Jo det är så att jag inte är så jävla haj på det där att bryggkoppla och vilket steg som funkar mm Jag har en förstärkare som jag inte riktigt vet om det går att brygg koppla det är följande http://twostroke.se/product.asp?product=20772
självklart så måste man ta de lugnt i början när man spelar om det är kallt ute..
hur bra skulle en motor må om man körde FULLT direkt om de är 15- ute?
Okej nä de är klart, men spela lungt i ca 10 minuter då? Kan något skadas bara genom att det är riktigt kallt + fuktigt i bilen?
Saken är väl att allt som är ute i minusgrader blir ju fryst/hårt, om du då krämar på full patte förstår nog både du och jag vad som kan hända. Med min anläggning spelar jag lugnt tills jag fått upp värmen i bilen + 10-15min på det. rätt eller fel, säg det, men sen spelar jag inte så högt när jag e ute och åker heller.
Tjena vad är fel om ja kan spela min spl dynamics xtr300d4 i 4ohm på ganska hög volym men om ja kör den i 2ohm på samma volym så går det i en minut sen så slår allt ljud av i 10s å sen går de en stund igen. Den drivs av ett Hollywood hxa3k
Tjena vad är fel om ja kan spela min spl dynamics xtr300d4 i 4ohm på ganska hög volym men om ja kör den i 2ohm på samma volym så går det i en minut sen så slår allt ljud av i 10s å sen går de en stund igen. Den drivs av ett Hollywood hxa3k
Dålig jord eller dåligt med ström låter det som
Ok men jag har kollat med mätinstrumentet å de ä ca 12 v där är de för lite
Dålig jord eller dåligt med ström låter det som
Ok men jag har kollat med mätinstrumentet å de ä ca 12 v där är de för lite
Har 50 mm² ström å 20 mm² jord å ja har satt fast jorden på hjul huset med en bult å ren slipat
Fel nr 1: Använd ALLTID samma kabelarea på ström och jord!! Det som går in i steget måste även ut!
För det låter som att när du lastar ner steget från 4 till 2 Ohm så vill steget dra mer ström än vad det kan få så då slår det ifrån.
Håller med noiseprojekt. Byt ut jorden till minst 50mm2 alltså minimum av + storlek. Då ska du någ se att de funkar :-) funkar de inte då testa byt jord punkt, funkar inte det heller har du nog för dåligt med ström helt enkelt :-)
Hur har du kopplat när du kör en SPL Dyanmics XTR 300D4 i 4ohm? Använder du bara en talspole då?
Mät spänningen över +/- när steget slår av. Är de då under 11V så är det något knas med din strömförsörjning.
Hur är det med högtalare och slutsteg när det är kallt ute? Är det bara att köra på även fast bilen har stått ute när det är -15 grader?
När det är så kallt så måste man vara försiktig med att spela innan sakerna är varma. Ett batteri som är -15grader lämnar väldigt lite ström så det är tyvärr så att slutsteg kan ge upp på grund av det.
Hur har du kopplat när du kör en SPL Dyanmics XTR 300D4 i 4ohm? Använder du bara en talspole då?
Mät spänningen över +/- när steget slår av. Är de då under 11V så är det något knas med din strömförsörjning.
MVH//Björn
Har kopplat båda plus på basen till plus på steget å lika med minus
MVH//Björn
Har kopplat båda plus på basen till plus på steget å lika med minus