Happ.. en bränd säkring och generator brus i högtalarna efter att fixat jordkablar och batteri bättre i bilen.. blev ju knappast bättre direkt

Försökte få bort spänningsfallet i bilen genom att få bort alla skarvar, ta bort främre original batteri och byta till ett nyare bättre samt jorda riktigt!
Men ja, när jag vred på tändningen (startade inte bilen) stod plötsligt mätaren på runt 12,8-13 volt. När jag satte igång stereon damp den ner på 12 volt som den stått på innan.
Jag spelade lite, samt ställde in alla inställningar rätt, men inte högt och det var inga problem.
Jag startade bilen och testade spela på högt denna gången men när jag startade bilen började generator vinandet komma i högtalarna, och när jag spelade på högt så "small" de till och monoslutsteget stängdes av till basen. Stängde av stereon samt bilen direkt efter detta.. Kollade säkringen, och ja den var uppbrunnen.
Det är en 60A säkring, och jag kör med 23mm^2 kabel (tror jag det är) från batteri fram, bak till en strömfördelare som sedan går vidare till slutstegen. Det jag gjorde när jag jordade om i bilen var att sätta jordpunkt i bälteshållaren (slipade naturligtvis bort färg så det var ren metall mot jordkabel).
Jag förstår inte vad jag gjort för fel

Har gått igenom allt och jag kan inte komma på nåt jag missat eller gjort fel med. Så vad tror ni?

Generatorbrus brukar väl vara ett tecken på jordfel, eller är jag helt ute och cyklar?
Grejerna jag har i bilen:
-Kenwood KDC-BT50U
-B2 audio ES6 i framdörrar
-Kenwood KFC-S1393 bakdörrar
-Vortex Ultimate 700W 4 kanal slutsteg som driver framhögtalare.
-75x2W Infinity slutsteg som driver bakhögtalare.
-JBL GTO-1204 BPD 2x12" 1800Wmax, 600Wrms, 2x4 Ohm (bandpasslåda)
-JBL GTO-7001E, 700W 2 Ohm, 425W 4 Ohm (slutsteg som driver bas)
Tacksam för svar!