Tjena alla, jag ska köpa ett par nya högtalare till bilen, blir förmodligen dessa http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 8455.4693/ Dessa är bara för att en av mina har gått sönder och vill ha det hyffsat billigt då ljudet inte behöver vara på topp. Ni får ursäkta denna förmodligen dumma fråga, men på bilen så är det två "olika" högtalare, är det högtalare som ska sitta på en dörr och ett set till i den andra så att säga, eller är det en bild på hur dessa ser ut utan skyddet?
men på bilen så är det två "olika" högtalare, är det högtalare som ska sitta på en dörr och ett set till i den andra så att säga, eller är det en bild på hur dessa ser ut utan skyddet?
Bilden visar hur högtalaren ser ut med galler och utan galler. Jag gissar att det ingår två stycken högtalare när man köper, i produktbeskrivningen skrivs ju "högtalarna" på flera ställen. Är du osäker så kan du maila till dem och fråga.
men på bilen så är det två "olika" högtalare, är det högtalare som ska sitta på en dörr och ett set till i den andra så att säga, eller är det en bild på hur dessa ser ut utan skyddet?
Bilden visar hur högtalaren ser ut med galler och utan galler. Jag gissar att det ingår två stycken högtalare när man köper, i produktbeskrivningen skrivs ju "högtalarna" på flera ställen. Är du osäker så kan du maila till dem och fråga.
Jo, tänkte det också, men är ett blåbär på sånt här fortfarande så var bara tvungen o kolla med er Tror jag läste det förut här,men när man byter högtalarna, är det bara att skruva ut kablarna ur dom gamla högtalarna, och sen i med samma i dom nya sen?
Okej det får man prova då, tack för tipset Ingen som kan svara lite snabbt på som ja skrev tidigare? Är det bara att ta ur dom gamla högtalarna och sen i med dom nya, och använda befintliga kablar osv?
Okej det får man prova då, tack för tipset Ingen som kan svara lite snabbt på som ja skrev tidigare? Är det bara att ta ur dom gamla högtalarna och sen i med dom nya, och använda befintliga kablar osv?
samma kablar kan du använda men troligtvis så passar inte kontakten som sitter där idag.
samma kablar kan du använda men troligtvis så passar inte kontakten som sitter där idag.
Vad för kontakt pratar vi om då? Har den kontakten något med kablarna att göra? Kanske finns någon bild på hur en sådan kontakt kan se ut..?
Vad för kontakt pratar vi om då? Har den kontakten något med kablarna att göra? Kanske finns någon bild på hur en sådan kontakt kan se ut..?
kontaktstycket som sitter på originalhögtalaren passar troligvis inte dom nya.. men de ser du ju när du river ner dom.
Hej ska man spela in en ny bas och isåfall hur länge
Både ja och nej.. Man kan ta det lugnt i början så spiders och upphängning har en chans att mjukna till lite. Spela med förstånd. SPL basarna är väldigt stela i början och man bör ta det försiktigt.
Hej jag skulle vilja ha ett förslag på basar allt från 1 till 4 st som ska spela brutalt, dom kommer ha 3500wrms att dela på. Lådan kan bli 120l som störst. Budgeten är max 10000kr.
Hej jag skulle vilja ha ett förslag på basar allt från 1 till 4 st som ska spela brutalt, dom kommer ha 3500wrms att dela på. Lådan kan bli 120l som störst. Budgeten är max 10000kr.