skrev detta en gång inte upprepade gånger. men när man frågar på ett forum om sådant så skulle de inte vara enklare att skriva som benz_89 gjorde och inge sitta och länka till let me google it for u lr vad de heter lr säga att de finns på google osv..
Men det är ju för fan inte svårt att hitta! Inte ens på en mobil. Var inte så slö!
..och du la dubbla inlägg med samma fråga.
jo men pdf funkar inte på min mobil. ok såg inte att de skickats 2 gg
Du hade inte behövt kolla på PDF´en heller.. Får ju rätt många svar när man googlar.
Någon här som placerat en avlång högtalare (inkopplad alt. bärbar) vid fordonets främre del, ex; förarsidan/instrumentbrädan, samt är detta tillåtet att ha högtalare/ljudförstärkare på den positionen? (Vill ej placera den i skuffen/bagageutrymmet).
Har nämligen fått en platta som jag tänkte ansluta till en högtalare (typ; liggandes) som jag hittat för ett bra pris & tänkte placera den vid den främre delen utav förarsidan/ instrumentbrädet/vindrutan.
Någon här som placerat en avlång högtalare (inkopplad alt. bärbar) vid fordonets främre del, ex; förarsidan/instrumentbrädan, samt är detta tillåtet att ha högtalare/ljudförstärkare på den positionen? (Vill ej placera den i skuffen/bagageutrymmet).
Har nämligen fått en platta som jag tänkte ansluta till en högtalare (typ; liggandes) som jag hittat för ett bra pris & tänkte placera den vid den främre delen utav förarsidan/ instrumentbrädet/vindrutan.
exakt vad är de för högtalare/bas?
Det är en portabel högtalare i måttet B:220xH:72xD:40 mm (färg; Röd/ svart combo). Tänkte placera den på instrumentbrädan (mitt/centralt).
Kommer inte lyssna "dunka dunka" musik, utan den kommer mestadels användas för att "förstärka" ljudet när den är väl inkopplad i surfplattan. Typ så passagerarna kan se film/ nyheter & olika avangemang.
Lådans innervolym blir större än om hela porten skulle ha suttit inuti lådan, det kan alltså bli litegrann skillnad i tex avstämningen om ursprungliga lådvolymen var beräknad med hela porten i lådan.
Ljudkvalitetsmässigt är det dock ingen skillnad ifall porten sticker ut en bit ur lådan.
Lådans innervolym blir större än om hela porten skulle ha suttit inuti lådan, det kan alltså bli litegrann skillnad i tex avstämningen om ursprungliga lådvolymen var beräknad med hela porten i lådan.
Ljudkvalitetsmässigt är det dock ingen skillnad ifall porten sticker ut en bit ur lådan.
okej men om man räknar med att porten kommer sticka ut när man bygger lådan så är det helt grönt alltså?
Sluta nu, vill inte behöva radera massa fler inlägg bara för att diskussioner spårar ur. Håll er till ämnet billjud, privata diskussioner kan ni ta på annat håll.
Sluta nu, vill inte behöva radera massa fler inlägg bara för att diskussioner spårar ur. Håll er till ämnet billjud, privata diskussioner kan ni ta på annat håll.
ungefär som de står nu ser väll rätt ok ut .. dvs Switchen mot Lowpass och så ställer du in den på 60-70hz därikring. är de dom enda inställningarna du har på steget?
ungefär som de står nu ser väll rätt ok ut .. dvs Switchen mot Lowpass och så ställer du in den på 60-70hz därikring. är de dom enda inställningarna du har på steget?
Har basboost och gain också, boost är av/0 och gain på 55% ungefär
Tjenare har bränt mitt slutsteg så måste fixa ett nytt, Har 2 st 12or av märket "MDS Fanatic 600w" och behöver nu ett nytt slutsteg för en billig peng, borde jag leta begagnat eller ska jag köra på biltema eller dyligt? Vill ha 2 bryggor då jag hade båda på samma i det gamla fast jag hade 2 bryggor, så går det när man köper å kör plug and play efter några månader Tacksam för svar!
Gärna veta vilka watt, OHm och allt vad det är jag ska ha till dem