PatrikAyoub skrev:
Lillalilja skrev:
PatrikAyoub skrev:
okej perfekt

en sak till jag kom på idag när jag spelade och skulle vrida på lite extra mycket är att basarna lägger av/slutsteget och om jag då startar om bilen fungerar det igen. Först funderade jag ifall de var glapp nånstans men sen kom jag på att det kanske kan vara att jag inte har tillräckligt med ström kanske?
Var bilen trögstartad? Jag skulle ha kollat över jordpunkt och mätt med multimeter medan du spelar för att se om spänningen sjunker för mycket
jag har inte märkt av att batteriet verkat urdraget när jag ska starta den eller så. Jag har voltmätare och när jag vrider på mycket volym så visst sjunker spänningen men inte under 12 volt, den sjunker till ca 13 volt eller kanske lite under när basarna spelar.
Då är de förmodligen inte spänningsfall som klipper steget, när jag basar för full mutter sjunker spänningen under 11 v (jag vet jag behöver 1 batteri till) , men inte klipper steget för det. Visst finns det olika känsliga steg, men har man över 12v vid hyfsad malle ska de funka tycker jag, sen kan man tolka det som man vill, men funka borde det absolut göra.. Du skulle nog ta en titt på jordpunkter, anslutningar, både + och - , och har du gjort "the big 3", så kolla även dom anslutningarna...
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance