3726
Sök

vad gör svenska polisen?!

Sothora <3
1 201 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
igår var jag och en kompis ute och skjutsade kompisar som skulle på krogen.
När vi står vid en korsning så kommer det fram tre stycken killar vi aldrig sett förut,
en av dom slår på huven HÅRT! blev bula, en kliver ur och frågar vad han håller på med han svarar att de ska du skita i.(dom tre ser narkotika påverkade ut , och är känd för det häromkring) För att slippa bråk slet vi in han i bilen och skulle åka , men då så sparkar dom igen dörren och på bakskärmen. Vi åkte då därifrån och letade upp en polis och anmälde det hela för att få ut på försäkring. Men senare när jag och polaren åker förbi en krog står dom där på sidan av vägen, en kille går rätt ut i vägen mitt framför bilen, vi vejjar och då kastar någon något på bilen.
Då åker vi till polisen som vi anmälde saken till tidigare, och sa att han förstört mer, och att vi kände oss hotade. Då svarade han vi har pratat med dom redan, vi ba jaha?! och ni gjorde inget åt saken dom förstörde ju bilen mer. Vi kan inte göra något åt det, håll er borta ifrån dom svarade dom då blev jag arg.
Då svarade jag och ja tar fälgkorset och slår av knäskålarna på dom då? ja då åker du dit för gr
ov misshandel. Jaha tänkte man liksom kul. Då åkte vi därifrån och sket i det. Men då ser vi killarna går till den kända "bilplatsen" där bilburna träffas. Dom har med sig en stol, nu var dom ute efter oss.
Men då sket vi i polisen och tänkte kommer dom och rör någon av oss, då tar jag saken i egna händer. Men vi såg dom aldrig mer sedan.

Borde inte polisen kunna ta in sånt folk om man känner sig hotad, framförallt om dom är kännda för sitt narkotika missbruk? Och om polisen inte ingriper ska man bara sitta där och ta då eller? knappast! Jag slår tillbaka tills ja ligger.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

687 Inlägg
20 december 2008
Jo det funkar så i Sverige. Man kan gå till polisstation och anmäla allt och alla så åker polisen direkt ut och sätter de i fängelse. *ironi*

I och med att de skadade din bil och du visade det/sa till polis så tog de ju säkerligen upp en anmälan om skadegörelse men det är tyvärr inte skäl nog att anhålla någon. Sen så sa de ju även att de pratat med personerna. Hade de slagit någon av er så hade de ju varit misshandel och då hade polisen med all säkerhet plockat in de om du pekat ut dem.

Vet egentligen inte vad du ville att polisen skulle göra?

Mästare
2 947 Inlägg
20 december 2008
Nehe skrev:
Jo det funkar så i Sverige. Man kan gå till polisstation och anmäla allt och alla så åker polisen direkt ut och sätter de i fängelse. *ironi*

I och med att de skadade din bil och du visade det/sa till polis så tog de ju säkerligen upp en anmälan om skadegörelse men det är tyvärr inte skäl nog att anhålla någon. Sen så sa de ju även att de pratat med personerna. Hade de slagit någon av er så hade de ju varit misshandel och då hade polisen med all säkerhet plockat in de om du pekat ut dem.

Häkta dem för vårdslöst beetende eller liknande?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

blacken
20 december 2008
Nehe skrev:

Kanske sitt jobb?. Som består i att skydda skattebetalare och deras säkerhet och egendom..

Muttley
20 december 2008
ja varför skulle polisen plocka in dem om de var pundare?, tror du att du mår bättre om du sätter in pundarna?, du vet kanske inte hur deras liv ser ut, de skiter i om de blir intagna och är de farliga så lär din bil bli bränd som hämnd dagen efter.
sen om de åker in så kommer de ut inom några timmar ändå?
har en släkting som hitta på nått skit men han kom ut direkt efter de tagit hans uppgifter och även gav han nycklarna och berättade var hans bil stod,  drogpåverkad var han också.

så vad ska hända?. om de är kända pundare så har de antagligen inte råd att betala något heller.

687 Inlägg
20 december 2008
KimVsWorld skrev:

Vårdslöst beteende? Är det något som finns med i lagboken har aldrig hört talats om det i sammanhanget (slå en hand på en bil)

De gjorde väl sitt jobb iochmed att de tog upp en anmälan eller hur? Man kan inte spärra in allt och alla på vilka lösa grunder som helst. Beklagligt ja att de slog på bilen, men fortfarande har vi bara hört den som alltid oskyldiga delen av historien.

Sen så kan man inte spärra in någon bara för att ryktet säger att de skulle knarka (krävs lite starkare misstankegrunder än så) allt är ju som sagt reglerat av lagar.

?
1 038 Inlägg
20 december 2008
Dom lär ju inte varit drogpåverkade för då hade polisen plockat in dom med tanke på vad som hände denna stackare..

Diabetiker greps av polisAnklagades för att vara missbrukare 

http://www.diabetes.se/Templates/Extension____4957.aspx

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

956 Inlägg
20 december 2008
Polisen blir missbrukad i Sverige.
Kolla t.ex de ska skjutsa ungdomar som skolkar från skolan? Seriöst, amerikanska polisen skulle garva.

Låt de som är utbildade poliser göra sitt arbete, sen kan man anställa folk att sitta på kontor o skriva rapportera osv. Så poliserna får vara ute och göra de som de är utbildade till. Och strunta i allt jävla små skit som man ska göra. Och mera poliser och hårdare straff.

Sothora <3
1 201 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
ingen förstod tror jag, Dom var "ute" efter oss, visst ja hade kunna slagit nå hårt i skallen på han, dom här snubbarna var höga som hus när vi träffa dom. Och jo dom har pengar, för dom är langare!

Och farliga människor nä, fattar inget då dom är stenad bara.

Det jag egentligen menade var, ska ja behöva vara på stan och känna mig så pass otrygg att jag är beredd att slå någon så hårt att dom inte kliver upp, för att själv klara mig ifrån sjukhus?! och när det hände 2 ggr i rad?

Avstängd
519 Inlägg
20 december 2008
hahaha fälgkorset haha de gillar jag FTW big_smile
Senast redigerat av volvo_nicke3 (20 december 2008)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

122 Inlägg
20 december 2008
Asså.. Det känns lite som att alla tar idioternas sida här :s Klart som fan man vill att polisen ska ingripa på något sätt, inte bara säga "Vi har snackat med dom". Jag tycker att dom helt klart hade tjänat ihop att bli inplockade. Jag menar om dom gör sådär helt oprovocerat så kan man ju tänka sig att som lär fortsätta på andra bilar och människor.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Muttley
20 december 2008
Mercedesturbodiesel skrev:
ingen förstod tror jag, Dom var "ute" efter oss, visst ja hade kunna slagit nå hårt i skallen på han, dom här snubbarna var höga som hus när vi träffa dom. Och jo dom har pengar, för dom är langare!

Det jag egentligen menade var, ska ja behöva vara på stan och känna mig så pass otrygg att jag är beredd att slå någon så hårt att dom inte kliver upp, för att själv klara mig ifrån sjukhus?! och när det hände 2 ggr i rad?

ha , alltså om de var "ute" efter dig vad gjorde du kvar i stan då?. du körde ju och letade efter de!.

bara för man är langare betyder de inte att man har pengar, de langade kanske åt folk, om de var missbrukare kanske de lägger pengarna på drogerna...
de som jag känner som har langat för 10 år sedan hade aldrig pengar direkt. riktiga langare vet ingen om, känner folk till att de langar så är de ju nybörjare.

