33731
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

750 Inlägg
8 mars 2012
Boyakacsha skrev:
Då skulle jag faktiskt rekommendera att du köper mindre och billigare grejjer och lär dig grunderna med saker som inte kostar skjortan att använda :p

håller med, känns lite dumt om man lyckas förstöra så pass dyra saker! smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

18 Inlägg
8 mars 2012
men om jag inte klarar av det själv så känner jag ju folk som vet hur de ska gå till men ville som bara höra vad ni tycker man ska införskaffa för kablar osv smile

750 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:
men om jag inte klarar av det själv så känner jag ju folk som vet hur de ska gå till men ville som bara höra vad ni tycker man ska införskaffa för kablar osv smile

Du gör ju som du vill men du får ju räkna med att en ordentlig låda kostar också, visst är det små pengar jämfört med bas och steg men du får räkna med minst 500 kr, 22mm mdf är att föredra.. sen för bättre luftflöde så ska man plasta/måla lådan invändigt.. sen tillkommer ju aeroportar som kostar 300 kr/st ..

Dцьstэp

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 mars 2012
MitZu skrev:
Har inget med vilken kontakt bas remoten har. Den kan dista utsignalen ur steget.

Menade mer att vad jag har hört så kan det uppstå "glapp-ljud" i dom andra remoterna! smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

18 Inlägg
8 mars 2012
Tackar Tackar. men själva högtalaren borde ju då basa på gode bra? smile

750 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:
Tackar Tackar. men själva högtalaren borde ju då basa på gode bra? smile

ja om du bygger rätt du kan lägga en i skokartong då basar den nog inte mycket big_smile det jag menar är att allt handlar om baslådan men jag kan rekommendera denna till dig http://dbakuten.se/detail-item_id-318840
du kommer blir nöjd med den basen om du bygger lådan rätt!
Senast redigerat av Sydeken (8 mars 2012)

Dцьstэp

18 Inlägg
8 mars 2012
men alltså orion hcca har jag köpt rätt högtalare om jag är ute efter en enormt sjuk bas? smile

750 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:
men alltså orion hcca har jag köpt rätt högtalare om jag är ute efter en enormt sjuk bas? smile

eller har du redan köpt orion basen? roll

Dцьstэp

18 Inlägg
8 mars 2012
jo smile

52 Inlägg
8 mars 2012
Hej ska nu köpa min första bil snart och kommer direkt att vilja byta stereon i den. Min fråga är kommer jag att kunna byta stereo i den utan problemet att den inte får plats i hålet där den gamla stereon satt? typ att den skulle skramla os.v. Original stereon som sitter i är av den lilla modellen "din" som jag tror det kallas.
Det är en Saab 9000 -91 ifall de skulle vara till nån hjälp.

318 Inlägg
8 mars 2012
Jonas421 skrev:
Hej ska nu köpa min första bil snart och kommer direkt att vilja byta stereon i den. Min fråga är kommer jag att kunna byta stereo i den utan problemet att den inte får plats i hålet där den gamla stereon satt? typ att den skulle skramla os.v. Original stereon som sitter i är av den lilla modellen "din" som jag tror det kallas.

Det ska passa rakt av (oftast gör det de iaf). Men är den nya huvudenheten en 2din så tror jag du förstår själv att den inte kommer passa, då får du byta fäste.
Edit: har för mig att man får med ett "skal" till den nya huvudenheten som den ska sitta i. Så det är bara att byta till den om den nu inte passar på originalet... rätta mig någon om jag har fel?
Senast redigerat av HeavyBass (8 mars 2012)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:

Beror väl på hur du definierar sjuk bas smile

18 Inlägg
8 mars 2012
det ska basa mycket big_smile

52 Inlägg
8 mars 2012
HeavyBass skrev:
Jonas421 skrev:

Det ska passa rakt av (oftast gör det de iaf). Men är den nya huvudenheten en 2din så tror jag du förstår själv att den inte kommer passa, då får du byta fäste.
Edit: har för mig att man får med ett "skal" till den nya huvudenheten som den ska sitta i. Så det är bara att byta till den om den nu inte passar på originalet... rätta mig någon om jag har fel?

Tack för snabbt svar! Det är den lilla stereon eftersom de är en sån gammal årsmodell så jag tror de kommer passa.

318 Inlägg
8 mars 2012
Jonas421 skrev:
HeavyBass skrev:
Jonas421 skrev:

Tack för snabbt svar! Det är den lilla stereon eftersom de är en sån gammal årsmodell så jag tror de kommer passa.

Ja så länge de inte sitter en gammal kasett bands radio i den så wink haha.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:
det ska basa mycket big_smile

Den spelar mycket och väldigt djup bas. Men helt tondöd

18 Inlägg
8 mars 2012
är ute efter att höras när man ligger på raggen smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:

Köp 2 megafoner och sätt på taket som alla andra då, haha big_smile

Voodoo
1 444 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:

rapp bas lr  rikttig muller? tongue

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

DLS
1 147 Inlägg
8 mars 2012
MercedesW126 skrev:

Så länge inte hela bilen skramlar sönder.. Tycker det finns för många som tror det är ballt med plåtflex. Det låter sjukt illa. Dämpa bilen så det låter vettigt..
Senast redigerat av huntelaar (8 mars 2012)

Sök