Okej, jag har varit och pillat lite med mitt ljud nu, och kommit fram till följande
[12V]
Slutsteg 1 är kopplat från Batteri -> Säkring -> Slutsteg
Slutsteg 2 är kopplat från Batteri -> Säkring -> Kondensator -> Slutsteg
[GND]
Slutsteg 1 är kopplat från Stolsfäste 1 -> Slutsteg
Slutsteg 2 är kopplat från Stolsfäste 2 -> Kopplingsblock Kabel 1 -> Slutsteg
(Kopplingsblock Kabel 2 -> Kondensator )
[SIG/REMOTE]
Slutsteg 1+2 får Remote från samma källa, kommer från ? (Antagligen Stereon, duh) -> Grenar strax före Slutsteg 1
---
Främre Tweeters + Främre Golv/Dörr högtalare -> Slutsteg 1
Bakre Högtalare -> Direkt till Huvudenheten / Stereon, passerar ej något Slutsteg
Baslåda -> Slutsteg 2
---
Främre högtalarna har ett knastrande + vinande ljud som ändras med varvtal på motorn (=Generator?)
Bakre högtalarna har inga störningar öht och fungerar helt felfritt
Baslåda märker inte av några störningar
Även om jag KOPPLAR UR lågnivån på Slutsteg 1 så är ljudet kvar i främre högtalarna, om jag inte stänger av slutsteget helt (Drar ur Remote, eller 12V)
Hur kan ljudet vara kvar även om lågnivån är urdragen? Jag tänkte först att det var en dålig / trasig lågnivåkabel och därför blev det knastrande ljudet, men generatorljudet då, det måste vara pga något annat?
Men jag ser inget uppenbart kopplingsfel i hur kablaget är draget, jag har bytt Jordpunkt för Slutsteg 1, samt säkring och säkringshållare
Dessutom när man startar bilen så får man en hög "DUNS" i baslådan när Slutsteg 1 är inkopplat (Slutsteg 2 är kopplat till Basen, men de har samma Remote och Jordkälla, varsin egen 12V matning, plus att Slutsteg 2 har ju dessutom en kondensator inkopplat)
Edit: Jag köpte dessutom en sån där "Earth Grounding Kit" eller något konstigt som man kopplat in på lågnivåkabeln, hokuspokusgrejer antar jag, den gjorde ingen skillnad, men säljaren på lokala billjudsaffären sa att den var gjord för att få bort tex generatorljud och störningar
Senast redigerat av Znurf (5 maj 2012)