Hm...har läst på lite mer om delningsfiltret på slutsteget och hur man ska ställa in LPF och HPF och Bassbost och det verkar som jag har ställt in slutsteget åt helvete, är verkligen inte kunnig inom såna här frekvens grejer. Har lagt in en bild på min sida om hur jag hade ställt in d sist innan jag tog ut allt ljud ur bilen. Men kan förklara lite grann så gott det går:
På LPF går d välja mellan 32-320 hz, och där hade jag ställt det högt, vet ej exakt, för det står ju inga exakta siffror, men ca 75% åt det höga hz hållet.
På HPF går d välja mellan 10-100 hz, och där hade jag ställt det på ungefär som jag hade ställt LPF, runt 75, kanske 80% till dom höga hz.
På bassboost går d välja mellan 0-12 db, hade ställt d på 50%, så ungefär 6 db då.
Och enligt vad jag har läst så har jag helt fel inställingar..? Vad jag har fattat det som ska man ha mellan 50-80 hz på LPF? Och jag har mkt högre inställt än det. Jag testade en gång att vrida ner den (utan att ändra på HPF och Bassboost) men då blev d väldigt lite power i basen, i högre bastoner var d nästan helt tyst. Så jag vred upp igen till samma igen.
På HPF vet jag inte vad man ska ha den inställd på. Den står just nu som sagt på runt 80%, så d är väl runt 80 hz då kanske? Och om jag sänker ner den pyttelite,(utan att ändra dom andra) till typ 70% så händer det verkligen grejer. Helt plötsligt kommer det en sjuhelvetes djupbas, och ingen attack alls på högre toner/snabba bastoner. Så där jag har den ställt just nu (ca 80%) är det lite både av djupbas och hårdare bas.
Vad tror ni? Har jag helt fucked up inställningar? Och det dumma är att jag inte kan testa det heller eftersom jag för nån vecka sen plockade ut allt ljud i bilen p.g.a byte av bil snart >.<
Nått som oxå är grymt irriterande är att om jag lyssnar på radio på ganska låg volym och att det är tex nyheter på radion så kommer det röster, spec manliga röster, ut ur basen :S. Och det vill jag inte ha. Så väldigt mkt tyder på att jag har ställt in slutsteget åt tjottahejti. Så jag kanske inte ska ge upp bandpasslådan riktigt än