vw____ skrev:
Tokken skrev:
Erik_92 skrev:
Så positiva ni är. Tycker ni det är nå att gräla om äns?
Inga konstigheter direkt men folk måste förstå att det finns fördelar och nackdelar med att snedimportera.
Allså allvarligt. Tycker ni att de är konstigt att man vill köpa inom Eu nu när euron är låg.
Alla får ju inte allt gratis som evilaudio får. Att han sen som utan ansikte åt flera företag INTE hjälper sånna som inte gynnar han. Det är bra att veta att han är så ego så ska sluta handla direkt av hans sponsorer om det är så de låter. Men sponsor hit och dit kan ju vara bättre om man betalar för sina prylar själv då köper man nog inte där man får betala 100% mera för samma vara.
Tror ju inte heller att han köper en huvudenhet för 15000:- om den kostar 6500 på ett annat ställe.
Att sen sverige ska ramla sammam för att man handlar i annat land HAHAHAHA
Det kallas handel inom EU. Men vi kanske ska gå ur Eu me

Det är ju fullt normalt att man handlar när annan valuta är låg. De gör ju företagen också.
Eller åker ni alla på semester i svergie aldrig till Tailand elller någe varmt land. Nej klart pengarna måste stanna i sverige så alla åker till skara sommarland på semestern

Kan inte förstå att man ska gråta om nån vill handla via internet i utlandet helt sjukt.
Tack ni gjorde min dag iallafall

Ursäkta har nog stavat fel lite överallt

Som Tokken säger så kostar EU oss mer än vi får tillbaka....
Tur att vi inte är med och har valutan iaf.......då hade vi verkligen varit rätt så rökta här med tanke på att euron har legat rätt konstant mellan 6-10 kr sedan vi gick med i EU.
Sedan skall vi inte tala om att bötesbeloppet för att gå ur EU ökar för varje år och om vi skulle gå ur hade Sverige försatts i konkurs pga bötessumman i dagsläget.....
DOCK är det INTE enbart valutaskillnaderna som avgör prisskillnaden mellan länder. Finland, Tyskland och England är bara tre exempel där skatt och moms på elektronik är mkt lägre än i SVerige.....det påverkar med prisskillnaderna mer än folk generellt tänker på. Att man sedan betalar det lands skatt vilket man handlar från drar ju ner priset.....
Sedan att Robban och Örjan inte hjälper folk som INTE har har handlat av deras sponsor är ju rätt självklart då det inte gynnar deras sponsor om de hjälper folk som har handlat grejerna på annat håll......
Varför tror du att de tipsar om produkter just DERAS sponsor säljer?
Varför tror du att JAG tipsar om andra grejer från andra tillverkare och butiker (främst EN BRL-butik)?
Jo för att det gynnar dessa butiker och de uppfyller en del av deras sponsoravtal vilket är att göra reklam för deras sponsor.
Själv har jag ingen sponsor men jag gör mer än gärna reklam för produkter "min" butik säljer och "min" butik i sig då jag hyser såpass stort förtroende för dem och deras kunskap. Vad känar jag på det? Inte ett skit personligen......men butiken tjänar på det i längden.
Stripz> Ber om ursäkt då....men det står att du är från Finland under din avatar

Sedan att du har närheten till Finland och det ÄR Väldigt glest på bilstereobutiker norröver gör att jag förstår att du far över och handlar.
Men nu råkar jag INTE ha den närheten och jag åker mkt hellre 6 mil till Trollhättan och besöker den BRL-butiken än att jag köper online.....
Dock har jag fördelen att jag kan ringa div. olika butiker, betala (antingen med att de knappar in mitt kortnummer eller så betalar jag senare) och hämta grejerna hos importören direkt.
Vad tror du då att JAG föredrar?
Att köpa grejerna billigt över nätet och sedan behöva maila på engelska och skicka grejerna till butiken i fråga om ngt strular eller att kunna åka och prata med dem mellan fyra ögon? FÖr MIG är den extra kostnaden värt det.......precis som det är värt för dig att åka över gränsen då du har möjlighet till det.