Ska komma me en dum fråga.. Sitter en vanlig bandare i min ford explorer och ska i med lite värre saker
Det är 4 hål på kanterna förmicroskåpisk nyckel? så antingen bända upp me kofot eller finns det något smidigare alternativ ?
Bra billjudsshopar har specialnycklar. Låna/köpa kan variera.
Pierre
Tackar. Vart ligger närmaste i söderort ? Från Årsta altså . Googlade men fick inte nå vidare svar. Dök mest upp Teknikmagasinet,Clas ohlsson , Biltema mfl .
Kan det vara så att du har Mutant MT1207? Kolla om du hittar någon sorts märkning på basarna så slipper du sitta och gissa hur mycket effekt dom tål. Dock så verkar dom allra flesta 12" Mutant basarna jag hittar vara 200W rms
Men annars ett säkert kort att köpa ett sådant här slutsteg?
Kan det vara så att du har Mutant MT1207? Kolla om du hittar någon sorts märkning på basarna så slipper du sitta och gissa hur mycket effekt dom tål. Dock så verkar dom allra flesta 12" Mutant basarna jag hittar vara 200W rms
Haha jovisst xD men hade ju redan länkat den tidigare till och med bara 2 sidor innan!
typiskt garaget.org
Yes, så är det! Det finns mycket kunskap här dock. Om man har viljan att lyssna Däremot så är det många som bara skriver här istället för att gå till sin lokala billjudshandlare. (vilket utan att peka finger ibland även är ganska rätt, då en del... inte passar som det utan är mer eller mindre försäljare). Dock finns det väl rätt generellt mycket kunskap ute vid billjudsinstallatörerna och det är ändå dit man borde vända sig absolut först. De kan göra en mycket bättre bedömning om de ser vad man ska ha och hur samt så är det lättare att bilda sig en uppfattning om vad "kunden" verkligen vill ha om man pratar med den.
Finns 2st (kanske fler, men som jag vet). Åker gärna de 7 milen för att få något extra tips o råd eller bara för att provlyssna och utbyta tankar!
Vad skulle ni rekommendera för kablar och säkringar till detta?
Mds T5 i 1ohm 2x mds fanatic 12" avsäkrat 60amp 35mm2 kablar till ström och jord, korta jordkablar i kaross med god kontakt.
Den käkade upp en 60amp säkring ganska omgående när jag drog på lite.
testat å läsa manualen... dom rekommenderar 50is kabel å 150amps säkring till t5
Haha, jovisst hade jag tänkt läsa manualen. Grejen är att jag var sugen på att testa grejerna när de stått i vardagsrummet en vecka.. hade bara ett par timmar på mig att få ihop allting, frös om fötterna.. så drog ihop det med det jag hade i garaget. 1,5-4m står det dock att det duger med 35mm2. Ja, jag vet att man inte ska snåla på kabeltjocklek, men det borde ändå funka med den och en 150A säkring, det är ju bara att byta.
1. Är det någon stor musikalisk skillnad om man ändrar proportionerna men behåller samma volym på en baslåda? 2. Hur bra är det egentligen att fästa slutsteget på lådan?