7111
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

1 727 Inlägg
12 april 2012
Bonehead skrev:
Precis såna jag har hemma faktiskt! big_smile
Blev nog lite fel med termerna, det är 'polskorna' som ska bytas och då måste jag även klämma dit kabelskor på kablarna, älskar 3.5"orna förresten! smile
Tack!

Fick fundera lite, Vallentuna kanske?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 727 Inlägg
12 april 2012
zrken skrev:
Appropå temat polskor råkade jag ha länk öppet;
http://handla.swedol.se/images/large/EL-30106.jpg
swedol! http://handla.swedol.se/

Dom där är inte i närheten av Skyllermarkspolerna.

Pierre

329 Inlägg
12 april 2012
Horsyhorse skrev:
zrken skrev:

Pierre

Nej det håller jag med om. Speciellt när det är läge för flera anslutningarper pol. Men som "mellansko" mitt i en batteribank där det itne är mer än 2 anslutningar är det tacksamt med den toppmonterade skruven, för att slippa böjja och böka som med skyllermarksen på RB smile

499 Inlägg
12 april 2012
Horsyhorse skrev:
Bonehead skrev:
Precis såna jag har hemma faktiskt! big_smile
Blev nog lite fel med termerna, det är 'polskorna' som ska bytas och då måste jag även klämma dit kabelskor på kablarna, älskar 3.5"orna förresten! smile
Tack!

Fick fundera lite, Vallentuna kanske?

Pierre

Det stämmer bra!
Emphaser doningarna smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 april 2012
Horsyhorse skrev:
zrken skrev:

Pierre

*host* Skyllemark har med "lastbilspolskor".....dock en aning bättre kvalitét av bilden att dömma....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 727 Inlägg
12 april 2012
zrken skrev:
Men som "mellansko" mitt i en batteribank där det itne är mer än 2 anslutningar är det tacksamt med den toppmonterade skruven, för att slippa böjja och böka som med skyllermarksen på RB smile

Det finns sådana wink http://www.skyllermarks.se/sv/produkter … int-120-mm

Pierre

318 Inlägg
12 april 2012
Senast redigerat av HeavyBass (12 april 2012)

201 Inlägg
12 april 2012
M_icke_ skrev:
nilsson_10 skrev:
tjena har en fråga angående iso kontakterna. måste man ha i båda? jag har bara i den kontakten som strömmen är på för alla mina högtalare går på slutsteget. kan slutsteget i sterion brännas om den inte är i? för kopplar jag i den slår sterion ifrån..

Öh, nej. Varför skulle det interna steget brinna om du inte driver ngt på de?

okej de va nån som sa de..

4 074 Inlägg
12 april 2012
HeavyBass skrev:
Säger ni om detta? smile
http://blekingebilradio.se/product.html … -info-tabs
Bra eller anus?

För dom pengarna BRA!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

93 Inlägg
12 april 2012
Igår dog originalstereon i min bmw e46 -99, så idag har jag försökt koppla in originalhögtalarna på ett slutsteg iom att jag har Harman kardon ljudsystemet i bilen går det inte att bara byta stereon på originalkablaget.

Iallafall så har jag kopplat framhögtalarna med diskant mm (han bara fixa fram idag) mot ett gammalt mds 4ch steg som jag använde i en bil jag ägde förut och då fungerade det klockrent.

Nu när jag startar stereon så spelar framhögtalare mm men det kan vara endel störningar, sen när jag startar bilen blir det väldigt högt motor/generatorljud, gör ingen skillnad om jag har volym på stereon eller inte.

Jag har inte kopplat in något delningsfilter om det nu gör någon skillnad, för det måste vara inbyggt i diskanten original för det var bara en splittad kabel till diskanterna från 6.5orna.

Gör ingen skillnad om jag kopplar in dem på front eller bak på steget.

Jag har testat byte jord och även kopplat den direkt på batteriet utan någon skillnad.

Stereon är förövrigt en Pioneer DEH p88rs2 som fungerade sist jag använde den i en bil.

Någon som har några ideer på hur man kan lösa detta förbannade problem?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
13 april 2012
enblabil skrev:
Igår dog originalstereon i min bmw e46 -99, så idag har jag försökt koppla in originalhögtalarna på ett slutsteg iom att jag har Harman kardon ljudsystemet i bilen går det inte att bara byta stereon på originalkablaget.

Iallafall så har jag kopplat framhögtalarna med diskant mm (han bara fixa fram idag) mot ett gammalt mds 4ch steg som jag använde i en bil jag ägde förut och då fungerade det klockrent.

Nu när jag startar stereon så spelar framhögtalare mm men det kan vara endel störningar, sen när jag startar bilen blir det väldigt högt motor/generatorljud, gör ingen skillnad om jag har volym på stereon eller inte.
Jag har inte kopplat in något delningsfilter om det nu gör någon skillnad, för det måste vara inbyggt i diskanten original för det var bara en splittad kabel till diskanterna från 6.5orna.

Jag har testat byte jord och även kopplat den direkt på batteriet utan någon skillnad.

Stereon är förövrigt en Pioneer DEH p88rs2 som fungerade sist jag använde den i en bil.

