Exterm skrev:
Tjena tjena, här igen med en fundering.
Jag har en JVC-stereo med dubbla RCA-ut, en Front och en Sub. Dock finns det inget filter i stereon, finns bara I/O Select Front/Sub. Så om jag kör ett steg för framsystemet och ett steg till basen med en RCA var, måste jag ändå välja antingen front eller sub på stereon. Problemet med det är att jag har ett ganska gammalt, men väldigt bra, steg till framsystemet som också saknar all typ av filter. Så om jag sätter på Front på stereon, så spelar framsystemet alldeles för mycket djupbas, som det inte hanterar, baskaggen blir som klick-ljud osv, och sätter jag på Sub så blir det ju uppenbarligen bara bas. Dessutom så spelar inte basen alls så som den ska med Front-läget valt. Jag har ett externt filter som fungerar ypperligt på alla sätt att lösa detta med, utom att det är något defekt och ger generatorbrus när det är inkopplat. Inget problem med tunga låtar, men ballader är helt kört, man orkar inte lyssna då liksom.
Så min fråga är denna: Finns det nån lösning på detta utom att köpa ett nytt steg som har filter, köra på Front-utgången och låta stegen filtrera? Eller måste jag ha ett nytt externt filter typ Audison Bit Ten? Eller är det lika så bra att köpa en ny stereo med inbyggt filter, typ Kenwood 6051U, och slänga ut 400 j*vla spänn på en sån där plastram så att den passar i min V70's dubbeldinplats?
Sen en fundering rent allmänt, varför sätta dubbla RCA-ut om de inte kan spela samtidigt, utan man måste välja en av dem. Kanske bara är jag, men det verkar som ett grymt bra sätt att döda meningen med dubbla utgångar.