Jag köpte nyligen en DLS Diskant, och det var bara två kablar från högtalaren, en vit och en röd/vit, vilken av dem är plus? Det fanns ingen manual med i paketet och det står inget på högtalarens fram eller baksida?
Sen en annan lite svårare fråga är på min bil, en BMW 318 E36 -92 så går det två kablar i dörren som jag tänkte använda att koppla in diskanten med, det är en, om jag inte minns fel, en Grön och en Grön/Svart kabel, båda har varsin kabelsko på sig, den ena kabelskon är ungefär dubbelt så stor som den andra, vilken av dem är (vanligast?) Plus och Minus?
Vad blir resultatet om man kopplar fel på diskanten, plus till minus?
Och sista frågan, till min diskant så följde inget Delningsfilter med, varför inte? Hur ska man göra det? Är det inbyggt i den eller? På bilen så satt det redan en diskant på den platsen där jag satt min nya diskant (använder ju samma kablar), men på den högtalaren som satt där orginal så satt det ett stort motstånd på baksidan, då har inte bilen troligtvis inte något "inbyggt" delningsfilter va? (Vissa BMWs har väl inbyggt slutsteg i bilen? Eller har jag fel här också?)