Om du varvar lite följer ljudet med då? Isåna fall gissar jag på bränd signaljord.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

329 Inlägg
13 april 2012
Horsyhorse skrev:
zrken skrev:
Men som "mellansko" mitt i en batteribank där det itne är mer än 2 anslutningar är det tacksamt med den toppmonterade skruven, för att slippa böjja och böka som med skyllermarksen på RB smile

Pierre

Sedär!
De har jag inte sett smile
Mu är det då enhälligt; Skyllermarks > all.

/ Surk

7 241 Inlägg
13 april 2012
zrken skrev:
Horsyhorse skrev:
zrken skrev:

Pierre

Sedär!

/ Surk

Nja det beror på...
Finns ju ngr tillverkare som har smidiga polskor med intigrerad säkringshållare.
DE äger alla andra rent ur smidighetssynpunkt,och framförallt en renare kabeldragning till främre batteriet wink

Så beroende på användningsområde och vad man vill uppnå så är de olika bra på olika sätt smile
Senast redigerat av Lonefox (13 april 2012)

329 Inlägg
13 april 2012
Lonefox skrev:
zrken skrev:
Horsyhorse skrev:

Pierre

Sedär!

/ Surk

Nja det beror på...
Finns ju ngr tillverkare som har smidiga polskor med intigrerad säkringshållare.
DE äger alla andra rent ur smidighetssynpunkt,och framförallt en renare kabeldragning till främre batteriet wink

Så beroende på användningsområde och vad man vill uppnå så är de olika bra på olika sätt smile

Jag gillar att du är evigt diplomatisk big_smile
Men absolut!
Man får ibland vad man betalar för. Swedol kostar drygt en tredjedel. Och så råkar de vara gångavstånd dit..
Sedan fjolåretsbygge har jag lyckats försnilla EN PÅSE sykllermarks (7st). den åttonde som var borta under tiden de behövdes, dök upp nyss :[
Inte bitter big_smilecool
Senast redigerat av zrken (13 april 2012)

7 241 Inlägg
13 april 2012
zrken skrev:
Lonefox skrev:
zrken skrev:

Sedär!

/ Surk

Nja det beror på...

Jag gillar att du är evigt diplomatisk big_smile
Men absolut!
Man får ibland vad man betalar för. Swedol kostar drygt en tredjedel. Och så råkar de vara gångavstånd dit..
Sedan fjolåretsbygge har jag lyckats försnilla EN PÅSE sykllermarks (7st). den åttonde som var borta under tiden de behövdes, dök upp nyss :[
Inte bitter big_smilecool

Rätt vanligt förekommande...
Är det ngt man verkligen skall använda så lägger man det på ett BRA ställe för att komma ihåg det.........kommer man ihåg det då? Näääää......
Först när man skaffat ersättare så kommer de fram big_smile

Nja jag vill inte kalla det diplomatiskt....snarare ett faktum.
Inte lägger man ut 4-500:- på polskor med säkring intigrerad när man skall länka ihop batterier. Det är en aning onödigt. Inte sant?

Har man däremot bara ETT extrabatteri och vill slippa två extra skarvar så är det ett ypperligt alternativ att ha på båda batterierna, eller om man bara har ett batteri fram. Så som sagt var....det beror på användningsområde och vad man vill uppnå smile

329 Inlägg
13 april 2012
Lonefox skrev:
[
Inte lägger man ut 4-500:- på polskor med säkring intigrerad när man skall länka ihop batterier. Det är en aning onödigt. Inte sant?

Har man däremot bara ETT extrabatteri och vill slippa två extra skarvar så är det ett ypperligt alternativ att ha på båda batterierna, eller om man bara har ett batteri fram. Så som sagt var....det beror på användningsområde och vad man vill uppnå smile

Diplomatisk, såsom i att det inte nödvändigt finns ETT som är BÄST, utan ja, situationsberoende och less normativt smile  På ett bra sätt !

Var hittar man polskor med integrerad säkringshållare?

// Surk

3 187 Inlägg
13 april 2012
enblabil skrev:

även jag lägger min röst på signaljorden i stereon. pioneer är extremt känsliga för just detta.

695 Inlägg
13 april 2012
big-jepp skrev:
enblabil skrev:

även jag lägger min röst på signaljorden i stereon. pioneer är extremt känsliga för just detta.

+1.... Tyvärr....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

7 241 Inlägg
13 april 2012
zrken skrev:
Lonefox skrev:
[

Diplomatisk, såsom i att det inte nödvändigt finns ETT som är BÄST, utan ja, situationsberoende och less normativt smile  På ett bra sätt !

Var hittar man polskor med integrerad säkringshållare?

// Surk

Seastreamsgarage kan nog ta hem, här har du en: http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=201 (hinner inte ta fram fler exempel då min dotter nyss kom hem efter att ha tillbringat påsken och lovet på annan ort)

Fattig student
1 282 Inlägg
13 april 2012
Jag vet inte om jag har gjort bort mig, köpte 3 st Dls w308b på brl för jag ville kunna bygga med en ganska liten låda då jag ska ha den under baksätet på min transporter.. Kommer dom basarna dunka på nått ordentligt, eller skulle jag satsat på nått annat? Kommer driva dom på ett Dls Performance Ca 51

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Sök