4780
Sök

När räknas en bil som import?

Trucker
2 710 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Hallå smile

Undrar när en bil räknas som import? Har hört att om man tar in en bil från utlandet till Sverige som te.x. flyttgods så räknas denne som sv.såld. Hur går det till?

Skulle gärna vilja få lite mer korrekta svar smile

Mvh

Fart missbrukare

Meister
6 763 Inlägg
21 december 2008
Fortfarande en importbil för de men de är andra regler som gäller då. Man slipper tull och sånt. Man kan även välja att köpa sig fri ifrån avgaskrav och lite annat skit big_smile

104 Inlägg
21 december 2008
flyttgods brukar inte räknas som import enl vv.se, men den blir ju inte svensksåld

v70 awd 2,5t -07
855R -97

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 december 2008
flyttgods, måste man bott i de landet eller nått sånt har jag för mej

Jonas

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 december 2008
Jag har för mig att om man tex ska ta in en bil till sverige från usa så måste man ha varit fast bosatt i usa i minst fem månader för att den ska kunna räknas som flyttgods.

Om man tex har släkt eller så i usa så borde man inte kunna exportera sin bil *till* usa och sen bo där i ett år samtidigt som man bygger om den riktigt ordentligt och sedan flyttar man hem igen och tar med sig den ombyggda bilen hem som flyttgods ??

För isf skulle man ju kunna kringgå väldigt många tråkiga regler tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Diktator
968 Inlägg
21 december 2008
för att göra så är ju riktigt billigt? billigare då att besikta den ordäntligt här i sverige som amatör byggt fordon

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 december 2008
Brandis skrev:
för att göra så är ju riktigt billigt? billigare då att besikta den ordäntligt här i sverige som amatör byggt fordon

Vem har sagt att det är billigt ?

Vem har sagt att det är enkelt ?

Men att regga som ombyggt fordon innebär inte att man slipper undan alla avgaskrav och allt möjligt skit men är bilen flyttgods så är chansen större att man får igenom bilen i det skick man vill.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 921 Inlägg
21 december 2008
En bil som tas in i Sverige räknas alltid som import.

Fotograf på Tierp iDag

Sök