Mästare
2 947 Inlägg
21 december 2008
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:

Vårdslöst beteende? Är det något som finns med i lagboken har aldrig hört talats om det i sammanhanget (slå en hand på en bil)

De gjorde väl sitt jobb iochmed att de tog upp en anmälan eller hur? Man kan inte spärra in allt och alla på vilka lösa grunder som helst. Beklagligt ja att de slog på bilen, men fortfarande har vi bara hört den som alltid oskyldiga delen av historien.

Sen så kan man inte spärra in någon bara för att ryktet säger att de skulle knarka (krävs lite starkare misstankegrunder än så) allt är ju som sagt reglerat av lagar.

Jag skrev faktiskt " eller liknande " för att jag som dig inte tror att det heter så. Och det var mest ölburks-kastandet och sparkandet jag syftade på.
Senast redigerat av KimVsWorld (21 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:

ha , alltså om de var "ute" efter dig vad gjorde du kvar i stan då?. du körde ju och letade efter de!.

bara för man är langare betyder de inte att man har pengar, de langade kanske åt folk, om de var missbrukare kanske de lägger pengarna på drogerna...
de som jag känner som har langat för 10 år sedan hade aldrig pengar direkt. riktiga langare vet ingen om, känner folk till att de langar så är de ju nybörjare.

vi letade inte efter dom, varför i Hlvete ska ja åka hem från staden för att en hög pundare går lös? det är vell dom som bryter mot lagen eller?
Och nu är de så att ja råkar känna en som hållt på med just dom personerna! så den delen kan vi sluta diska.

grejen är den , ska ja känna mig otrygg för att dom är på stan och är stenhöga? inte bara jag heller, annat folk med!

Ja hade lika gärnat kunna slagit sönt dom, men då skulle jag ju garanterat åkt dit.

Muttley
21 december 2008
tkd_rille skrev:

vi letade inte efter dom, varför i Hlvete ska ja åka hem från staden för att en hög pundare går lös? det är vell dom som bryter mot lagen eller?
Och nu är de så att ja råkar känna en som hållt på med just dom personerna! så den delen kan vi sluta diska.

grejen är den , ska ja känna mig otrygg för att dom är på stan och är stenhöga? inte bara jag heller, annat folk med!

Ja hade lika gärnat kunna slagit sönt dom, men då skulle jag ju garanterat åkt dit.

men slå sönder dem?. vad tror du händer dem om polisen tar in dem? de säger bara aja baja, sen kommer de ut igen. de verkar ju inte vara nått farligt folk om folk vet så mycket om fjollorna.

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
tkd_rille skrev:

men slå sönder dem?. vad tror du händer dem om polisen tar in dem? de säger bara aja baja, sen kommer de ut igen. de verkar ju inte vara nått farligt folk om folk vet så mycket om fjollorna.

Skulle kanske inte varit ajabaja, om dom haft droger i blodet, eller kanske på sig? iomed att vi blev/kände oss hotade, kunde dom blivit hemskjutsade iaf? det är ändå inte vi som följt lagen som ska anpassa oss efter dom som inte gör det, right?  farlig, jo dom är farlig. Men ja är den som tar något hårt i näven och slår tills den personen ligger eller tills ja inte kan resa mig!
Någon som snart kan förstå meningen med mitt inlägg?

"svenska medborgare går rädd på gatorna, medans polisen kollar på och dom olagliga kan gö vad om vill? "

Muttley
21 december 2008
tkd_rille skrev:

Skulle kanske inte varit ajabaja, om dom haft droger i blodet, eller kanske på sig? iomed att vi blev/kände oss hotade, kunde dom blivit hemskjutsade iaf? det är ändå inte vi som följt lagen som ska anpassa oss efter dom som inte gör det, right?  farlig, jo dom är farlig. Men ja är den som tar något hårt i näven och slår tills den personen ligger eller tills ja inte kan resa mig!

