Exterm skrev:
BengtK skrev:
Exterm skrev:
Ännu ett mycket bra tips, kombinerat med F4S4N's idé att skära upp ett hål på mitten så har vi nog en bra lösning. Problemet med det hela var ju att man inte hade nån som helst kontroll över genomföringen i mitten av tunneln, då det som sagt är två böjar i vägen

Men ah, då känner jag mig något mer hoppfull om en snygg lösning, en fin kabeldragning är viktigt

Genomföringen är väl av gummi? Då brukar det gå att känna kabeln med fingrarna genom gummit och på så sätt få i alla fall lite kontroll. Som det låter på din beskrivning av problemen så hade jag börjat med att prova med en så styv kabel som möjligt. Så den inte börjar svänga av sig självt inne i genomföringen.
Kanske, ska prova alla tips imorn efter jobbet, så får ni höra sen hur det gick
Alltid bra om tekniker förs vidare till andra i samma sits ^^
Hallo igen, utlovade updaten då, om gårdagens tips hjälpte

Både ja och nej, skära hål i gummit, och dra nånting annat igenom först, för att sedan tejpa fast kablarna i objektet och dra igenom funkade hyfsat, tills det blev så trångt att kablarna och tejpen lossnade och de var fast i mitten, bara att dra ut och börja om

Dock blev jag förbannad i stället, och tänkte att man ändå skulle prova att lossa hela tunneln på kaross-sidan och således få ännu mer kontroll. När den var loss dock, fylldes mitt sinne med fasa och ännu mer irritation, då det visar sig att kablarna som går genom tunneln ut till dörren, dvs elhissar, lås osv, börjar sin resa från karossen genom en kontakt. En stor, rund kontakt, där alltså ingenting annat kommer förbi och igenom hålet i plåten.
Så nu undrar jag om ni har några andra ljusa idéer om detta trångmål?

Far ska kolla på det sen och trolla lite, men under tiden kanske nån vet hur man kan lösa detta?