tänkte hinka i 240in lite bättre ljud som består av. mds 12x14 x2, hollywood hxa3k x2 sen så undra jag tänkte köra på 300ah batteri är de för mycket eller för lite ? har en bil med d24 diesel som kräver ca 90ah. sen så undrar jag ifall 100A generator räcker? annars kan ni tipsa om generator sidor för hittat bara 100A på feltema..
Är det ett batteri som är på 300Ah? Eller flera batterier?
finns ett med 300ah men ekonomin tillåter inte så kopplar 2
hur jävla stort e de?? ja har själv 3 st 180ah batterier o dom e stora som as o dom har ja på en 90ah generetor o de funkar med laddning men de e ju inte direkt bästa laddningen men de funkar
julle4 skrev:
rasurbo skrev:
julle4 skrev:
tänkte hinka i 240in lite bättre ljud som består av. mds 12x14 x2, hollywood hxa3k x2 sen så undra jag tänkte köra på 300ah batteri är de för mycket eller för lite ? har en bil med d24 diesel som kräver ca 90ah. sen så undrar jag ifall 100A generator räcker? annars kan ni tipsa om generator sidor för hittat bara 100A på feltema..
hur jävla stort e de?? ja har själv 3 st 180ah batterier o dom e stora som as o dom har ja på en 90ah generetor o de funkar med laddning men de e ju inte direkt bästa laddningen men de funkar
julle4 skrev:
rasurbo skrev:
De skriver 12 V, men bilden visar ju 6 V batteri. Aningen missvisande. Dessutom ska tydligen batteriet vara på 270 Ah (C20) enligt ett infoblad, inte 300 Ah.
vill få svar på en sak, får olika svar vem jag än frågar så testar här. om man säger att man har ett batteri på 75Ah och köper ett till som är på 110Ah, hur blir det då? vissa säger att det som är på 110Ah "blir" till ett 75Ah för att det är mindre och vissa säger att det inte händer nått sånt utan att det blir 75+110Ah. Tacksam för svar då jag ska köpa nytt/fler batterier!
Det blir en teoretisk totalkapacitet på 185 Ah, men hela systemets prestanda begränsas ofta av att man har ett batteri som är mindre än det andra. Den viktigaste biten är ändå att båda batterierna är i bra skick.
Bäst är att använda så lika batterier som möjligt, speciellt om alla batterier sitter tätt ihopkopplade i en krets. På så sätt kan alla batterier belastas så lika som möjligt (även utnyttjas maximalt) och risken att något batteri går sönder pga ojämn belastning minskas.
Det blir en teoretisk totalkapacitet på 185 Ah, men hela systemets prestanda begränsas ofta av att man har ett batteri som är mindre än det andra. Den viktigaste biten är ändå att båda batterierna är i bra skick.
Bäst är att använda så lika batterier som möjligt, speciellt om alla batterier sitter tätt ihopkopplade i en krets. På så sätt kan alla batterier belastas så lika som möjligt (även utnyttjas maximalt) och risken att något batteri går sönder pga ojämn belastning minskas.
Okej, för det sitter ett hyffsat nytt 75ah fram i bilen sen så har jag 1300 i presentkort på biltema så jag tänkte köpa deras 110ah Silver batteri och sätta fast i bagaget, borde bli bättre än att bara köra med 75ah batteriet iaf
Jo, det är ju sant. Om du håller koll på båda batteriernas laddstatus och gör underhållsladdning ifall vilospänningen sjunker ner mot 12,4 V eller lägre, då ska det funka utan bekymmer.
En sak som kan vara bra är att någon gång koppla isär batterierna och mäta dem individuellt för att se om deras vilospänning skiljer sig märkbart (tex med 0,5 V), det ska normalt sett inte göra det om allt är ordentligt kopplat och har bra kontakt.
steg: dragster daa2201u (till salu) basar: spl dynamics 380d1a 2 st (151,4db) de va ju bild på ett 6v batteri
julle4 skrev:
vw_nicko skrev:
julle4 skrev:
Tjenare undrar om någon snäll själ skulle kunna räkna fram en Slot portad låda till min P2D4-8 8". hittar bara vanliga portade ritningar samt slutna ritningar här är alla specs
Size: 8" Nominal Impedance: Dual 4-Ohm Power Handling (Watts RMS): 250 Watts RMS 500 Watts Max Voice Coil Diameter: 2.25" (57.7 mm) Magnet Weight (oz): 49 oz. 1.38 kg. Speaker Connector: Dual 10 AWG compression Fs (Hz): 43 Re (Ohms): 6.90 Le (mH): 4.3 Qms: 5.40 Qes: 0.58 Qts: 0.52 Vas (Liters): 9.9 Sd (cm2): 221 SPL (dB @ 1w/1m): 83 Xmax (mm): 7.7 Woofer Displacement (in): 0.071 cu. ft. (2.0 Liters) Cutout Diameter (in): 7.13 in. (181 mm) Mounting Depth (in): 4.76 in. (120.8 mm)