"svenska medborgare går rädd på gatorna, medans polisen kollar på och dom olagliga kan gö vad om vill? "

sen tycker jag inte du ska gnälla på polisen när de gäller missbrukare, gnäll med på soc och de som tar hand om missbrukare, de skickar de till behandlingshem. och behandlingshem hur mycket tror du de hjälper dem överhuvudtaget?. som min släkting sade igår när jag träffa han var att han har varit inne på typ 5-6 behandlingshem, och kostat långt över 2-3 miljoner i behandling.
han snodde en bil när han satt på ett behandlingshem, och veckan efter han stulit bilen fick han en resa till egypten för och dyka. låter de särskilt som om behandlingshemmen försöker?.

soc sket totalt i honom när han var i de svängarna. han sade det att de kräver att man vill sluta hitta på allt skit för att de ska funka.

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
tkd_rille skrev:

sen tycker jag inte du ska gnälla på polisen när de gäller missbrukare, gnäll med på soc och de som tar hand om missbrukare, de skickar de till behandlingshem. och behandlingshem hur mycket tror du de hjälper dem överhuvudtaget?. som min släkting sade igår när jag träffa han var att han har varit inne på typ 5-6 behandlingshem, och kostat långt över 2-3 miljoner i behandling.
han snodde en bil när han satt på ett behandlingshem, och veckan efter han stulit bilen fick han en resa till egypten för och dyka. låter de särskilt som om behandlingshemmen försöker?.

soc sket totalt i honom när han var i de svängarna. han sade det att de kräver att man vill sluta hitta på allt skit för att de ska funka.

du har inte fattat mycket tror jag,  JAG OCH MIN KOMPIS OCH MERCEDESEN KÄNDE OSS VÄLDIGT HOTADE eftersom bara vi åkte förbi försökte dom göra något med bilen, dom lyckades 2 ggr. Dom försökte slå in en stol genom rutorna.

Skulle nästan kunna slå vad om att du är en sån där dumdryg jävel runt 20 års ålder, eller också en gubbe som inte har bättre för sig, utan som borde vara på gubbdagiset( clas ohlsson). Ursäkta uttalandet, men det känns i princip som att du skriver för du vill verka vara något och höja din statistik bland foruminläggen!

1 814 Inlägg
21 december 2008
Det enda jag säger att jag är snäll mot allt och alla men känner jag mig hotad så då jävlar vad det kommer ryka. Lite pepparspray kanske? big_smile (uppmanar inte till detta)

Muttley
21 december 2008
tkd_rille skrev:

du har inte fattat mycket tror jag,  JAG OCH MIN KOMPIS OCH MERCEDESEN KÄNDE OSS VÄLDIGT HOTADE eftersom bara vi åkte förbi försökte dom göra något med bilen, dom lyckades 2 ggr. Dom försökte slå in en stol genom rutorna.

Skulle nästan kunna slå vad om att du är en sån där dumdryg jävel runt 20 års ålder, eller också en gubbe som inte har bättre för sig, utan som borde vara på gubbdagiset( clas ohlsson). Ursäkta uttalandet, men det känns i princip som att du skriver för du vill verka vara något och höja din statistik bland foruminläggen!

nu gick du till personangrepp. är inte runt 20 års ålder och är inte gubbe heller. och godtar inte ditt utalande.
alltid när de pratas om polisen så blir de i princip skitsnack är du missnöjd med poliserna så gå för fan in på stationen och tala om ditt missnöje istället.

jag tror du är en sådan som bara skriver för att få klaga på polisen.
du tål inte höra den riktiga grunden till varför vi får ha dessa otroligt jobbiga jävlar på gatan. klart man vill känna sig trygg men polisen kan inte ta in någon för att du säger till dem att de har gjort så. filmade du? har du bevis?.
jag kan ju gå och säga till polisen om jag tycker någon tittar jättekonstigt på mig och hytter näven mot mig på stan och jag känner mig otrygg.

Sök