3777
Sök

vad gör svenska polisen?!

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
zebbmachine skrev:
MissMarilyn skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
igår var jag och en kompis ute och skjutsade kompisar som skulle på krogen.
När vi står vid en korsning så kommer det fram tre stycken killar vi aldrig sett förut,
en av dom slår på huven HÅRT! blev bula, en kliver ur och frågar vad han håller på med han svarar att de ska du skita i.(dom tre ser narkotika påverkade ut , och är känd för det häromkring) För att slippa bråk slet vi in han i bilen och skulle åka , men då så sparkar dom igen dörren och på bakskärmen. Vi åkte då därifrån och letade upp en polis och anmälde det hela för att få ut på försäkring. Men senare när jag och polaren åker förbi en krog står dom där på sidan av vägen, en kille går rätt ut i vägen mitt framför bilen, vi vejjar och då kastar någon något på bilen.
Då åker vi till polisen som vi anmälde saken till tidigare, och sa att han förstört mer, och att vi kände oss hotade. Då svarade han vi har pratat med dom redan, vi ba jaha?! och ni gjorde inget åt saken dom förstörde ju bilen mer. Vi kan inte göra något åt det, håll er borta ifrån dom svarade dom då blev jag arg.
Då svarade jag och ja tar fälgkorset och slår av knäskålarna på dom då? ja då åker du dit för gr
ov misshandel. Jaha tänkte man liksom kul. Då åkte vi därifrån och sket i det. Men då ser vi killarna går till den kända "bilplatsen" där bilburna träffas. Dom har med sig en stol, nu var dom ute efter oss.
Men då sket vi i polisen och tänkte kommer dom och rör någon av oss, då tar jag saken i egna händer. Men vi såg dom aldrig mer sedan.

Borde inte polisen kunna ta in sånt folk om man känner sig hotad, framförallt om dom är kännda för sitt narkotika missbruk? Och om polisen inte ingriper ska man bara sitta där och ta då eller? knappast! Jag slår tillbaka tills ja ligger.

Ursäkta men vad är ditt syfte med det här????

Håller med om att det svenska polisväsendet är katastrof men på helt andra grunder som vi inte behöver gå in på här.

Vet inte hur gammal du är men du måste hålla med om att det är fruktansvärt naivt av dig att tro att polisen skulle häkta dessa personer för hur dom uppförde sig. Du måste begripa att narkotikapåverkade personer finns det i ständigt i vår omgivning utan att polisen kan gripa vem som helst för att någon "brukar vara" påtänd.

Det är tråkigt om du kände dig hotad av dom här personerna men det är fortfarande inte grund till ett gripande.
Och för mig faller det väldigt märkligt att en männsika som säger sig kunna slå sönder dessa "tröga pundare" känner sig så hotad att han måste gråta ut både hos polisen och här.

Synd att du lät dom gå när du hade dom första gången, du borde styrt upp situationen där och då utan polisen.

Du menar alltså att han mer eller minder ska acceptera att ett gäng idioter ger sig på vad som helst och hur som helst. Du tycker inte att han gör rätt som håller sig till lagen, istället för att sopa på "pundarna" och således beté sig minst lika illa? Dom här var ju faktiskt inte "bara" ett par påtända idioter. Dom överträdde en jevla massa lagar, och det fanns dessutom en massa vittnen. Självklart ska han vända sig till polisen, och jag kan bara beklaga att han råkade ut för dom här lama pisspoliserna.

äntligen en som fatta exakt!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

President över Brinkland
465 Inlägg
22 december 2008
jag tror tom jag såg dom snubbarna, om det var i fredags, för det va nå två snubbar som kånkade på en stol vid kajen, eller är jag ute och cyklar?

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Brink88 skrev:
jag tror tom jag såg dom snubbarna, om det var i fredags, för det va nå två snubbar som kånkade på en stol vid kajen, eller är jag ute och cyklar?

jajamen! dom var de

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 december 2008
Ha med dig pepparspray och en teleskopbatong i bilen hela tiden bara.
Spruta först, sen är det bara att "smeka dom lite lätt" med batongen.

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
FL3JM skrev:

lite fegt alternativ:P fast är dom fler än en mot mig, då gäller inga justa regler iofs

Avstängd
519 Inlägg
22 december 2008
FL3JM skrev:

lite fegt alternativ:P fast är dom fler än en mot mig, då gäller inga justa regler iofs

du kan bära på ett slagträ tongue ett slagträ kan man jäklar svinga med o då räcker de till fler käftasmällar än till en person smile haha en ska icke kaxa mot en merca kille tonguebig_smile
Senast redigerat av volvo_nicke3 (22 december 2008)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Sothora <3
1 201 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
volvo_nicke3 skrev:
FL3JM skrev:

du kan bära på ett slagträ tongue ett slagträ kan man jäklar svinga med o då räcker de till fler käftasmällar än till en person smile haha en ska icke kaxa mot en merca kille tonguebig_smile

ne men alltså, hade ja int velat haft betalt för skadorna hade dom haft ont!

Avstängd
519 Inlägg
23 december 2008
volvo_nicke3 skrev:

ne men alltså, hade ja int velat haft betalt för skadorna hade dom haft ont!

Hehe:P

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Sök