3061
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
big-jepp skrev:
Stripz skrev:

förklara varför inte

det har ju evil och tokken sagt?? agget orkar ju inte med att driva runt steget!
vad är problemet?

Ville ha en förklaring till varför  inte den skulle orka  helt enkelt men NU skrev evilaudio varför..

tror du nån nöjjer sig med ett svar som typ de tokken skrivit?   man vill ju ha en förklaring till varför elle?   hur ska man då förstå varför de inte funkar om ingen förklarar??? de är väll därför jag fråga för att få ett svar och en förklaring

Vilket jag gjort flera gånger om men du accepterar ju inte ett svar du inte gillar.. Svårare än så är det inte.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 187 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
big-jepp skrev:
Stripz skrev:
förklara varför inte

det har ju evil och tokken sagt?? agget orkar ju inte med att driva runt steget!
vad är problemet?

Ville ha en förklaring till varför  inte den skulle orka  helt enkelt men NU skrev evilaudio varför..

tror du nån nöjjer sig med ett svar som typ de tokken skrivit?   man vill ju ha en förklaring till varför elle?   hur ska man då förstå varför de inte funkar om ingen förklarar??? de är väll därför jag fråga för att få ett svar och en förklaring

jag citerar tokken.

"MEN HERREGUD!! måste jag verkligen lägga fram ALLT jag provat hela tiden?!

JA jag har erfarenhet nog att kunna säga det!

Agget kommer att bli sjukt varmt för det första.. Sen OM det inte brinner upp kan jag sätta pengar på
att steget kommer att ta duktigt med stryk då nätagget inte orkar leverera den strömmen som behövs.

Jag sitter inte här för att snacka en massa skit!"

jag tycker det är rätt bra förklarat?
vad är det du inte fattar i detta?
Senast redigerat av big-jepp (15 januari 2012)

2 656 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
ekelund88 skrev:
Stripz skrev:

förklara varför inte

för att det ger inte ut tillräckligt med ström ? och när det väl dippar (vilket det kommer att göra) kommer du spela söndersakerna

sen ger bara ditt nätagg ut 12v jag har fått lära mig att att det är absolut inte bra för dina slutsteg att ens gå under 12 volt och när nätagget sen belastas kommer det bli fruktansvärt varmt och har du inte typ en konstant blåsande fläkt på nätagget kommer det brinna upp...

varför kunde inte  då nån skriva en sånhär förklaring  då  klart som fan jag frågar och blir iriterad på skit svar som inte hjälper mig  ville få förklarat till varför de inte skulle funka.. Men tack för svaret

dessutom kommer du ha sjuka effektförluster på steget de kommer ju inte ge nånvidare effekt när du spelar på som max 12 v eftersom dom flesta stegen i världen är specade på 14v vilket kan resultera i brända spolar på basen när du vrider upp för mycket pga att du har aldelesförlite effekt

16 197 Inlägg
15 januari 2012
fast frågar man samma från om å om igen tillräckligt många ggr så kanske man får de svaret man VILL ha..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
evilaudio skrev:
fast frågar man samma från om å om igen tillräckligt många ggr så kanske man får de svaret man VILL ha..

vill ha utan  ha ett svar som man förstår sig på . de är väll bara fråga tills man får en vettig förklaring

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
15 januari 2012
ekelund88 skrev:
Stripz skrev:
ekelund88 skrev:

för att det ger inte ut tillräckligt med ström ? och när det väl dippar (vilket det kommer att göra) kommer du spela söndersakerna

sen ger bara ditt nätagg ut 12v jag har fått lära mig att att det är absolut inte bra för dina slutsteg att ens gå under 12 volt och när nätagget sen belastas kommer det bli fruktansvärt varmt och har du inte typ en konstant blåsande fläkt på nätagget kommer det brinna upp...

