januari 2012
tung_man skrev:

Skulle vilja veta hur högt ja spelar på ett ungefär men har inget att jämföra med..

ursäkta om ja skrattar lite..HAHA.

men nej man kan inte höra att de e exakt 140 db.. örat man bara avgöra om de e högt eller inte.. sen beror de ju på vid vilken frekvens de är oxå..  104db diskant e SKIT jobbigt för öronen..

149 Inlägg
15 januari 2012
evilaudio skrev:
tung_man skrev:

men nej man kan inte höra att de e exakt 140 db.. örat man bara avgöra om de e högt eller inte.. sen beror de ju på vid vilken frekvens de är oxå..  104db diskant e SKIT jobbigt för öronen..

Haha, jag menade är 140db för högt att lyssna på?
Vart går gränsen när det blir jobbigt?

Jag upplever att om ja vrider upp volymen kliar de som tusan i öronen men vidare högt tycker jag inte det är.

16 197 Inlägg
15 januari 2012
tung_man skrev:
evilaudio skrev:
tung_man skrev:

Jag upplever att om ja vrider upp volymen kliar de som tusan i öronen men vidare högt tycker jag inte det är.

140db bas är inte så jätte högt dock inte så bra för öronen.. men 140db mellanregister å diskant e riktigt jävla högt.

149 Inlägg
15 januari 2012
evilaudio skrev:
tung_man skrev:
evilaudio skrev:

140db bas är inte så jätte högt dock inte så bra för öronen.. men 140db mellanregister å diskant e riktigt jävla högt.

Hm. Ok.

Finns de några billiga db mätare så man vet på ett ungefär?
Skulle vara kul att jämföra i andra bilar också.

Sen har jag beställt ett b2 es6.1 kit till dörrarna fram och ut med original skiten.
Och ett spl ice 150.4 till det, bör jag brygga steget till framsystemet?

Tips på montering till högtalar kittet?

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
kom just på  ett hyfsat bra användning område för dd1508an:) dator sub tongue heh har just nu kopplat hemmabio subbens slutsteg till den men  den verkar inte  orka dåden slår ifrån säker när basen ligger på 2 ohm  och steget går väll max ner till 4-8ohm ?   så fundera lite på att dra in hobbybatteriet och laddare och koppla in ice 800 steget till basen  va tror ni om de?  batteriet tänkte ja slänga med laddare utanför rummet typ ja vad man ska kalla de ett kryputrymme som är väl ventilerat då man ser ut därifrån och sen borra hål för 2x4mm2 kabel som jag tänkte köra som + och- till steget med en 30ams säkring på  då steget kmr inte behöva prestera lika mkt som i bilen  ska ju bara spelas som sub och de lär aldrig stiga upp till dom nivåerna som i bil  vad tror ni om de?

6 558 Inlägg
15 januari 2012
tung_man skrev:
evilaudio skrev:
tung_man skrev:

Hm. Ok.

Sen har jag beställt ett b2 es6.1 kit till dörrarna fram och ut med original skiten.

far till ljudverkstan dom har  den rätta ,mätaren   så kan du mäta ditt ljud  .. det heter  termlab smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 808 Inlägg
15 januari 2012
Kanske en skum fråga, men när jag höjjer basen via cdspelare i bilen så ändras det inge bas? fast jag vrider upp på +6 = MAX på cdspelaren. I Gamla bilen när jag vred på basen så så öka själva basljudet..

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

149 Inlägg
15 januari 2012
racer-putte skrev:
tung_man skrev:
evilaudio skrev:

Hm. Ok.

far till ljudverkstan dom har  den rätta ,mätaren   så kan du mäta ditt ljud  .. det heter  termlab smile

Men det känns ju lite jävligt att dom ska behöva hålla på greja för att jag är lite nyfiken.
Det hade ju varit en annan sak om jag köpt något där, kanske måste kika förbi där och handla wink

Sök