Simpan_k skrev:
F4S4N skrev:
Simpan_k skrev:
vet hur man använder vet jag väl:P det är verkligen inte 1ohm jag kör i minst 4ohm

vad är bäst att sikta på då när det gäller mera ström? generator eller batterier?
Hur vet du att det är 4Ohm? Har du kollat i lådan hur det är kopplat?
Du körde väl med 2st batterier nu? Det borde räcka så länge du kör i 4Ohm och inte har fler steg inkopplade.
ligger på 2 ohm kollade precis.
okej, men hur många batterier ska man ha då egentligen? o vart ska man placera dom? har en volvo 855a
drar ett ab steg mer ström än ett d steg? även fast ett d steg lämnar samma effekt?
Minst 4ohm är numera 2ohm alltså. Bara så man vet det när man ska koppla basar sen.

Vid 2ohm mono ska det steget vid 14,4V lämna 2,2kw och med 65% effektivitet så drar det ju en 235A medans ett Klass D med samma effekt kanske drar 180A då de oftast har 80-85% effektitivitet, det är mest därför de inte blir lika varma som klass AB.
Testa koppla minuskabeln från steget direkt på ditt batteri där bak och koppla den kabeln du hade som jord till steget som jord till ditt bakre batteri istället och se om det inte hjälper dig lite. Men överlag så blir såna stora steg varma även om du inte kör dom så hårt, en polare hade ett sånt S2 och körde i 4ohm mono och det blev varmt det med medans hans DD M4 steg han satte i sen och kopplade om till 1ohm bara blev ljummet.
Mer ström hade inte skadat dock ,såg nu du bara hade ett HC1200 och det är ju ett 50Ah batteri, inte så stort med andra ord utan en 2-3 50Ah hade jag haft isf eller ja 2 100Ah funkar ju med. Måste inte va så dyra batteri som kinetik osv, vanliga tudor/exxide funkar bra nog.
Senast redigerat av Frippe_L (31 maj 2012)
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1