Expoze skrev:
amoreex skrev:
Expoze skrev:
Köp rätt grejor från början och du kommer inte att ångra dig, jag lovar! Rätt verktyg gör halva jobbet och man blir så mycket mer nöjd med resultatet.
Ja självklart... men det ända jag kan komma på som jag lär använda en sån liten tång till är bara till remoten sen lär jag ej använda den mer...
Om man inte gör så att man byter ut de 2 sockerbitar jag tillfälligt har till 2 st diodslingor.. .
Sen behöver jag ju en tång som klarar 25mm...
och en sån tång är lite dyr ska kolla lite med folk vi känner som jobbar på volvo verkstad... om det kan finnas att dem har en där som man kan låna bara för att klämma ihop ?

Den lilla tången får man garanterat nytta av mer gånger om man gillar att pilla själv med prylar så det är en bra investering på sikt, kan man låna så funkar det givetvis ok oxå. Den stora tången till tex 25mm2 är inget man köper som privatperson såvida man inte klämmer en hel del sånt. Dock brukar man kunna få hjälp med sånt på elverkstäder om man tar med en påse bullar eller så.

Ja lite de jag känner när jag bara bygger hobby saker så kan det vara bra med den lilla tången för att koppla saker till t ex diod slingor osv.. men en sån stor sak för 600.. det känns lite väl maffit om jag inte klämmer mer än 2 kablar och sen klämmer jag inte mer på ett år.. t ex och då volvo verkstad har en man kan låna då morsans sambo jobbat där och hans bror är där så får låna verkstaden ibland så...
Senast redigerat av amoreex (20 oktober 2012)
Plötsliga stoppet är det som dödar..