Exterm skrev:
Tjolahopp, igen

Det går framåt med mitt lilla "bygge", men har nu gått bet på att få igenom sladdarna till dörrhögtalarna genom "gummitunneln" som går mellan bilen och dörren. Tunneln där all el till dörren går uppenbarligen. Jag har ju då en V70 -99'a, dörrsidan är bortblockad, och jag har full koll på problemet, men ingen uppenbar lösning, då tunneln i fråga är trång som fan, och har dessutom 2st 90 graders böjar, en i varje ände. Jag provade att dra loss den från karossen, men den sitter väldigt bra, och jag vågade inte slita för mycket då risken finns att jag har sönder nåt i min okunskap.
Så nu undrar jag om någon här har erfarenhet av att dra ut sladd till dörrar, i allmänhet, eller kanske t.o.m. på V70'n i fråga.
Lös detta, och min anläggning är i princip klar, vilket skulle göra mig vääldigt lycklig då mitt framsystem har väntat på installation i mer än ett halvår

Tack på förhand

Varför ska du ha nya sladdar?

Testa att använda antingen en lång stripe eller ståltråd. Enklast är om du gör ett litet snitt i genomföringen och börjar från mitten så att säga. Snittet går att limma eller tejpa igen.
Behöver du ha något uppritat så hör av dig!