7128
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

238 Inlägg
17 augusti 2009
ChriZtoffer skrev:
PWalliN skrev:
Tjo, är i lite behov av hjälp, hoppas ni kan hjälpa till tongue

http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 11055.html
Någon här på forumet som tipsa om denna sidan , gillar priserna väldigt mkt. men funderar på steget jag länkade till, är det något att ha, ska ha det till framsystemet, men vill ha ett litet steg, då jag inte har någon jätteplats att ha det på, ni kanske vet något annat steg som är litet som e bättre ?

Tack på förhand

steget har jag ingen koll på men sidan kan jag helt klart rekommendera! Har beställt från dom två gånger nu och det har både gått fort (tog lite mer tid andra gången, troligtvis pga att stegen som jag då beställde var demo-ex och kanske satt monterade nånstans) och frakten är billig.

Okey, låter ju bra tongue Vad skulle du tro att frakten ligger på, på ett komplett system för hela bilen? Bas x2, slutsteg x2, Stereo, fram/baksystem? Skulle gärna få lite info om steget oxå.. http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 11055.html

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 augusti 2009
Det är nog bäst att du fråga dom om det! skicka ett mejl där du skriver vad du tänkt köpa och fråga vad frakten blir för det helt enkelt. smile På mina båda beställningar (första med ett framsystem, andra med 3st steg) så blev frakten 40£.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Avstängd
1 714 Inlägg
17 augusti 2009
Jag har lagt upp länken till caraudio&security ett antal gånger,
för mer bra tips om handlare man kan beställa hem tullfritt från (england) plocka upp en max power,
fast car eller redline tidning.

40 pund i frakt är väl ungefär standardpris, har fått det som svar på fråga om frakt på en 15 tumsbas med.
Senast redigerat av Emilius (17 augusti 2009)

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
17 augusti 2009
vad är en ljudprocessor bra till, delar den icr till olika slusteg eller kan man ställa in frekvensen på den oliga ingångarna man kör på, har alldrig varit haj på ljudprocessorer sad

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 augusti 2009
Min ljudprocessor (RF 3sixty) delar upp insignalen till flera utgångar samt att man på dessa kan ställa delningsfrekvenser, tidskomp och EQ.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 808 Inlägg
17 augusti 2009
Har en fråga på hur ja ska bygga min baslåda till 740.
Lådan ska vara på 60 liter eller 90.8 liter, vet inte varför de var 2 liter antal på sidan.
men ska ja bygga in den under hatt hyllan eller bygga en låda å ställa där som vanligt?
Det är 4 Hertz 10: or. Vad tror ni kommer låta bäst å ha lådan?

Mvh Gronwalls

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

21 761 Inlägg
17 augusti 2009
Det brukar ibland finnas flera lådförslag, ett förslag spelar kanske mest snabbdunk och ett annat spelar mest djupbas. Kan vara därför. smile

Hur du helst bör ställa lådan får andra svara på.

1 808 Inlägg
17 augusti 2009
Drönirettab skrev:
Det brukar ibland finnas flera lådförslag, ett förslag spelar kanske mest snabbdunk och ett annat spelar mest djupbas. Kan vara därför. smile

Hur du helst bör ställa lådan får andra svara på.

Okej, ja vill gärna att den spelar snabb dunk för ja lyssnar på hårdrock smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

238 Inlägg
17 augusti 2009
ChriZtoffer skrev:
Det är nog bäst att du fråga dom om det! skicka ett mejl där du skriver vad du tänkt köpa och fråga vad frakten blir för det helt enkelt. smile På mina båda beställningar (första med ett framsystem, andra med 3st steg) så blev frakten 40£.

Okey, får la ta och göra så tongue Någon som har bra förslag på ljud i en Volvo 744? Komplett system då änna?!

535 Inlägg
18 augusti 2009
Är Rockford Fosgate steg under specade? Tycker inte dom lämnar mycket watt med tanke på deras pris. Eller är dom bara byggda på bra komponenter för ett så bra ljud som möjligt och därav högt pris?

Motorer utan turbo.....suger!

442 Inlägg
18 augusti 2009
Egentligen så är väl watt det mest ointressanta man kan kolla på när det gäller hur bra ett slutsteg presterar?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 augusti 2009
MiWi skrev:
Egentligen så är väl watt det mest ointressanta man kan kolla på när det gäller hur bra ett slutsteg presterar?

Både ja och nej. RF steg är specade korrekt. Och de är helt okej.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 augusti 2009
jonash skrev:
MiWi skrev:

Både ja och nej. RF steg är specade korrekt. Och de är helt okej.

/Jonas

Kikar man till testspecarna som de skickar med så är de underspecade då man jämför med hemsidan.
Tar mitt t3002 POWER som exempel. Specat till 2x50W men i testspecen står det 2x75W vid samma dist och angiven spänning.
Dock skiljer det ej lika mkt som det gjorde förr då de gjorde "cheater amps".....och de minns nog du med wink

Så ngt underspecade är de iaf. Men inte mkt att tala om i samanhanget.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

535 Inlägg
18 augusti 2009
MiWi skrev:

Varför? Ska man kolla vad det är avsäkrat till istället?

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
18 augusti 2009
Lemmy_Kilmister skrev:
MiWi skrev:

Varför? Ska man kolla vad det är avsäkrat till istället?

Det funkar tyvärr inte heller alltid. Möjligtvis på billigare slutsteg

Att bara kolla på specen och välja bäst/krona att köpa slutsteg är oftast ingen bra!!

Lyssna på produkten samt hör med en bra säljare vad som passar erat behov bäst.

MVH//Björn

535 Inlägg
18 augusti 2009
dbakuten skrev:
Lyssna på produkten samt hör med en bra säljare vad som passar erat behov bäst.

Jag letar efter ett begagnat steg på blocket, så att lyssna blir nog svårt. smile Ljudkvalitet är inte så viktigt, bara det pumpar på.

Tack för svar!

442 Inlägg
18 augusti 2009
Det jag menade var att wattsiffrorna är något man egentligen inte ska stirra sig blind på för att veta hur pass "bra" ett slutsteg är.

DA-100 är ett härligt steg som trots sin specsiffra ger grymt mycket ljud (fast det kanske är mer HiFi än tinnituseffekt?).

Snäll pöjk
703 Inlägg
19 augusti 2009
En fråga..
Jag kopplade in ett slutsteg, drog strömkabel från batteriet till steget, remote från samma remote som stereon har och jordning då. Problemet var att batteriet blev urladdat efter en tid då inte bilen användes. Jag kopplade nu senare om remoten och satte en strömbrytare mellan stegets remotekabel och kabeln där jag tar ström. Jag slår nu mera av strömbrytaren då jag inte använder ljudet.

Det jag undrar är om ni tror problemet är löst eller beror problemet på strömkabeln som är direktkopplat till batteriet?

Ack vet jag förgasarmotorer!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 augusti 2009
Vilken kabel menar du att du kopplade stegets remote till? Den ska kopplas till en blå eller blå/vit kabel på stereon. När du har ljudet av, lyser det nån lampa på steget då?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Snäll pöjk
703 Inlägg
19 augusti 2009
Okej, kanon!
Vi får väl se annat om det är något som nyper ström..
Tackar för bekräftelsen NismoP11! big_smile

Ack vet jag förgasarmotorer!

Sök