varför kunde inte  då nån skriva en sånhär förklaring  då  klart som fan jag frågar och blir iriterad på skit svar som inte hjälper mig  ville få förklarat till varför de inte skulle funka.. Men tack för svaret

dessutom kommer du ha sjuka effektförluster på steget de kommer ju inte ge nånvidare effekt när du spelar på som max 12 v eftersom dom flesta stegen i världen är specade på 14v vilket kan resultera i brända spolar på basen när du vrider upp för mycket pga att du har aldelesförlite effekt

Fast 12V är det inget fel på. Det är ju det man har i ett batteri. Med ett batteri och laddare funkar det ju smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2012
Nitromast skrev:
ekelund88 skrev:
Stripz skrev:

Fast 12V är det inget fel på. Det är ju det man har i ett batteri. Med ett batteri och laddare funkar det ju smile

Japp med batteri och laddare så hamnar man runt 13,8V konstant.. med ett datoragg ska man vara glad om det
stannar vid 10V vid riktigt hård belastning från till exempelvis ett slutsteg.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
hur är de med  hobby batterier  tex de jag har så finns de inge hål för nån slang är de då mindre risk för  farliga gaser då ?

16 197 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
hur är de med  hobby batterier  tex de jag har så finns de inge hål för nån slang är de då mindre risk för  farliga gaser då ?

ska man ha ett batteri inomhus så SKA de vara slutet.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:

Finns helt slutna batterier som inte avger farliga gaser, till exempel optima.
Osäker då jag inte vet exakt vilket batteri du har.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
evilaudio skrev:
Stripz skrev:

ska man ha ett batteri inomhus så SKA de vara slutet.

hur menar du då ?

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
Tokken skrev:
Stripz skrev:

batteriet är ett s.k. hobbybatteri  55AH Exide basic 56005 12Volt

ser ungefär ut som denna   
http://www.langfardseglarbutiken.se/shop/thumbnails/shop/18675/art75/h7711/7837711-origpic-6e4c62.jpg_0_0_100_100_300_258_75.jpg
Senast redigerat av Stripz (15 januari 2012)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
Stripz skrev:

ser ungefär ut som denna   
http://www.langfardseglarbutiken.se/sho … 258_75.jpg

Det är ett öppet batteri som man inte bör ha inomhus.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
Tokken skrev:
Stripz skrev:
Tokken skrev:

ser ungefär ut som denna   

hur vet man  vad som är öppet och slutet  ?

6 558 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
Stripz skrev:

ser ungefär ut som denna   

du svara  på din fråga själv smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
Stripz skrev:

ser ungefär ut som denna   

Öppna batterier brukar ha korkar ovanför cellerna bland annat och avluftningskanaler.

Om du söker lite på batterier på nätet brukar det ofta stå om det är öppna eller slutna batterier.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
Tokken skrev:
Stripz skrev:
Tokken skrev:

Öppna batterier brukar ha korkar ovanför cellerna bland annat och avluftningskanaler.

Om du söker lite på batterier på nätet brukar det ofta stå om det är öppna eller slutna batterier.

aha men  som dem batterierna jag har i bilen så har dem ju plattor över hålen  och sen  ett litet hål i sidan där man kan ansluta en slang . på denna så finns  de inget utan cellerna är slutna med korkarna bara  lr är de endå öppet?

16 197 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
Stripz skrev:

aha men  som dem batterierna jag har i bilen så har dem ju plattor över hålen  och sen  ett litet hål i sidan där man kan ansluta en slang . på denna så finns  de inget utan cellerna är slutna med korkarna bara  lr är de endå öppet?

fast slangen är ju till avluftningen..   dvs INTE slutet batteri.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 januari 2012
Stripz skrev:
Tokken skrev:
Stripz skrev:

Kan lova dyrt och heligt på att det batteriet är av öppen typ.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Voodoo
1 444 Inlägg
15 januari 2012
Tokken skrev:
Stripz skrev:
Tokken skrev:

Kan lova dyrt och heligt på att det batteriet är av öppen typ.

jojo tror på dig  men vad är de som är de skadliga med  batteriet då ? tänkte på tex dem sitter ju i bilar husvagnar där folk vistas ? jag har ju batteriet i sovrummet .. är de explotions risk?

Sök